Πολιτική
Δευτέρα, 02 Απριλίου 2012 17:46

Ενδεχόμενο απόσυρσης της τροπολογίας για τα βυτιοφόρα

Το ενδεχόμενο να αποσύρει την τροπολογία για τα βυτιοφόρα, που έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων, αλλά και ενδοκυβερνητικούς κραδασμούς, άφησε ανοιχτό ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης.

Το ενδεχόμενο να αποσύρει την τροπολογία για τα βυτιοφόρα, που έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων, αλλά και ενδοκυβερνητικούς κραδασμούς, άφησε ανοιχτό ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Αντ1, ο κ. Βορίδης απέδωσε τον θόρυβο που προκλήθηκε σε προεκλογικά παιχνίδια, υποστηρίζοντας πως «σε καμία περίπτωση δεν κλείνει το επάγγελμα των βυτιοφορέων».

«Όποιος θέλει αύριο το πρωί μπορεί, καταθέτοντας ένα παράβολο χιλίων ευρώ, να εκδώσει άδεια φορτηγού δημόσιας χρήσης ή βυτιοφόρου», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι με τη συγκεκριμένη τροπολογία θέλησε απλώς να βάλει «φραγμό στη μετατροπή των παλαιών αδειών κατά τη μεταβίβασή τους από άδειες μεταφορών σε άδειες βυτιοφορέων».

Με νεότερες επίσης δηλώσεις του αργά το απόγευμα, ο κ. Βορίδης, επέμεινε ότι με την επίμαχη τροπολογία «δεν κλεινόταν τίποτε» και ότι σκοπός της «ήταν να περιορίσει την ελεύθερη μεταβίβαση αδειών μεταξύ των παλαιών μεταφορέων ακριβώς για να ενισχύσει την έκδοση νέων αδειών μεταφορέων».

Σε κάθε περίπτωση όμως, πρόσθεσε, «επειδή εδώ έχουμε συγκυβέρνηση και επειδή οι γνώμες των συγκυβερνώντων κομμάτων πρέπει να γίνονται σεβαστές, εφόσον το ΠΑΣΟΚ έχει αντίρρηση για οποιοδήποτε λόγο, έχει διαφορετική οπτική στο συγκεκριμένο ζήτημα, εγώ δεσμεύτηκα ότι πράγματι οι συγκεκριμένες διατάξεις θα απαλειφθούν από την τροπολογία».

Η τροπολογία που κατέθεσε την περασμένη Παρασκευή ο υπουργός, πυροδότησε την έντονη αντίδραση των κ.κ. Ρέππα και Ραγκούση, οι οποίοι απείλησαν μάλιστα ότι θα την καταψηφίσουν όχι μόνον οι ίδιοι, αλλά και πολλοί, αν όχι το σύνολο, των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ.

Μιλώντας συγκεκριμένα στον ραδιοφωνικό σταθμό Βήμα FM και απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης εκτίμησε ότι η συγκεκριμένη τροπολογία δεν πρόκειται να περάσει, επισημαίνοντας ότι κακώς σε αυτήν τη Βουλή δεν υπάρχει κόμμα που να έχει την απόλυτη πλειοψηφία και χρειάζεται τη συναίνεση και του άλλου κόμματος προκειμένου να ψηφιστεί.

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με τέτοιες διατάξεις, όπως και κάποιες άλλες, δεν συμφωνούν και δεν θα τις ψηφίσουν, τόνισε ο κ. Ρέππας και άφησε αιχμές κατά του κ. Βορίδη, λέγοντας ότι τέτοιου είδους σημαντικές για τη λειτουργία της αγοράς ρυθμίσεις δεν μπορεί να κατατίθενται αιφνιδιαστικά χωρίς να ενημερωθούν τα κυβερνητικά όργανα.

Υποστήριξε παράλληλα ότι η τροπολογία πρέπει να αποσυρθεί γιατί, όπως τόνισε, «γυρίζει τα πράγματα πίσω» και κάλεσε τον κ. Βορίδη να λάβει υπόψη του ότι «είμαστε μέλη μιας κυβέρνησης η οποία δεν είναι μονοκομματική».

