Αθλητικά
Κυριακή, 08 Απριλίου 2012 05:24

ΜotoGP: Λορένθο ο ταχύτερος

Με το δεξί και από την πρώτη θέση στη σειρά εκκίνησης θα ξεκινήσει το φετινό Παγκόσμιο πρωτάθλημα ο Χόρχε Λορένθο. Ο Ισπανός αναβάτης της Yamaha κέρδισε την πολ-ποζίσιον στον πρώτο αγώνα του θεσμού, στο Κατάρ, φτάνοντας έτσι τις 19 πολ-ποζίσιον στην καριέρα του.

Οι κατατακτήριες δοκιμές της πρεμιέρας του πρωταθλήματος επιβεβαίωσαν, όπως και οι ελεύθερες, ότι το φετινό πρωτάθλημα θα είναι συναρπαστικό. Τα τελευταία λεπτά της διαδικασίας είχαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον με τους Λορένθο και Στόνερ να διαδέχονται ο ένας τον άλλον στην κορυφή, δίνοντας σκληρή μάχη. Αρχικά, ο Στόνερ ήταν ο ταχύτερος όλων στο μεγαλύτερο μέρος της μίας ώρας που διήρκησαν οι κατατακτήριες. Εντεκα όμως λεπτά πριν τη λήξη, ο Λορένθο έδωσε την δική του απάντηση, παίρνοντας κεφάλι. Και πάλι ο Στόνερ πέρασε μπροστά, αλλά το 1:54.855 του Ισπανού αναβάτη της Yamaha με τη μαλακή γόμα δε μπόρεσε να καταρριφθεί από τον περυσινό παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος έμεινε 0,221 δευτερόλεπτα πίσω του. Ετσι έχασε την ευκαιρία να φτάσει τις τέσσερις διαδοχικές πολ-ποζίσιον στο Κατάρ.

Ο Λορένθο δηλώνει ενθουσιασμένος με την απόδοσή του αν και υπογραμμίζει ότι χρειάζονται βελτιώσεις στην ισχύ της M1 στην ευθεία. «Πραγματικά είμαι χαρούμενος με το αποψινό αποτέλεσμα. Χρειάστηκε να πιέσω περισσότερο από 100% για να πετύχω την πολ-ποζίσιον. Πίεσα όμως στο όριο και κατάφερα να κάνω τον τέλειο γύρο. Χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την ισχύ στην ευθεία και τη μέγιστη ταχύτητα. Στα υπόλοιπα όμως σημεία η μοτοσικλέτα δούλεψε αρκετά καλά. Ο αυριανός αγώνας θα είναι σκληρός και πιστεύω ότι τα ελαστικά θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο. Ενα μεγάλο ευχαριστώ στη Yamaha και στην ομάδα μου που μου έδωσαν μία τόσο καλή μοτοσικλέτα»!

Την ικανοποίηση της Yamaha, διαδέχεται η απογοήτευση της Honda με τον Κέισι Στόνερ να αντιμετωπίζει προβλήματα αναπηδήσεων καθόλη την διάρκεια των κατατακτήριων. «Δεν είμαι ευχαριστημένος με το πως εξελίχθηκαν οι κατατακτήριες για εμάς. Θα έπρεπε να ήταν πολύ καλύτερα, ιδίως με τη μαλακή γόμα, την οποία δεν χρησιμοποιήσαμε όλο το Σαββατοκύριακο. Χθες το βράδυ ήμασταν ευχαριστημένοι με ό,τι είχαμε βελτιώσει και το στήσιμο γενικότερα. Σήμερα προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε αυτό το στήσιμο και το κάναμε ακόμη χειρότερο. Στο τέλος κάναμε έναν κύκλο και επιστρέψαμε σε αυτό που είχαμε την Πέμπτη, έχοντας και πάλι σημαντικό πρόβλημα με τις αναπηδήσεις. Τώρα πλέον έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε μέχρι αύριο για να καταλάβουμε ποιό είναι το λάθος και που υπάρχει το πρόβλημα. Εάν σημειώσουμε μεγάλη βελτίωση στην προθέρμανση, τότε μπορούμε να διεκδικήσουμε μια θέση στο βάθρο και ίσως να παλέψουμε για τη νίκη. Αν όμως η μοτοσικλέτα μείνει ως έχει, τότε θα έχουμε έναν μεγάλο και δύσκολο αγώνα», δήλωσε ο Κέισι Στόνερ μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών.

