Το αμφιλεγόμενο εμφανισιακά τουλάχιστον, «σκαλοπάτι» στο ρύγχος των περισσότερων μονοθέσιων έχει προβληματίσει την FIA, η οποία αναζητεί τρόπους να το απαγορεύσει από την επόμενη χρονιά.
Η λύση αυτή δόθηκε από τις ομάδες για λόγους αεροδυναμικής μετά τους νέους κανονισμούς που θέλουν το ρύγχος του μονοθέσιου να έχει χαμηλώσει χωρίς να ακολουθηθεί η ίδια λογική και για το σασί. Ετσι, για να καλυφθεί αυτή η διαφορά πολλές ομάδες επέλεξαν αυτή την άσχημη λύση του «σκαλοπατιού». Οι μοναδικές που δεν την ακολούθησαν ήταν η Mercedes και η Caterham.
Η επιλογή αυτή δεν άρεσε στους φίλους της Formula 1 ενώ μεταξύ άλλων ακούστηκαν και απόψεις πως τα φετινά μονοθέσια είναι τα πιο άσχημα των τελευταίων ετών.
Η FIA αποφάσισε να ασχοληθεί με το θέμα και να προχωρήσει σε αλλαγή των κανονισμών από το 2013. Ηδη, στις πρώτες συζητήσεις που είχαν γίνει από τα τέλη του 2011 στο τραπέζι είχε πέσει η πρόταση εφαρμογής ενός υποχρεωτικού καλύμματος που θα κάλυπτε την διαφορά ύψους. Κάτι τέτοιο όμως δεν εγκρίθηκε διότι δεν είχε καθολική αποδοχή, η οποία απαιτείται για την αλλαγή ενός κανονισμού τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Ο επικεφαλής ωστόσο του τεχνικού τμήματος της FIA, Αντριου Γουάτινγκ υπογράμμισε ότι το θέμα του «σκαλοπατιού» θα το επαναφέρει σύντομα προς συζήτηση.
«Αναμφίβολα θα συζητηθεί. Το 2014 οι κανονισμοί θα είναι εντελώς διαφορετικοί και θα υπάρξουν πολύ πιο χαμηλά ρύγχοι, επομένως το πρόβλημα θα εξαλειφθεί, φαντάζομαι.
Βέβαια θα ξαναθέσω την ερώτηση (για το 2013) στην Τεχνική Ομάδα Εργασίας (Technical Working Group) όταν θα συναντηθούμε την επόμενη εβδομάδα. Ολοι επιθυμούν να δουν κάτι πιο όμορφο».