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Αμυνας Γιάννης Ραγκούσης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση άφησε αιχμές τόσο κατά του κ. Βορίδη όσο και κατά της Νέας Δημοκρατίας.

«Η αντίληψη και οι επιδιώξεις σύμφωνα με τις οποίες ο κ. Βορίδης προσεγγίζει όλα τα επαγγέλματα στις μεταφορές που πρέπει να ανοίξουν -τελικά μόνο στα λόγια- είναι από την πρώτη στιγμή ίδιες και αναλλοίωτες, έχουν συνέπεια και συνέχεια στο χρόνο», τόνισε ο κ. Ραγκούσης και πρόσθεσε ότι «γι΄ αυτό, δεν ανήκει μόνο στον ίδιο η ευθύνη και για τις τελευταίες πολιτικές αποφάσεις- τροπολογίες που εκθέτουν τη χώρα και διασύρουν για μία ακόμη φορά το πολιτικό σύστημα στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία δεν είδε να γίνεται και γι΄ αυτήν κάποια εξαίρεση στους κόπους και τις θυσίες που υποβλήθηκε. Η ευθύνη ανήκει και στον πολιτικό του χώρο συνολικά», επισήμανε.

«Η Ν.Δ., πριν ακόμα έλθει στην εξουσία, άρχισε να εξοφλεί «γραμμάτια». Όλοι ξέρουν το «πάρτι» με τα βυτιοφόρα…», σχολίασε εκ μέρους του ΛΑΟΣ ο Κ. Αϊβαλιώτης.

Για «κοροϊδία» των ιδιοκτητών βυτιοφόρων για μικροκομματικούς λόγους έκανε λόγο ο εκπρόσωπος Τύπου της Δημοκρατικής Συμμαχίας Δημήτρης Ζαφειριάδης.

«Με τις λογικές που ακολουθούν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, το μόνο που καταφέρνουν είναι να καταστρέφουν τους ιδιοκτήτες των βυτιοφόρων και να οπισθοχωρούν ατάκτως από το μέτωπο των μεταρρυθμίσεων, μοιράζοντας υποσχέσεις δεξιά και αριστερά και δυναμιτίζοντας το έργο της κυβέρνησης που συμμετέχουν», παρατήρησε.

Πυρά κατά του υπουργού Υποδομών εξαπέλυσε και η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), επισημαίνοντας ότι με την τροπολογία του κ. Βορίση, «κλείνει» εκ νέου το επάγγελμα της μεταφοράς καυσίμων για δέκα χρόνια, διατηρώντας τα προκλητικά προνόμια για μία μειοψηφία 700 ατόμων.

Η ΟΦΑΕ κατηγόρησε τον κ. Βορίδη, αλλά και τα στελέχη της ΝΔ, ότι «ικανοποιώντας συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα και λειτουργώντας εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, επιχειρούν να εξαργυρώσουν επιταγή προς όφελος συντεχνιών, που πρόσκεινται στο συγκεκριμένο κόμμα».

Ο αυτοκινητιστές, χαρακτήρισαν «φωτογραφική» τη συγκεκριμένη διάταξη, διερωτώμενοι πώς είναι δυνατό να διατηρείται «κλειστό» το επάγγελμα του βυτιοφορέα, όταν υπάρχει αμετάκλητη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (Σεπτέμβριος του 2010) που προκρίνει το άνοιγμα όλων των επαγγελμάτων, αγνοώντας παράλληλα τις δεσμεύσεις του ελληνικού κράτους για απελευθέρωση των αγορών και των επαγγελμάτων, σε εφαρμογή τόσο του Μνημονίου- 1 όσο και Μνημονίου- 2.

Η ΟΦΑΕ ζήτησε τέλος την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού, των πολιτικών κομμάτων και της Βουλής των Ελλήνων, προκειμένου «να πάψει αυτό το θέατρο του παραλόγου».