Για επί της αρχής συμφωνία της τρόικας για το ν/σχ για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών. Μ. Βορίδης, απαντώντας, μεταξύ άλλων, στις επικρίσεις του Γ. Ραγκούση, ο οποίος διαφώνησε με το νομοσχέδιο.
Για επί της αρχής συμφωνία της τρόικας για το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, απαντώντας, μεταξύ άλλων, στις επικρίσεις του πρώην υπουργού Υποδομών, Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος διαφώνησε ανοιχτά με το εν λόγω νομοσχέδιο.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι, ο κ. Βορίδης παραδέχθηκε πάντως ότι υπάρχουν κάποιες παρατηρήσεις από την πλευρά της τρόικας.
Υπογράμμισε ωστόσο ότι δεν τίθεται ζήτημα τρόικας, σημειώνοντας ότι «είναι μια πολιτική συζήτηση για το πώς θέλει να ρυθμίσει κανείς το ζήτημα των ταξί».
Tόνισε ότι «δεοντολογικώς θα ήταν καλύτερο, τις συζητήσεις με την τρόικα να τις αφήνουμε στον αρμόδιο υπουργό», ενώ αντικρούοντας τις αιτιάσεις του κ. Ραγκούση δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ρυθμίζει πουθενά τα ταξί και διερωτήθηκε: «Ποιος κοροϊδεύει ποιον;».
Σε δηλώσεις του νωρίτερα στον ίδιο σταθμό, ο κ. Ραγκούσης επέμεινε στις διαφωνίες του και έκανε λόγο για «πολιτική εξαιρέσεων» που θα ανοίξει τον χορό των αντιδράσεων από τον κλάδο των οδηγών φορτηγών.
Υποστήριξε επίσης ότι ήταν θέμα πολιτικής δικαιοσύνης και ηθικής, να ανοίξει πλήρως το επάγγελμα των οδηγών ταξί, όπως συμβαίνει με όλους τους κλάδους.
Επανέλαβε ακόμη ότι επί των ημερών του στο αρμόδιο υπουργείο δύο φορές ομόφωνα το υπουργικό συμβούλιο, υπό τον Γ. Παπανδρέου, έδωσε το «πράσινο φως» για το σχετικό νομοσχέδιο που στη συνέχεια εγκρίθηκε και από την τρόικα.
Εκφράζοντας χθες τη διαφωνία του για το νομοσχέδιο που παρουσίασε ο κ. Βορίδης στο υπουργικό συμβούλιο, ο κ. Ραγκούσης χαρακτήρισε το νομοθέτημα «κοινωνικά άδικη» και «θλιβερή εξαίρεση».
Ο κ. Ραγκούσης υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο «προστατεύει τα στενά συμφέροντα μιας μικρής ολιγαρχίας», κάτι πουμ όπως είπε, είναι πολιτικά ανήθικο.
Εκθέτοντας εξάλλου τις απόψεις του επί του θέματος εστίασε στο γεγονός ότι το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει την δημόσια περιουσία, όπως είναι οι άδειες επιβατηγών οχημάτων δημοσίας χρήσης, ως ιδιωτική περιουσία του κατόχου, η οποία μεταβιβάζεται, κληρονομείται και δωρίζεται, άρα διατηρείται η "μαύρη" αγορά, η παραοικονομία και η φοροδιαφυγή.
Παράλληλα, επισήμανε ότι με το εφεύρημα του αλγόριθμου, δεν δίνεται καμία νέα άδεια στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, ενώ κλείνει πριν καν ανοίξει και η αγορά των ειδικής μίσθωσης οχημάτων (εννεαθέσιων τουριστικών προμισθωμένων).
«Ένα νομοσχέδιο ουσίας που είχε συζητηθεί και συμφωνηθεί με την τρόικα ήδη από το Νοέμβριο, αποφασίστηκε να έρθει τώρα ως προεκλογικό πυροτέχνημα...», σχολίασε εκ μέρους του ΛΑΟΣ ο Κωστής Αϊβαλιώτης.
«Το νομοσχέδιο βάζει σε μία βάση όλα όσα ισχύουν σε όλη την Ευρώπη για ταξί», σχολίασε στο Σκάι ο γενικός γραμματέας του ΣΑΤΑ, Κωνσταντίνος Δήμος.
Αγνοια Ρεν για τη διαφωνία Μ. Βορίδη-Γ. Ραγκούση
Στο μεταξύ, άγνοια για το θέμα δήλωσε ο εκπρόσωπος του Όλι Ρεν, ερωτηθείς σχετικά με τη διαφωνία μεταξύ του υπουργού Υποδομών Μ. Βορίδη και του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Αμυνας Γ. Ραγκούση, σχετικά με την απελευθέρωση της αγοράς ταξί.
Ο εκπρόσωπος του Ευρωπαίου Επιτρόπου, Αμαντέου Αλταφάζ, ανέφερε συγκεκριμένα ότι θα πρέπει να ενημερωθεί για το ποια είναι η συγκεκριμένη θέση της τρόικας επί του ζητήματος, σημείωσε, με νόημα ότι στην Ελλάδα επίκεινται σύντομα βουλευτικές εκλογές.