Η εξαιρετική εμφάνιση του Καλ Κρούτσλοου αυτό το διήμερο πιστοποιήθηκε με την τρίτη θέση στις κατατακτήριες δοκιμές. Επίδοση που είναι μέχρι στιγμής, η καλύτερη για τον Βρετανό αναβάτη κατά την διάρκεια της συγκεκριμένης διαδικασίας. Ο χρόνος του ήταν 1:55.022, μόλις 0,167 δευτ. πίσω από τον δεύτερο Στόνερ. Η θέση του αυτή ήταν η καλύτερη για δορυφορική ομάδα ενώ παράλληλα έφερε τη δεύτερη Yamaha M1 στην πρώτη σειρά εκκίνησης.

Ο ίδιος δήλωσε ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα αποδίδοντας τα εύσημα στην ομάδα του. «Πραγματικά είμαι πολύ χαρούμενος και πιστεύω ότι τώρα θα πάμε στον αγώνα με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Είναι υπέροχο το συναίσθημα του να βρίσκεσαι στην πρώτη σειρά δίπλα στους Κέισι και Χόρχε διότι όλοι γνωρίζουν πόσο γρήγοροι είναι. Εμοιαζε τεράστιο το χρονικό διάστημα που πέρασε για να έρθει ένα τέτοιο αποτέλεσμα, αλλά αυτή είναι μια εκπληκτική ανταμοιβή προς την ομάδα μου για όλη την προσπάθεια που κατέβαλε κατά την διάρκεια του χειμώνα. Δούλεψαν μαζί μου πάρα πολύ για να με βοηθήσουν να μάθω πως θα οδηγώ στα MotoGP και το σημερινό βράδυ είναι μια εξαιρετική ανταμοιβή. Είμαι ευχαριστημένος με την απόδοσή μου. Ανέκαθεν γνώριζα τι θα μπορούσα να πετύχω μόλις θα χρησιμοποιούσαμε τη μαλακή γόμα και πίστευα ότι θα μπορούσα να είχα μια θέση στην πρώτη σειρά. Παράλληλα, το μεγάλο θετικό στοιχείο της παρουσίας μου στην πρώτη σειρά είναι ότι ο ρυθμός μου στον αγώνα θα είναι αρκετά καλός ώστε να τερματίσω μέσα στους πρώτους έξι, κι αυτός παραμένει ο στόχος μου», τόνισε ο Καλ Κρούτσλοου.

Την κυριαρχία της Yamaha στις κατατακτήριες πιστοποίησε η τέταρτη θέση του Μπεν Σπις. Ο Αμερικανός αναβάτης τέσσερα λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας είχε μία πτώση, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί. Η προσπάθειά του ωστόσο ολοκληρώθηκε νωρίτερα και έτσι δεν είχε τη δυνατότητα να καταφέρει κάτι καλύτερο από την τέταρτη θέση.

«Είμασταν σε έναν καλό γύρο μέχρι την πτώση, όπου απλά έχασα το μπροστινό. Παραπονιόμουν τις τελευταίες ημέρες ότι το μπροστινό δεν έχει την κατάλληλη αίσθηση. Καθώς προσπαθούσα να απομακρυνθώ από τη μοτοσικλέτα, όσο γλιστρούσα, κάτι πιάστηκε και έφυγα με αυτή. Κοιτούσα τον εμπρός τροχό για λίγο και σκέφτηκα να επιστρέψω, όσο δε μπορούσα να απομακρυνθώ. Θα προσπαθήσουμε τώρα να βελτιώσουμε τη μοτοσικλέτα. Είμαι σίγουρος ότι αν το διορθώσουμε, τότε μπορούμε να είμαστε στις πρώτες θέσεις. Η Μ1 είναι πλέον αρκετά γρήγορη στην πίστα και εγώ έχω καλή αίσθηση, πλην του σημερινού. Εχουμε κάποιες καλές ιδέες να δοκιμάσουμε στην προθέρμανση, επομένως θα δούμε», δήλωσε ο Τεξανός αναβάτης της Yamaha.

Την πρώτη Ducati τη συναντάμε την πέμπτη θέση με τον Νίκι Χέιντεν να υπερισχύει του Βαλεντίνο Ρόσι στην «εσωτερική» μονομαχία μεταξύ των δύο αναβατών της εργοστασιακής Ιταλικής ομάδας. Η επίδοση του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή ήταν πολύ άσχημη καθώς θα ξεκινήσει τον αγώνα δωδέκατος, θέση που είναι η χειρότερη για τις πρωτότυπες μοτοσικλέτες.

