Ράλι Ακρόπολις, ένας «θεϊκός» αγώνας ή καλύτερα το «Ράλι των θεών» όπως είναι το σύνθημά του.
Ο Ελληνικός αγώνας εδώ και 60 περίπου χρόνια αποτελεί άξιο πρεσβευτή της χώρας μας στο εξωτερικό και είναι χαρακτηριστική απόδειξη ότι όταν η Ελλάδα επιθυμεί, μπορεί να φέρει εις πέρας άρτια και άριστα μία διεθνή διοργάνωση.
Το Ακρόπολις έφτασε αισίως στην 58η χρονιά του και είναι ένα από τα πιο ιστορικά ράλι του Παγκοσμίου πρωταθλήματος. Η επίσημη παρουσίασή του έγινε κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, παρουσία του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλου Γερουλάνου και σημαντικών φορέων της Πολιτείας.
Φέτος ο αγώνας θα διεξαχθεί από τις 24 έως και τις 27 Μαΐου και είναι ο έκτος γύρος του Παγκοσμίου πρωταθλήματος. Κέντρο του θα είναι και πάλι το Λουτράκι με τον αγώνα να ξεδιπλώνεται στην ευρύτερη γύρω περιοχή. Φέτος αναμένεται να προσμετρήσει μετά από πολλά χρόνια και στο Ελληνικό πρωτάθλημα.
Το ράλι σε σχέση με πέρυσι είναι μεγαλύτερος φτάνοντας σε συνολικό μήκος τα 1.668 χιλιόμετρα εκ των οποίων 409,47 είναι οι ειδικές διαδρομές. Πρόκειται μάλιστα για τον μεγαλύτερο αγώνα των τελευταίων ετών με 22 ΕΔ από τις οποίες 12 διαφορετικές και εννέα επαναλαμβανόμενες. Φέτος δεν υπάρχει η εντυπωσιακή περυσινή νυχτερινή ειδική που δυσκόλεψε αρκετά τα πληρώματα, αλλά έχει προστεθεί μία ακόμη ημέρα στον αγώνα με αποτελέσματα να έχει πλέον φτάσει τις τέσσερις.
Στόχος των διοργανωτών ήταν να δημιουργήσουν ένα ακόμη δύσκολο αγώνα. Όπως μάλιστα ανέφερε η αλυτάρχης του Ράλι Ακρόπολις σε σημερινή εκδήλωση για την παρουσίασή του αγώνα, αρχική πρόθεση ήταν το φετινό ράλι να είναι πιο μεγάλο και απαιτητικό, αλλά οι κανονισμοί που αφορούν π.χ. στα καύσιμα και τα ελαστικά δεν τους το επέτρεψαν.
Κάτι ακόμη που διαφοροποιήθηκε σε σχέση με πέρυσι είναι οι αναγνωρίσεις των πληρωμάτων που δεν θα είναι δύο ημέρες ως είθισται αλλά δυόμισι. Επιπλέον, προστέθηκε η qualifying stage στο shakedown, όπου τρέχουν όλα τα πληρώματα με βάση τη θέση τους στο πρωτάθλημα. Ανάλογα με τον χρόνο και τη σειρά κατάταξής τους στη συγκεκριμένη ειδική, τα πληρώματα θα έχουν τη δυνατότητα να αποφασίσουν τη σειρά εκκίνησης στον αγώνα. Π.χ. το ταχύτερο πλήρωμα θα αποφασίσει πρώτο, στη συνέχεια το δεύτερο κ.λπ. μέχρι να καταρτιστεί η σειρά.
Η τελετή εκκίνησης του αναμένεται να δοθεί στο Ζάππειο στις πέντε το απόγευμα της Πέμπτης 24 Μαΐου και αμέσως μετά τα πληρώματα θα κατευθυνθούν προς την πρώτη ειδική διαδρομή και μοναδική της ημέρας, την Κινέττα, μήκους 25,24 χλμ. που είναι και η μεγαλύτερη του αγώνα.
Η δεύτερη ημέρα του αγώνα κινείται γύρω από την περιοχή της Θήβας με οκτώ ειδικές διαδρομές εκ των οποίων οι τρεις είναι επαναλαμβανόμενες> Ενδιάμεσα θα υπάρξουν στην Ιτέα δύο 15λεπτα σέρβις για τις ομάδες.
Το Σάββατο, 26 Μαΐου ο αγώνας επιστρέφει στο Λουτράκι και την ευρύτερη γύρω περιοχή έχοντας πάλι οκτώ ειδικές διαδρομές, αλλά στην ουσία είναι τέσσερις που επαναλαμβάνονται. Ο σχεδιασμός είναι ο ίδιος με πέρυσι με μοναδική διαφορά μία νέα ΕΔ που προστέθηκε φέτος και είναι τα Ζήρια, μήκους 21,36 χλμ. Το Σάββατο είναι ίσως και η πιο απαιτητική ημέρα του αγώνα, αφού το συνολικό μήκος των ειδικών διαδρομών φτάνει στα 169,12 χλμ.
