Σε ενίσχυση της κατανάλωσης ζυμαρικών, σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, έχει οδηγήσει η διατήρηση της τιμής των ζυμαρικών σε χαμηλά επίπεδα, όπως προκύπτει από την κλαδική μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.
Σε ενίσχυση της κατανάλωσης ζυμαρικών, σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, έχει οδηγήσει η διατήρηση της τιμής των ζυμαρικών σε χαμηλά επίπεδα, όπως προκύπτει από την κλαδική μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, που κυκλοφόρησε πρόσφατα.
Αναφερόμενη στην εξέλιξη και τη διάρθρωση της αγοράς, καθώς επίσης και στις τάσεις που επικρατούν στην ελληνική αγορά ζυμαρικών, η Διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, κ. Σταματίνα Παντελαίου, τόνισε τα εξής: «Η εγχώρια αγορά ζυμαρικών, βάσει όγκου, εμφάνισε μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 1,5% την περίοδο 2000-2010. Ειδικότερα, το 2010 το μέγεθός της σημείωσε αύξηση 1,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα μακριά ζυμαρικά (τύπου σπαγγέτι κλπ.) εκτιμάται ότι καταλαμβάνουν μερίδιο συμμετοχής της τάξεως του 55% της συνολικής αγοράς και ακολουθούν οι πάστες με ποσοστό 35%. Η αξία της αγοράς ζυμαρικών υποχώρησε κατά 3,2% το 2010 σε σχέση με το 2009, καθώς πολλές επιχειρήσεις επιδίδονται σε προσφορές, προκειμένου να διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα τον όγκο των πωλήσεών τους. Αναφορικά με τις τάσεις που επικρατούν στον κλάδο, παρατηρείται σταδιακή αύξηση της κατανάλωσης στις πάστες και μικρή υποχώρηση στα μακριά ζυμαρικά (τύπου σπαγγέτι). Αυξητικές τάσεις παρουσιάζει επίσης και η κατανάλωση γεμιστών ζυμαρικών καθώς και ζυμαρικών ολικής άλεσης. Τα τελευταία χρόνια δυναμική αύξηση κατέγραψαν και τα ζυμαρικά ιδιωτικής ετικέτας».
Σύμφωνα με την έρευνα, η εγχώρια αγορά ζυμαρικών θεωρείται «ώριμη», με αποτέλεσμα να μην παρουσιάζει αξιόλογες μεταβολές ετησίως. Όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, τη διετία 2011-2012 αναμένεται διατήρηση ή και μικρή αύξηση της αγοράς βάσει ποσότητας. Ωστόσο, μείωση προβλέπεται στην αξία των πωλήσεων, καθώς οι εταιρείες αναμένεται να συνεχίσουν τις προσφορές και τις εκπτώσεις και το προσεχές διάστημα.