Προκηρύχθηκαν οι μελέτες της πρώτης φάσης, συνολικού κόστους 21 εκατ. ευρώ, για την υλοποίηση του έργου του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα, ο οποίος εντάσσεται στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Με το έργο αυτό ενώνονται αφενός μεν η Κοζάνη, η Καλαμπάκα, τα Ιωάννινα και η Ηγουμενίτσα, ολοκληρώνοντας έτσι τη σιδηροδρομική Εγνατία, αφετέρου δε τα Ιωάννινα, η Αρτα, το Αγρίνιο, το Πλατυγιάλι, το Μεσολόγγι, το Αντίρριο, το Ρίο, η Πάτρα, ο Πύργος, η Κυπαρισσία και η Καλαμάτα, δημιουργώντας έναν Ιόνιο σιδηροδρομικό άξονα.