Πολιτιστικά
Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2012 10:24

Υπό τη σκιά της μεγάλης απώλειας οι νέες προβολές

Η ταινία του ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν - που διεκδικεί με αξιώσεις Όσκαρ-, θρίλερ με έξυπνες ανατροπές αλλά ένα μεταφυσικό θρίλερ τριών διαστάσεων, αισθηματικό εγχώριο δράμα, ντοκιμαντέρ και φιλμ-σταθμός από το μακρινό 1929 μπορεί να αποτελούν ενδιαφέρουσες κινηματογραφικές προτάσεις αλλά περνάνε σε δεύτερη μοίρα, στη σκιά της μεγάλης απώλειας του Θόδωρου Αγγελόπουλου και του τεράστιου κενού που αφήνει πίσω του στο χώρο της 7ης τέχνης.

Η ταινία του ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν - που διεκδικεί με αξιώσεις Όσκαρ-, θρίλερ με έξυπνες ανατροπές αλλά ένα μεταφυσικό θρίλερ τριών διαστάσεων, αισθηματικό εγχώριο δράμα, ντοκιμαντέρ και φιλμ - σταθμός από το μακρινό 1929 μπορεί να αποτελούν ενδιαφέρουσες κινηματογραφικές προτάσεις αλλά περνάνε σε δεύτερη μοίρα, στη σκιά της μεγάλης απώλειας του Θόδωρου Αγγελόπουλου και του τεράστιου κενού που αφήνει πίσω του στο χώρο της 7ης τέχνης.

«Οι απόγονοι»

Ο βραβευμένος με Όσκαρ Αλεξάντερ Πέιν επιστρέφει με ένα ευαίσθητο, αλλά κωμικό δράμα - βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Κάουι Χαρτ Χάμινγκς- που κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης δραματικής ταινίας.

Ο - ελληνικής καταγωγής- σκηνοθέτης συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον Τζορτζ Κλούνεϊ, ο οποίος απέσπασε τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ανδρικής ερμηνείας σε δραματική ταινία.

Η ταινία - που ήταν υποψήφια για 5 Χρυσές Σφαίρες και είναι υποψήφια για 4 Όσκαρ- περιγράφει το δράμα ενός μεσήλικα που προσπαθεί να επικοινωνήσει με τις κόρες του, γνωρίζοντας ότι η σύζυγός του πεθαίνει.

«Στενά περιθώρια»

Η ταινία του Ασγκερ Λεθ - με τους Σαμ Ουόρθινγκτον, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Τζέιμι Μπελ, Εντ Χάρις, Γουίλιαμ Σάντλερ- είναι ένα γρήγορο θρίλερ, με έξυπνες ανατροπές.

Ένας τίμιος αστυνομικός που βρίσκεται στη φυλακή για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε, αναζητά απεγνωσμένα μία ευκαιρία, για να αποδράσει.

«Underworld: η αναγέννηση (3D)»

Οι ανερχόμενοι Σουηδοί κινηματογραφιστές Μανς Μάρλιντ και Μπιόρν Στάιν - μετά το μεταφυσικό θρίλερ «Το άσυλο»- σκηνοθετούν την τρισδιάστατη τέταρτη συνέχεια της σειράς ταινιών φαντασίας, «Underworld».

Η Κέιτ Μπέκινσεϊλ επανέρχεται στον ρόλο της Σελίν, η οποία ξυπνά από κώμα μετά από 15 χρόνια, και ανακαλύπτει πως έχει μια κόρη.

«Παράδεισος»

Το αισθηματικό δράμα του Παναγιώτη Φαφούτη είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του, και συμμετείχε στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του 52ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Οι Νατάσσα Ζάγκα, Μιχάλης Φωτόπουλος, Όλια Λαζαρίδου, Ερρίκος Λίτσης, Χρήστος Λούλης, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μαρία Σκουλά, Ανδρέας Κωνσταντίνου και Λίλα Μπακλέση αποτυπώνουν την προσπάθεια τεσσάρων ζευγαριών να σώσουν τη σχέση τους, μέσα στο χάος του πατρινού καρναβαλιού.

«Champions: μια αστεία ιστορία»

Το ντοκιμαντέρ του Γαβριήλ Τζάφκα επιχειρεί να διερευνήσει το ζήτημα της κινηματογραφικής παιδείας στην Ελλάδα, μέσα από έναν διάλογο πολλών σκηνοθετών.

Η ταινία συμμετείχε στο 13ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και στο 5o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας.

«Το κουτί της Πανδώρας»

Ο Γκεόργκ Βίλχελμ Παμπστ («Η όπερα ης πεντάρας», «Στο δυτικό μέτωπο») ανέλαβε το 1929, στη Γερμανία, το δύσκολο έργο να δημιουργήσει μια καινοτόμα κινηματογραφική εκδοχή του θεατρικού έργου «Λούλου», του Φρανζ Βέντεκιντ. Αλλάζοντας τον τίτλο, ο Παμπστ δόμησε μια ατμόσφαιρα σεξουαλικού παραληρήματος, που έκανε την ταινία επικίνδυνα τολμηρή για την εποχή της.

Η ασπρόμαυρη βωβή ταινία - σταθμός περιγράφει την ιστορία μιας όμορφης γυναίκας που δέχεται παθητικά τη σεξουαλικότητά της, και προκαλεί την αυτοκαταστροφή στους αδύναμους άντρες που τη λατρεύουν. Είναι όμως ταυτόχρονα η πόρνη και το εξιλαστήριο θύμα. Αθώα, χωρίς αίσθηση αμαρτίας, τελικά σκοτώνεται από τον Τζακ τον Αντεροβγάλτη.

Η τραγική ηρωίδα Λούλου βρήκε την τέλεια ενσάρκωσή της στη μορφή της Αμερικανίδας Λουίζ Μπρουκς, η οποία είναι από τις ελάχιστες ηθοποιούς, που έχουν ταυτιστεί με έναν ρόλο σε τέτοιο βαθμό.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης