Πολιτική
Δευτέρα, 23 Ιανουαρίου 2012 14:03

«Εμπειροι» χρήστες των social media οι Ελληνες

Έμπειροι χρήστες των social media χαρακτηρίζονται οι Έλληνες, καθώς σε ποσοστό 50% δηλώνουν ότι τα χρησιμοποιούν πάνω από τρία χρόνια. Μεγαλύτερη η εμπιστοσύνη των χρηστών σε σελίδες με reviews. Μόλις 16% το ποσοστό εμπιστοσύνης σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Έμπειροι χρήστες των social media χαρακτηρίζονται οι Έλληνες, καθώς σε ποσοστό 50% δηλώνουν ότι τα χρησιμοποιούν πάνω από τρία χρόνια.

Σύμφωνα με πανελλήνια έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 68% των Ελλήνων επισκέπτεται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) και το 60% blogs και forums. Επίσης ένας στους δύο Έλληνες αναζητά πληροφορίες σε σελίδες με reviews χρηστών.

Η έρευνα με τίτλο «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα Social Media» διεξήχθη στα τέλη του 2011 με 1050 έμπειρους χρήστες του Internet που είναι ενεργοί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ενώ χρησιμοποιούν συχνά τα social media, οι Έλληνες είναι πολύ ενεργοί μόνο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (περίπου ένας στους δύο αφήνει σχόλια συχνά).

Τα ποσοστά αλλάζουν αρκετά σ τα blogs/forums (όπου μόνο ένας στους πέντε κάνει συχνά σχόλια) και τις σελίδες με reviews χρηστών (όπου μόνο ένας στους 10 αφήνει συχνά κάποιο σχόλιο). Το παραπάνω γεγονός εξηγείται από την μεγαλύτερη εξοικείωση που έχουν οι Έλληνες χρήστες με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook) από ό,τι με τους άλλους τύπους social media, blogs και σελίδες με reviews χρηστών.

Επιπροσθέτως, οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ως κύριο ρόλο την κοινωνικοποίηση των χρηστών (σημαντικό στοιχείο που σχετίζεται με την Ελληνική κουλτούρα), και όχι την ενημέρωση τους για ένα συγκεκριμένο θέμα. Παράλληλα αποδεικνύει ότι τα blogs/ forums / chats μόλις πρόσφατα άρχισαν να αξιοποιούνται επαγγελματικά από ελληνικούς οργανισμούς / εταιρείες για προώθηση και ενημέρωση.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απαντήσεις στην ερώτηση για την εμπιστοσύνη που δείχνουν στα διαφορετικά είδη social media. Σε αντίθεση με τα παραπάνω αποτελέσματα οι χρήστες δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε σελίδες με reviews (43%). Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) έχουν ποσοστό εμπιστοσύνης μόλις 16% γεγονός που συμβαδίζει και με τα διάφορα πρόσφατα περιστατικά / κρούσματα κακόβουλης χρήσης του. Η υψηλή εμπιστοσύνη στα reviews εξηγείται από το γεγονός ότι τα σχόλια (posts) τα οποία υπάρχουν σε αυτά έχουν αναρτηθεί από άτομα τα οποία έχουν ήδη αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και εκφράζουν την προσωπική τους εμπειρία.

Το word of mouth, συνεχίζει και στον ηλεκτρονικό χώρο να κατέχει την πρώτη θέση στην εμπιστοσύνη των χρηστών. Παράλληλα σκιαγραφεί την ωριμότητα των σοβαρών Ελληνικών εταιρειών που πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες on-line και δίνουν πλέον την δυνατότητα στους on-line καταναλωτές να αξιολογούν τις υπηρεσίες που δέχονται και να το εκφράζουν δημοσίως.

Επιπλέον, ένας στους δύο δηλώνει εξοικειωμένος με τη χρήση των social media ενώ, μόλις ένας στους τέσσερις δοκιμάζει τα καινούρια applications του facebook, γεγονός που δείχνει ότι οι χρήστες των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης τα χρησιμοποιούν στην απλή τους μορφή ένα κάποιο χρονικό διάστημα προκειμένου να εναρμονιστούν με τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα. Επίσης, ένας στους τρεις δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί γιατί τα θεωρεί σημαντικό εργαλείο της εποχής μας για ψηφιακή πληροφόρηση, επικοινωνία, διασκέδαση και συναλλαγές.

Οι κυρίαρχοι λόγοι για τους οποίους χρησιμοποιούν οι Έλληνες τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι η επικοινωνία με την οικογένεια και φίλους (37%), η διασκέδαση (32%) και για να μοιραστούν φωτογραφίες και βίντεο (28%).

Πάνω από το 60% των χρηστών ηλικίας 14 έως 26 δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το facebook καθημερινά, ενώ από ηλικία 34 και πάνω η χρήση του facebook περιορίζεται σε λίγες φορές την εβδομάδα.