Η Κυριακή, τελευταία ημέρα του ράλι θα περιλαμβάνει δύο ειδικές, επαναλαμβανόμενες, που είναι ίδιες με πέρυσι (τους Αγιους Θεόδωρους και τα Νέα Πίσσια), αλλά και την Powerstage. Σε ό,τι αφορά στην τελευταία, όπως δείχνουν οι τελευταίες εξελίξεις, δεν αναμένεται να μεταδοθεί ζωντανά από την τηλεόραση καθώς η σύμβαση της EBU με την FIA για τα τηλεοπτικά δικαιώματα άφησαν εκτός του συγκεκριμένο σκέλος. Επομένως επαφίεται στην ΕΡΤ που είναι μαζί τον ΟΠΑΠ αρωγοί του αγώνα, να αποφασίσει αν θα προβεί σε απευθείας μετάδοσή της.
Σε ό,τι αφορά στο Ελληνικό πρωτάθλημα που προσμετρά ο αγώνας, τα πληρώματα θα τρέξουν μόνο τις δύο από τις τέσσερις ημέρες, το Σάββατο και την Κυριακή. Το Σάββατο αναμένεται να συμμετάσχουν στο πρώτο σκέλος του ράλι δηλαδή να περάσουν μία φορά τις τέσσερις ειδικές διαδρομές ενώ την Κυριακή θα ακολουθήσουν κανονικά το πρόγραμμα του αγώνα. Τα πληρώματα που θα εγκαταλείψουν το Σάββατο 26/5, θα έχουν τη δυνατότητα να επανεκκινήσουν κανονικά την επόμενη ημέρα. Η βαθμολογία για το πρωτάθλημα θα είναι ξεχωριστή για την κάθε ημέρα.
Στη σημερινή συνέντευξη Τύπου όπου παρουσιάστηκε ο Ελληνικός αγώνας παρών ήταν και ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Παύλος Γερουλάνος, ο οποίος εξέφρασε τη συμπαράσταση τους κράτους στην προσπάθεια διοργάνωσης του Ράλι Ακρόπολις.
Ο κ. Γερουλάνος υπενθύμισε ότι ο εν λόγω αγώνας μαζί με τον Μαραθώνιο της Αθήνας είναι τα μοναδικά διεθνή γεγονότα που προβάλλουν διεθνώς την Ελλάδα με αξιοσημείωτο τρόπο.
«Το ράλι είναι ένα γεγονός που θα πρέπει να επενδύουμε σε αυτό, γιατί έχει πολύ σημαντικό όνομα. Αντί όμως να το κάνουμε αυτό, το αφήσαμε έναν χρόνο. Όταν υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να επενδύσουν σε κάτι και αυτό έχει προστιθέμενη αξία, τότε το κράτος είναι αρωγός σε αυτό. Είναι πολύ σημαντικό να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γερουλάνος.
Η πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων, Όλγα Ψαρράκη, επισήμανε πως στόχος του Οργανισμού είναι να συμμετέχει σε κάθε προσπάθεια που προβάλλει την Ελλάδα.
Ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ, Βασίλης Δεσποτόπουλος, εξέφρασε την ικανοποίησή του για το ότι το κράτος κατανόησε τη μοναδικότητα του Rally Acropolis και τόνισε την ανάδειξη και την αύξηση του τουρισμού μέσω του Rally αλλά και του Μαραθωνίου.
Ευχάριστη έκπληξη της σημερινής εκδήλωσης ήταν το ντοκιμαντέρ του Ράλι Ακρόπολις, το οποίο παρουσιάστηκε και έχει διάρκεια περίπου 55 λεπτά. Είναι μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια που παρουσιάζει εύστοχα τον Ελληνικό αγώνα, την ιστορία του και τη σημασία που έχει για την Ελλάδα γενικότερα.
Παράλληλα, στην ιστοσελίδα του Ράλι Ακρόπολις www.acropolisrally.gr θα διενεργείται από τις 2 Απριλίου έως και τις 15 Μαΐου ψηφοφορία για την κατηγορία «Συνοδηγοί» όπου οι φίλοι του ράλι θα μπορούν να ψηφίσουν τον αγαπημένο τους συνοδηγό. Αυτή η κατηγορία θα πλαισιώσει τις ήδη υπάρχουσες στο Hall of Fame του Ράλι Ακρόπολις.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]