Αθλητικά
Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012 10:53

Formula 1: Θέλει νίκη ο Χάμιλτον

Αποφασισμένος για τη νίκη που στερήθηκε στην Αυστραλία φαίνεται πως είναι Λιούις Χάμιλτον ο οποίος ολοκλήρωσε με τον καλύτερο τρόπο τη σημερινή πρώτη ημέρα των ελεύθερων δοκιμών στη Μαλαισία.

Ο Βρετανός πιλότος ήταν και στις δύο περιόδους ο ταχύτερος όλων με τον τελευταίο του χρόνο στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές (1:38.172) να είναι ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργός από τον πρωΐνό του λόγω μιας μικρής κίνησης που βρήκε στην πίστα κατά την διάρκεια της προσπάθειάς του. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Βρετανός είχε πετύχει την καλύτερη πρωινή επίδοση με τη σκληρή γόμα της Pirelli.

Ο Χάμιλτον πέρασε θα μπορούσε κανείς να πει μία εύκολη ημέρα, χωρίς προβλήματα. Στην δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών σημείωσε αρκετά νωρίς την καλύτερη επίδοση της ημέρας. Αρχικά, έχασε την πρώτη θέση για λύση από τον εξαιρετικό Ντανιέλ Ρικιάρντο με την Toro Rosso, αλλά κατάφερε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να επιστρέψει σε αυτή.

Στη συνέχεια ήταν η σειρά της Mercedes με τον Μίκαελ Σουμάχερ να απαντήσει στον Βρετανό πιλότο. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής με τη μεσαία γόμα και μικρό φορτίο καυσίμου ανέβασε την W03 έριξε ακόμη περισσότερο τους χρόνους του και ανέβηκε στην κορυφή. Και πάλι όμως η απάντηση του Χάμιλτον ήταν άμεση καθώς βγήκε από τα πιτς κα με την μαλακή γόμα κατάφερε να πάρει «κεφάλι» και να ολοκληρώσει την ημέρα από την πρώτη θέση.

H Μercedes όπως φάνηκε στο τέλος της ημέρας θέλει να δείξει τι αξίζει στη Μαλαισία. Ο χρόνος του Σουμάχερ ήταν 0,361 δευτ. πιο αργός από του Χάμιλτον.

Αντιθέτως με τον συμπατριώτη και teammate του, ο Τζένσον Μπάτον ανέβηκε στην τρίτη θέση αν και αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα κατά την διάρκεια της ημέρας. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής έχασε αρκετό χρόνο στη δεύτερη περίοδο των δοκιμών από ένα πρόβλημα στα φρένα. Και στην πρώτη όμως παρέμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα στο γκαράζ της McLaren λόγω διαρροής λαδιού. Παρά όμως τις όποιες ατυχίες του κατάφερε αν είναι μόλις 0,004 δευτ. πιο αργός από τον Σουμάχερ.

Πίσω τερμάτισε η δεύτερη Mercedes του Νίκο Ρόζμπεργκ, δίνοντας έτσι μια πρώτη γεύση για του τι θα επακολουθήσει αύριο στις κατατακτήριες ή και στον αγώνα. Ισως μία μάχη McLaren Mercedes με Mercedes GP;

Τη στιγμή μάλιστα που η Red Bull έδειξε σήμερα να παλινδρομεί. Τα πήγε καλά το πρωΐ και άσχημα το απόγευμα. Ο Μαρκ Γουέμπερ ολοκλήρωσε την ημέρα στην έβδομη θέση ενώ ο χρόνος του ήταν 0,4 δευτ. καλύτερος από του teammate του Σεμπάστιαν Φέτελ που βρέθηκε μόλις δέκατος. Γεγονός που αποδεικνύει ότι η RB8 δεν έτρεχε με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα.

Η Scuderia Toro Rosso είδε τον Ντανιέλ Ρικιάρντο να σημειώνει τον πέμπτο καλύτερο χρόνο στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών με τη μεσαία γόμα. Ο Αυστραλός δείχνει πως έχει αφήσει πίσω του στην Αυστραλία και να αναζητά διακαώς ένα θετικό αποτέλεσμα. Το ζήτημα είναι να έχει την ίδια απόδοση και αύριο στις κατατακτήριες και πολύ δε περισσότερο στον αγώνα της Κυριακής.

Στην Ferrari επικρατούσε ενθουσιασμός με την έκτη θέση του Φερνάντο Αλόνσο μετά την πρωϊνή άσχημη εικόνα. Εξαιτίας των προβλημάτων του νέου μονοθέσιου, η απόδοση του Ισπανού θεωρήθηκε θρίαμβος καθώς μάλιστα ήταν κατά 0,719 δευτ. πιο αργός από τον πρωτοπόρο Χάμιλτον.

Το κλίμα δεν ήταν το ίδιο και για τον Φελίπε Μάσα που παρά το νέο πλαίσιο ήταν στο τέλος της ημέρας 16ος με τον χρόνο του μάλιστα να είναι χειρότερος από τον πρωϊνό όπου φορούσε τη σκληρή γόμα.

