Αθλητικά
Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2012 15:13

Formula 1: Φέτελ στο τέλος

Ενδιαφέρουσα με πολλές εναλλαγές στην κορυφή ήταν μέχρι το μεσημέρι η πρώτη ημέρα στις δεύτερες επίσημες δοκιμών των ομάδων που πραγματοποιούνται στην Βαρκελώνη.

Ταχύτερος όλων, λίγο πριν το διάλειμμα, ήταν ο δύο φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος κατάφερε την τελευταία στιγμή να «κλέψει» την πρωτιά από τον εντυπωσιακό Νίκο Χούλκενμπεργκ με την VJM05 της Force India.

O νεαρός Γερμανός πιλότος κρατούσε την κορυφή για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα το πρωΐ, βελτιώνοντας συνέχεια τους χρόνους του. Φαίνεται ότι η μία ημέρα που είχε στα χέρια του το νέο μονοθέσιο της Force India στην Χερέθ, τον ωφέλησε αρκετά. Η επίδοσή του ωστόσο ήταν κατώτερη από την τελευταία που σημείωσε στην Ισπανική πίστα πριν από μερικές ημέρες.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι γενικότερα μέχρι στιγμής οι χρόνοι των πιλότων είναι σημαντικά κατώτεροι από τους αντίστοιχους την πρώτη ημέρα στην Χερέθ.

Κι ενώ ο Χούλκενμπεργκ προσπαθούσε να πάει στο μεσημεριανό διάλειμμα όντας ο ταχύτερος, ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τη νέα RB8 είχε άλλα σχέδια. Ετσι μετά από 38 γύρους του άρπαξε την πρώτη θέση, με διαφορά μικρότερη από ένα δέκατο!

Ο Λιούις Χάμιλτον κονταροχτυπήθηκε στην αρχή της ημέρας και με τους δύο, προσπαθώντας να ανέβει στην κορυφή. Κάτι που δεν κατάφερε τελικά ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής με τη νέα McLaren-Mercedes, μένοντας τελικά τρίτος με 0,247 δευτ. διαφορά από τον Φέτελ.

Ο τελευταίος της… παρέας που έχει πέσει κάτω από το 1:24 είναι ο Ντανιέλ Ρικιάρντο με τη νέα Toro Rosso. Ο νεαρός Αυστραλός πιλότος φορώντας τη μαλακή γόμα κατάφερε να αναρριχηθεί το μεσημέρι μέχρι την τέταρτη θέση. Οι εντυπώσεις πάντως που αφήνει και σήμερα, όπως και στην Χερέθ είναι πάρα πολύ θετικές.

Να σημειωθεί ότι οι προηγούμενοι τρεις από αυτόν χρησιμοποίησαν τη μεσαία γόμα, όπως και ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός που διαθέτει μεγάλο φαν κλαμπ στην χώρα του, είχε καλύτερο χρόνο το 1:24.100, επίδοση που ήταν η πέμπτη καλύτερη, μέχρι στιγμής. Μετά από αυτήν οι χρόνοι του κυμαίνονταν γύρω στο 1:17. Ένα μικρό, τεχνικό πρόβλημα, όπως αποκάλυψε η Ferrari, τον κράτησε λίγο περισσότερο από ό,τι προβλεπόταν στα πιτς. Παρόλα αυτά κατάφερε να ολοκληρώσει με τη νέα Ferrari 37 γύρους μέχρι το μεσημέρι.

Θετικά είναι τα πρώτα δείγμα της Mercedes W03. Το νέο γερμανικό μονοθέσιο παρουσιάστηκε λίγο πριν την έναρξη των επίσημων δοκιμών. Μετά από 41 γύρους στα χέρια του επτά φορές Παγκόσμιου πρωταθλητή Μίκαελ Σουμάχερ, η νέα W03 σημείωσε τον έκτο καλύτερο χρόνο.

Τους λιγότερους γύρους (μόλις 29) μέχρι το διάλειμμα της ημέρας έκανε ο Σέρτζιο Πέρεθ με τη νέα Sauber. Ο Μεξικάνος πιλότος της ελβετικής ομάδας είναι ο τελευταίος από όσους είχαν χρόνους στο 1:24 και απέχει λίγο λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο από τον πρωτοπόρο Φέτελ.

Οσο και να προσπάθησε ο Μπρούνο Σένα με τη νέα Williams δεν κατάφερε να πέσει κάτω από το 1:25. Ο Βραζιλιάνος πιλότος ήταν από αυτούς που έτρεξαν περισσότερο μέσα στην πίστα, συμπληρώνοντας 56 γύρους.

Πίσω του βρέθηκε ο Ρομάν Γκροσεάν με την Lotus και ο Χέικι Κοβαλάινεν με την Caterhmam, αντίστοιχα που αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα. Ο πρώτος ολοκλήρωσε μόλις επτά γύρους στην πίστα και σταμάτησε καθώς αποφασίστηκε να σταλεί το σασί του μονοθέσιου του στο Ενστοουν για έλεγχο.

Ο Κοβαλάινεν από την άλλη πλευρά έτρεξε μόλις εννέα γύρους καθώς είχε μία έξοδο στην τελευταία στροφή της πίστας με αποτέλεσμα να βγει η μοναδική, μέχρι στιγμή κόκκινη σημαία.

Ο πιο… εργατικός μέχρι το μεσημέρι ήταν ο Τσαρλς Πικ με το περυσινό μονοθέσιο της Marussia (πρώην Marussia Virgin Racing), την MVR-02 του 2011, κάνοντας 65 γύρους. Οι χρόνοι του όμως απέχουν αρκετά από τους πρωτοπόρους. Αλλωστε στόχος της ομάδας του Μπάνμπιουρι είναι να αποκτήσει ο νεαρός όση το δυνατόν μεγαλύτερη επαφή με μονοθέσιο, πριν το πρώτο του GP στην Αυστραλία.

Η HRT δεν θα συμμετάσχει στις δοκιμές στην Βαρκελώνη καθώς το μονοθέσιο της δεν πέρασε τα crash τεστ της FIA. Ετσι, η Ισπανική ομάδα έχει υποβληθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να τα καταφέρει.