Πολιτιστικά
Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2012 14:50

«Η Εύθυμη χήρα» επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή

H δημοφιλής βιεννέζικη οπερέτα «Η Εύθυμη χήρα» του Φραντς Λέχαρ επιστρέφει - μετά από 12 χρόνια- στην Εθνική Λυρική Σκηνή (Ε.Λ.Σ.), από την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου και για 16 παραστάσεις έως τις 4 Απριλίου.

H δημοφιλής βιεννέζικη οπερέτα «Η Εύθυμη χήρα» του Φραντς Λέχαρ επιστρέφει - μετά από 12 χρόνια- στην Εθνική Λυρική Σκηνή (Ε.Λ.Σ.), από την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου και για 16 παραστάσεις έως τις 4 Απριλίου.

Τη σκηνοθεσία της παράστασης έχει αναλάβει ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο οποίος έχει υπογράψει μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις των τελευταίων ετών στην Αθήνα. Την ορχήστρα της Ε.Λ.Σ. θα διευθύνουν οι Νίκλας Βιλλέν και Χρύσανθος Αλισάφης.

«Η Εύθυμη χήρα» είναι μια από τις οπερέτες που έχουν παρουσιαστεί με τεράστια επιτυχία στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου. Τα βιεννέζικα βαλς, η ανάλαφρη πρόζα, οι γλυκές, νοσταλγικές μελωδίες και η παιχνιδιάρικη ιστορία της όμορφης, πλούσιας χήρας, είναι τα στοιχεία που την κάνουν τόσο αγαπητή στο κοινό. Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για τελευταία φορά την καλλιτεχνική περίοδο 2000-2001, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία.

Υπόθεση

Η υπόθεση του έργου αφορά τη νέα, όμορφη και πλούσια χήρα Άννα Γκλάβαρι από το υπερχρεωμένο κρατίδιο Ποντεβέντρο των Βαλκανίων. Ο βαρόνος Ζέτα, πρέσβης του Ποντεβέντρο στο Παρίσι, πρέπει οπωσδήποτε να την πείσει να παντρευτεί εκ νέου συντοπίτη της, διαφορετικά η κληρονομιά της, τόσο απαραίτητη στο κρατίδιο, θα χαθεί. Ρίχνει στη μάχη το γοητευτικό κόμη Ντανίλο Ντανίλοβιτς ο οποίος υπήρξε παλιός έρωτας της Άννας κι έτσι τα συναισθήματα που ξαναζωντανεύουν και από τις δύο πλευρές είναι αληθινά. Αν και η αποστολή του Ντανίλο θα αποδειχτεί αρκετά περίπλοκη, το τέλος θα είναι αίσιο.

Ο σκηνοθέτης

Ο Λιγνάδης φωτίζει την ιστορία της νέας όμορφης και πλούσιας χήρας Άννα Γκλάβαρι, με ρομαντική αλλά και εύθυμη διάθεση. Στο Παρίσι των αρχών του 20ού αιώνα, μέσα σε μια ατμόσφαιρα ζωντάνιας και αισιοδοξίας η πλούσια χήρα προσπαθεί να βρει τον κατάλληλο άνδρα. Όπως ο ίδιος σημειώνει: «..Άφησα λοιπόν στην Εύθυμη χήρα μου, τη δική της μελωδία! Και όπου παρενέβην, το έκανα για να... κελαηδήσει εκείνη καλυτέρα και τη μελωδία της να την ακούσουν όσο πιο πολλοί γίνεται. Δεν έχω παρά να την ευχαριστήσω που με πήρε από το χέρι και περπατήσαμε μαζί σε ξεχασμένους λυρικούς κήπους, με ερωτευμένα αγάλματα και όμορφα λουλούδια».

Συντελεστές

Η μουσική διεύθυνση είναι των Nίκλας Βιλλέν και Χρύσανθου Αλισάφη, η σκηνοθεσία, η επεξεργασία και η επιμέλεια κειμένου του Δημήτρη Λιγνάδη. Τα σκηνικά και κοστούμια είναι της Εύας Νάθενα, η χορογραφία-κινησιολογία του Φωκά Ευαγγελινού. Διεύθυνση χορωδίας: Νίκος Βασιλείου και Νατάσα Αγγελοπούλου. Ερμηνεύουν οι: Άκης Λαλούσης, Βαγγέλης Μανιάτης, Βασιλική Καραγιάννη, Κάτια Πάσχου, Τζίνα Φωτεινοπούλου, Ζάχος Τερζάκης, Δημήτρης Πακσόγλου, Μαρία Μητσοπούλου, Τζίνα Πούλου, Αντώνης Κορωναίος, Γιάννης Χριστόπουλος, Νίκος Στεφάνου, Χάρης Ανδριανός, Δημήτρης Σιγαλός, Φίλιππος Δελατόλλας, ΖαχαρίαςΤσούμος, Κώστας Ντότσικας, Γιώργος Ματθαιακάκης, Άννα Αλεξοπούλου, Ευαγγελία Μιχελιδάκη, Κωστής Ρασιδάκης, Πέτρος Σαλάτας, Βικτώρια Μαϊφάτοβα, Ελισάβετ Κλονόσφκαγια, Μιχάλης Κατσούλης, Παύλος Σαμψάκης, Ελένη Δάβου, Έλενα Μαραγκού, Παναγιώτης Αθανασόπουλος, Χρήστος Αμβράζης, Γιάννης Γεωργιάδης, Aκης Στρατουδάκης. Συμμετέχει η Ορχήστρα, η Χορωδία και μέλη του Μπαλέτου της Ε.Λ.Σ.

Διάλεξη

Με αφορμή την οπερέτα «Η εύθυμη χήρα», την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου, πριν την πρεμιέρα, θα δοθεί διάλεξη με θέμα «Όταν το γέλιο έγινε θρήνος».

Πώς είναι δυνατόν από την ομορφιά και την ξεγνοιασιά της μπελ επόκ να φτάσουν οι γερμανικές χώρες στη μαυρίλα του Γ΄ Ράιχ; Στην αναζήτηση της απάντησης αυτού του δύσκολου ερωτήματος, ο Καθηγητής Μάνος Στεφανίδης και ο συνθέτης Νίκος Ξανθούλης θα παρουσιάσουν τις απόψεις τους μέσα από τις καλλιτεχνικές τάσεις της εποχής.

Πληροφορίες

Ε.Λ.Σ. - Θέατρο Ολύμπια, Ακαδημίας 59-61, Αθήνα, Τρίτη έως Κυριακή στις 20.00. Είσοδος 15 - 40 ευρώ.

Διάλεξη: Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου, στις 17:00, στο Φουαγέ του Θεάτρου Ολύμπια. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.