Σοβαρό θέμα μεταξύ των ομάδων έχει ανακύψει για τη νέα «F-duct» στην πίσω πτέρυγα της Mercedes και κατά πόσον αυτή η καινοτομία είναι νόμιμη ή όχι.
Ηδη, κάποιοι έχουν εκφράσει την αντίδρασή τους χωρίς ωστόσο να την καταθέσουν επισήμως στη FIA. Αποφάσισαν έτσι να περιμένουν περαιτέρω διευκρινίσεις μετά την διεξαγωγή του αγώνα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Mercedes, Τζόναθαν Νιλ εξέφρασε την εμπιστοσύνη της ομάδας του προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, υπογραμμίζοντας ότι λάβει μια τελική απόφαση πάνω σε στο σχετικό ζήτημα.
Ο Νιλ κατά την διάρκεια τηλεδιάσκεψης τόνισε ότι συμμερίζεται την προσπάθεια όλων των ομάδων να πετύχουν ότι καλύτερο μπορούν υπό το πλαίσιο των κανονισμών.
«Ολες οι ομάδες προσπαθούν να εξάγουν το μέγιστο εντός επιτρεπόμενων κανονισμών και η καινοτομία – ιδίως αν το μονοθέσιο είναι γρήγορο – σίγουρα είναι μια πρόκληση. Αυτό το καταλαβαίνουμε. Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνω καλά είναι τι πραγματικά κάνει η Mercedes, για αυτό τον λόγο θα πρέπει να βασιστούμε στους συναδέλφους μας στη FIA.
Αν έχουμε κάτι που πιστεύουμε ότι είναι καινοτόμο ή στα όρια των κανονισμών, είμαστε υποχρεωμένοι να το αποκαλύψουμε στον Τσάρλι Γουάιτινγκ και τους συνεργάτες του. Είμαι πολύ σίγουρος ότι η Mercedes θα το έχει κάνει αυτό και πήρε την απόφαση ότι είναι εντάξει», δήλωσε ο Τζόναθαν Νιλ.
Πέραν όμως της McLaren Mercedes και η Red Bull μέσω τους Κρίστιαν Χόρνερ είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις της σχετικά με τη νέα πατέντα της Mercedes. Μάλιστα ο Χόρνερ είχε δυσανασχετήσει θεωρώντας ότι αυτή η καινοτομία και η βιαστική αντιγραφή της, ίσως να αποβεί πολύ δαπανηρή για τις υπόλοιπες ομάδες.
«Το πιο εκνευριστικό είναι ότι όλα αυτά τα συστήματα, αναμφίβολα θα απαγορευθούν την επόμενη χρονιά, αλλά στο μεταξύ όλοι εμείς θα προσπαθούμε να κυνηγούμε τη συγκεκριμένη ιδέα. Αναπόφευκτα αυτό συνεπάγεται ένα σημαντικό κόστος. Θα ήταν μία καινοτομία που οι ομάδες που βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις θα κοιτούσαν, αλλά ίσως να ήταν κάτι που θα είναι απαγορευτικά ακριβό για τις μικρότερες ομάδες».
Ταχύτερη η McLaren στη Μαλαισία
Μετά την επικράτηση στην Αυστραλία, η McLaren Mercedes βάζει ακόμη υψηλότερα τον πήχη προειδοποιώντας τις αντιπάλους της ότι θα είναι ταχύτερη στη Μαλαισία. Και αυτό γιατί η MP4-27 υπερέχει στις γρήγορες στροφές που χαρακτηρίζουν την πίστα της Σεπάνγκ.
«Εάν μας κοιτάξετε προσεκτικά στις δοκιμές στην Βαρκελώνη, είμαστε αρκετά καλοί στις γρήγορες στροφές. Μοιάζαμε να είμαστε οι ταχύτεροι κι αν σε κάτι μας νικούσε η Red Bull, ήταν στα σημεία με χαμηλή ταχύτητα.
Επομένως το να έρθουμε στην Αυστραλία και να δούμε ότι είμαστε αρκετά δυνατοί σε σχέση με αυτούς, ήταν πολύ θετικό. Νομίζω ότι ταιριάζει η θεωρία ότι θα είμαστε πιο δυνατοί όταν πάμε στην επόμενη πίστα.
Σε αυτή την πίστα υψηλών ταχυτήτων, βασιζόμενοι στην απόδοσή μας, πιστεύουμε ότι θα είμαστε πολύ γρήγοροι. Ανυπομονούμε για το επόμενο Σαββατοκύριακο. Νομίζω ότι έχουμε μεγάλες πιθανότητες εκεί, αλλά ποιος ξέρει. Ας δούμε πως θα τα πάμε», δήλωσε ο επικεφαλής της McLaren, Μάρτιν Γουίτμαρς.
Παράλληλα υπογράμμισε ότι αναμένει οι αντίπαλες ομάδες να παρουσιαστούν στη Μαλαισία πιο δυνατές από τον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία και δη η Mercedes που απογοήτευσε τους φίλους της.
«Η Mercedes σίγουρα είναι πολύ γρήγορη και πιστεύουμε ότι θα είναι μεγαλύτερη απειλή για εμάς σε αυτόν τον αγώνα. Εάν με είχατε ρωτήσει πριν από την εκκίνηση (σ.σ. στην Αυστραλία), θα έλεγα ότι η Mercedes θα ήταν η μεγαλύτερη απειλή για εμάς. Ηταν πολύ, πάρα πολύ γρήγορη στην ευθεία και πιστεύω ότι τους είχαμε.
Όπως αποδείχθηκε, η απόδοσή τους ήταν κατώτερη των προβλέψεων. Μπορούν να τα καταφέρουν καλύτερα από ό,τι έκαναν στην Αυστραλία, αυτό είναι σίγουρο.