Κόλαφο για την Costa Crociere αποτελούν οι καταθέσεις δύο πρώην εργαζομένων σε αυτήν, σύμφωνα με τις οποίες στα πλοία της εταιρείας επικρατεί ατμόσφαιρα ακολασίας.
Κόλαφο για την Costa Crociere αποτελούν οι καταθέσεις δύο πρώην εργαζομένων σε αυτήν, σύμφωνα με τις οποίες στα πλοία της εταιρείας επικρατεί ατμόσφαιρα ακολασίας.
Οι καταθέσεις ήρθαν στο φως μετά τη διαρροή στοιχείων οτι επικρατεί ατμόσφαιρα ακολασίας στα πλοία της, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia στις 13 Ιανουαρίου, τα οποία δημοσιεύει σήμερα η ιταλική εφημερίδα La Stampa.
«Οι αξιωματικοί και το πλήρωμα ήταν πολύ συχνά μεθυσμένοι», αναφέρει η Μέρι Τζ. που εργάστηκε στο κρουαζιερόπλοιο επί δύο μήνες το 2010 πριν παραιτηθεί, σε κατάθεσή της που δημοσιεύει η εφημερίδα. Η ίδια καταγγέλλει ότι «ήταν θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης» από μέλος του πληρώματος που «είχε κάνει χρήση ναρκωτικών». «Αναρωτιόμασταν συχνά στη διάρκεια των πάρτυ που οργανώνονταν ποιός θα έσωζε το πλοίο σε μια έκτακτη κατάσταση», προσθέτει στην κατάθεσή της.
Την εικόνα αυτή επιβεβαιώνει και η μαρτυρίας μιας πρώην νοσοκόμας, της Βαλεντίνα Μπ. που εργάστηκε επίσης το 2010 υπό τις εντολές του καπετάνιου Φραντσέσκο Σκετίνο σε άλλο πλοίο, το Costa Atlantica. «Η διαφθορά, τα ναρκωτικά και η πορνεία» βασίλευαν στο πλοίο. «Είδα με τα ίδια μου τα μάτια αξιωματικούς να παίρνουν κοκαΐνη», υποστηρίζει, καταγγέλλοντας στην κατάθεσή της ότι οι αξιωματικοί αντιμετώπιζαν τα μέλη του πληρώματος «σαν σκλάβους».
Από την πλευρά της, η εταιρεία δηλώνει πάντως ότι τηρεί πολιτική μηδενικής ανοχής κατά των ναρκωτικών στο πλοίο και ότι διενεργεί τακτικούς ελέγχους. Μετά το ναυάγιο στο ιταλικό νησί Τζίλιο, με 32 νεκρούς, η εταιρεία υπεραμύνθηκε της πολιτικής της, δηλώνοντας ότι το προσωπικό της εκπαιδευόταν τακτικά σε θέματα ασφάλειας και εξήρε το θάρρος που επέδειξε το πλήρωμα κατά τη ναυτική τραγωδία.
Ο καπετάνιος Φραντσέσκο Σκετίνο που τέθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό διώκεται για ανθρωποκτονία κατά συρροή από αμέλεια, ναυάγιο και εγκατάλειψη του πλοίου και καθυστερημένη ενημέρωση των ιταλικών λιμενικών αρχών για τη σοβαρότητα του ατυχήματος.
Ειδικότερα κατηγορείται ότι προκάλεσε το ναυάγιο προσεγγίζοντας το πλοίο πολύ κοντά στην ακτή ώστε να το δουν οι κάτοικοι του νησιού, ότι καθυστέρησε να σημάνει συναγερμό και τέλος ότι εγκατέλειψε το πλοίο ενώ η απομάκρυνση των επιβατών του ήταν σε εξέλιξη.
Οκτώ ακόμη εργαζόμενοι της εταιρείας, μεταξύ των οποίων και ο υποπλοίαρχος Τσίρο Αμπρόζιο διώκονται επίσης στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας.
Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Γαλλικό πρακτορείο