Ο Ζαν-Ερίκ Βερνιέ ολοκλήρωσε την πολύ καλή σημερινή εικόνα της Toro Rosso κατακτώντας στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές την όγδοη θέση εμπρός από τον Ρομάν Γκροσεάν, ο οποίος παραπονιόταν για την ισορροπία της νέας Lotus.

Mετά τα θετικά αποτελέσματα το πρωΐ, οι δύο Force India των Χούλκενμπεργκ και ντι Ρέστα αρκέστηκαν στην δωδέκατη και 13η θέση, πίσω από τον Williams του Παστόρ Μαλντονάτο.

Ο ντι Ρέστα μάλιστα ήταν από εκείνους τους οδηγούς που παραπονιόντουσαν για την έλλειψη πρόσφυσης στην πίστας αφού είχε δύο ατυχίες που του στοίχισαν σε χρόνο. Αρχικά είχε ένα κλατάρισμα νωρίς και μια μικρή επαφή με το χορτάρι στη στροφή πέντε της πίστας.

Ο Καμούι Κομπαγιάσι ήταν 14ος χάνοντας αρκετό χρόνο από την προσπάθειά του καθώς οι μηχανικοί της Sauber του αφαίρεσαν το κιβώτιο. Ο Ιάπωνας κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα και να κάνει μόλις 16 γύρους.

Πίσω του ο Κίμι Ραικόνεν που το απόγευμα δεν ήταν τόσο θετικός με τη νέα Lotus.

Στα αξιοσημείωτα της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών ήταν μία έξοδος του Ναράιν Καρθικέγιαν με την HRT στην τελευταία στροφή της πίστας λίγο πριν τη λήξη της διαδικασίας. Οι HRT πάντως καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια να πιάσουν το 107% του πρώτου οδηγού κι αυτό είναι ενθαρρυντικό για τη συνέχεια.

Τα αποτελέσματα της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών

1. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1:38.172 28

2. Mίκαελ Σουμάχερ Mercedes 1:38.533 + 0.361 34

3. Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes 1:38.535 + 0.363 29

4. Nίκο Ρόζμπεργκ Mercedes 1:38.696 + 0.524 34

5. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari 1:38.853 + 0.681 33

6. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari 1:38.891 + 0.719 27

7. Mαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault 1:39.133 + 0.961 29

8. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari 1:39.297 + 1.125 33

9. Ρομάν Γκροσεάν Lotus-Renault 1:39.311 + 1.139 22

10. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 1:39.402 + 1.230 25

11. Παστόρ Μαλντονάτο Williams-Renault 1:39.444 + 1.272 35

12. Νίκο Χουλκενμπεργκ Force India-Mercedes 1:39.464 + 1.292 26

13. Πολ ντι Ρέστα Force India-Mercedes 1:39.625 + 1.453 20

14. Kαμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 1:39.687 + 1.515 16

15. Kίμι Ραϊκόνεν Lotus-Renault 1:39.696 + 1.524 29

16. Φελίπε Μάσα Ferrari 1:40.271 + 2.099 27

17. Μπρούνο Σένα Williams-Renault 1:40.678 + 2.506 34

18. Σέρζιο Πέρεθ Sauber-Ferrari 1:40.947 + 2.775 33

19. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault 1:41.464 + 3.292 25

20. Tίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth 1:41.681 + 3.509 20

21. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault 1:42.594 + 4.422 18

22. Τσάρλς Πικ Marussia-Cosworth 1:42.874 + 4.702 24

23. Nαράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth 1:43.658 + 5.486 18

24. Πέντρο Ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth 1:43.283 + 5.561 22

Τα αποτελέσματα της πρώτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών

1. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1:38.021 19

2. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 1:38.535 + 0.514 21

3. Νίκο Ρόζμπεργκ Mercedes 1:38.813 + 0.792 21

4. Μίκαελ Σουμάχερr Mercedes 1:38.826 + 0.805 19

5. Ρομάν Γκροσεάν Lotus-Renault 1:38.919 + 0.898 17

6. Mαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault 1:39.092 + 1.071 20

7. Kίμι Ραικόνεν Lotus-Renault 1:39.128 + 1.107 22

8. Πολ ντι Ρέστα Force India-Mercedes 1:39.298 + 1.277 23

9. Τζενσον Μπάτον McLaren-Mercedes 1:39.323 + 1.302 15

10. Nίκο Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes 1:39.440 + 1.419 19

11. Βάλτερι Μπότας Williams-Renault 1:39.724 + 1.703 23

12. Παστόρ Μαλντονάτο Williams-Renault 1:39.783 + 1.762 23

13. Φελίπε Μάσα Ferrari 1:39.896 + 1.875 16

14. Kαμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 1:39.910 + 1.889 21

15. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari 1:39.980 + 1.959 23

16. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari 1:40.099 + 2.078 23

17. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault 1:40.247 + 2.226 19

18. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari 1:40.469 + 2.448 23

19. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault 1:40.857 + 2.836 25

20. Σέρζιο Πέρεθ Sauber-Ferrari 1:41.085 + 3.064 23

21. Tίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth 1:43.170 + 5.149 18

22. Τσαρλς Πικ Marussia-Cosworth 1:44.580 + 6.559 14

23. Nαράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth 1:45.360 + 7.339 8

24. Πέντρο Ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth 1:45.528 + 7.507 18