Στην αποκλειστική ευθύνη του πιλότου της Air France αποδίδει το πόρισμα της έρευνας, το πρόβλημα που παρουσιάστηκε κατά την προσγείωση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» του αεροσκάφους στο οποίο επέβαινε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής επέστρεφε με το αεροσκάφος της Air France, συνοδευόμενος απο αντιπροσωπεία του κόμματος και δημοσιογράφους, απο το Παρίσι, όπου είχε λάβει μέρος στη Σύνοδο Κορυφής του ΕΛΚ.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΥΠΑ, από τη διερεύνηση του συμβάντος διαπιστώθηκαν τα εξής:
- Οι υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ καθοδήγησαν το αεροσκάφος σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, ώστε να εκτελέσει ομαλή και ασφαλή τυφλή προσγείωση με το σύστημα ILS.
- Ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν σε ύψος 200 ποδιών και με ταχύτητα 128 μίλια την ώρα, επανακύκλωσε με πρωτοβουλία του πιλότου, εκτελώντας την προβλεπόμενη διαδικασία αποτυχημένης προσέγγισης. Ερωτηθείς από τον Πύργο Ελέγχου δεν ανέφερε ύπαρξη προβλήματος, όπως προκύπτει από την απομαγνητοφωνημένη συνομιλία.
- Από τη στιγμή που έλαβε την άδεια προσέγγισης μέχρι τη στιγμή της επανακύκλωσης δεν υπήρξε άλλο αεροσκάφος, ή όχημα που να αποτελεί εμπόδιο για την προσγείωση στο διάδρομο, ο οποίος εκείνη τη χρονική περίοδο χρησιμοποιείτο μόνο για προσγειώσεις.
Στην ανακοίνωση της ΥΠΑ αναφέρεται επίσης ότι σε επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου, ο πιλότος του αεροσκάφους απέδωσε την επανακύκλωση στο γεγονός ότι το αεροσκάφος δεν είχε σταθεροποιηθεί, κατάσταση η οποία του δίνει το δικαίωμα να εκτελέσει νομίμως την προβλεπόμενη διαδικασία αποτυχημένης προσέγγισης. Πάντως ο πιλότος δεν ανέφερε στους επιβάτες το λόγο αυτό, αλλά ανακριβώς απέδωσε την επανακύκλωση στην ύπαρξη άλλου αεροσκάφους στο διάδρομο.
Για το λόγο αυτό η ΥΠΑ έχει ζητήσει και αναμένει επίσημες εξηγήσεις από την Air France για τις περαιτέρω ενέργειές της.