Πολιτική
Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012 19:27

Διαφωνία Γ. Ραγκούση στο ν/σχ για τα ταξί

Τη διαφωνία του στο ν/σ του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τα ταξί εξέφρασε στο υπουργικό συμβούλιο ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας, Γιάννης Ραγκούσης, χαρακτηρίζοντας το νομοθέτημα «κοινωνικά άδικη» και «θλιβερή εξαίρεση». Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο.

Τη διαφωνία του στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τα ταξί εξέφρασε στο υπουργικό συμβούλιο ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας, Γιάννης Ραγκούσης, χαρακτηρίζοντας το νομοθέτημα «κοινωνικά άδικη» και «θλιβερή εξαίρεση» και θέτοντας θέμα πλήρους απελευθέρωσης.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο κ. Ραγκούσης ανέφερε ότι «για πρώτη φορά απόφαση του υπουργικού Συμβουλίου δεν είναι ομόφωνη, αλλά κατά πλειοψηφία», ενώ πληροφορίες που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων αναφέρουν ότι ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας δεν προτίθεται να ψηφίσει το νομοθέτημα και στη Βουλή.

Ο κ. Ραγκούσης υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο «προστατεύει τα στενά συμφέροντα μιας μικρής ολιγαρχίας», κάτι που όπως είπε, είναι πολιτικά ανήθικο. Εκθέτοντας εξάλλου τις απόψεις του επί του θέματος εστίασε στο γεγονός ότι το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει την δημόσια περιουσία, όπως είναι οι άδειες επιβατηγών οχημάτων δημοσίας χρήσης, ως ιδιωτική περιουσία του κατόχου, η οποία μεταβιβάζεται, κληρονομείται και δωρίζεται, άρα διατηρείται η "μαύρη" αγορά, η παραοικονομία και η φοροδιαφυγή.

Παράλληλα, επισήμανε ότι με το εφεύρημα του αλγόριθμου, δεν δίνεται καμία νέα άδεια στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, ενώ κλείνει πριν καν ανοίξει και η αγορά των ειδικής μίσθωσης οχημάτων (εννεαθέσιων τουριστικών προμισθωμένων).

Ο κ. Ραγκούσης επισήμανε ακομη ότι οι έδρες των ταξί παραμένουν, πλην Αττικής, οι προ-Καποδίστρια Τοπικές κοινότητες και δεν λαμβάνεται υπόψη η νέα διοικητική δομή της χώρας. Παρατήρησε ακόμη ότι με το νομοσχέδιο αυτό οι εταιρείες ταξί θα μπορούν να έχουν έως το 10% των αδειών, πχ στην Αττική, ενώ το νομοσχέδιο που είχε εισηγηθεί εκείνος, ως υπουργός Μεταφορών, προέβλεπε τη δυνατότητα για δέκα άδειες ανά εταιρεία.

Σύμφωνα με κύκλους προσκείμενους στον κ. Ραγκούση, δεν τίθεται θέμα παραίτησής του από την κυβέρνηση. Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους κύκλους ο πρωθυπουργός έδειξε κατανόηση για τη διαφοροποίησή του και δεν έθεσε θέμα ομόφωνης ψήφισης του πολυνομοσχεδίου από τα μέλη της κυβέρνησης, όπως είχε πράξει με το πολυνομοσχέδιο της δανειακής σύμβασης.

Το νομοσχέδιο αργά το βράδυ κατατέθηκε στη Βουλή. Υψηλόβαθμες πηγές του υπουργείου Μεταφορών επισήμαιναν νωρίτερα πως το ν/σ κινείται στο πλαίσιο των προτάσεων του πρώην υπουργού Δημήτρη Ρέππα και οι διατάξεις του έχουν την σύμφωνη γνώμη τόσο του πρωθυπουργού, Λουκά Παπαδήμου, όσο και του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγελου Βενιζέλου. Οι ίδιες πηγές σημείωναν ακόμη ότι υπάρχει περιθώριο συζήτησης των διατάξεων του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, στην Ολομέλεια, καθώς και με την τρόικα.

Ο Πρωθυπουργός από την πλευρά του κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου τόνισε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι «δεν μπορούμε να αφήσουμε να διαιωνίζεται αυτό το θέμα και πρέπει να ληφθεί απόφαση από αυτήν την κυβέρνηση».

Επί του ν/σ, το υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία η χορήγηση αδειών να ρυθμίζεται από το κράτος και με βάση έναν υπό δημιουργία αλγόριθμο, που θα συνυπολογίζει περιβαλλοντικές, συγκοινωνιακές συνθήκες, καθώς και κριτήρια πληθυσμού και επισκεπτών. Επίσης, στον αλγόριθμο θα υπάρχει και πρόβλεψη για μικρή έστω αύξηση αδειών.

Επιπλέον, στις ρυθμίσεις θα ληφθούν υπόψη «νέα τουριστικά προϊόντα», όπως η χρονομίσθωση έως και εννιαθέσιου βαν με οδηγό και προς τούτο θα συγκροτηθεί (με τροπολογία στο νομοσχέδιο) επιτροπή υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλο και τη συμμετοχή υπουργών όπως μεταξύ άλλων των κ.κ. Π. Γερουλάνου και Μ. Βορίδη, προκειμένου να εξασφαλιστεί και αυτή η δυνατότητα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