«Χθες δεν ήταν κάτι το σπουδαίο, αλλά πολύ καλύτερα, ιδίως με το χρησιμοποιημένο ελαστικό. Ο στόχος μου ήταν να ξεκινήσω τον αγώνα από τη δεύτερη σειρά εκκίνησης. Απέχω πολύ από αυτό, αφού τα προβλήματα που είχαμε πριν, τώρα έγιναν χειρότερα. Είναι πολύ περίεργο καθώς κάναμε μόνο μερικές μικρές αλλαγές σε σχέση με χθες. Η αίσθηση όμως ήταν πολύ διαφορετική. Μετά από αυτό επιστρέψαμε στο χθεσινό στήσιμο με αποτέλεσμα να είμαι λίγο ταχύτερος, όχι όμως αρκετά ώστε να βελτιώσω το αποτέλεσμα. Δε μπορώ να είμαι σίγουρος τι να περιμένω από τον αγώνα. Προφανώς να τα πάω καλύτερα», δήλωσε ο Βαλεντίνο Ρόσι, ο οποίος τόνισε ότι ο teammate του Νίκι Χέιντεν είχε διαφορετικό στήσιμο με αποτέλεσμα να είχε καλύτερες επιδόσεις.

Ο Αμερικανός ωστόσο θεωρεί ότι σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα θα διαδραματίσουν τα ελαστικά. «Η αντοχή του ελαστικού θα είναι πολύ σημαντικός παράγοντας και μιας και χρησιμοποιούμε ένα ελαστικό πιο πολύ, χρειάζεται να δουλέψουμε πάνω σε αυτό. Πιστεύω ότι θα είναι ένας δύσκολος αγώνας, αλλά πραγματικά ανυπομονώ. Υπάρχει μεγάλη απόσταση με τους δύο πρώτους, αλλά θα βάλουμε τα δυνατά μας να έχουμε μια καλή εκκίνηση, να μπούμε στη δεύτερη ομάδα και να παλέψουμε σα σκυλιά για να μείνουμε εκεί. Ας ελπίσουμε ότι θα φύγουμε από εδώ με κάτι θετικό».

Πίσω από τον Χέιντεν μία ακόμη Yamaha, αυτή του Αντρέα Ντοβιτσιόζο, ο οποίος στον πρώτο του αγώνα με τη M1 θα ξεκινήσει από την έκτη θέση. Ο Ιταλός αναβάτης της Monster Tech 3 δηλώνει ευχαριστημένος αν τερματίσει στην έκτη θέση. «Το σημερινό βράδυ δεν εξελίχθηκε τόσο καλά όσο ήλπιζα, αλλά ήταν μέρος της διαδικασίας γνωριμίας που θα πρέπει να περάσουμε ώστε να βελτιωθούμε στο μέλλον. Δεν θα απογοητευτώ αν τερματίσω έκτος, αλλά πιστεύω ότι σήμερα ήμασταν λίγο άτυχοι. Ημουν λίγο άπειρος με τη μοτοσικλέτα στα κρίσιμα τελευταία λεπτά των κατατακτήριων και χρειάζεται να χτίσουμε μια καλύτερη επικοινωνία μεταξύ εμού και της ομάδας. Αυτό όμως είναι απολύτως φυσιολογικό και ξέρουμε ότι θα βελτιωθούμε. Κάναμε κάποιες αλλαγές στη μοτοσικλέτα σε σχέση με χθες τη νύχτα, αλλά δυστυχώς δεν μας απέφεραν τη βελτίωση που αναμέναμε, ιδιαίτερα με τη μαλακή γόμα των ελαστικών. Είμαι σίγουρος ότι στον αγώνα θα είμαστε λίγο πιο γρήγοροι, επιστρέφοντας στο χθεσινοβραδινό στήσιμο. Είμαι ακόμη πολύ αισιόδοξος, διότι ο ρυθμός μου με τη σκληρή γόμα δεν απέχει πολύ από του Λορένθο. Είναι όμως πολύ σημαντικό να ξεκινήσω όσο το δυνατόν πιο κοντά στις πρώτες θέσεις, διότι πιστεύω ότι τα ελαστικά θα χάσουν την πρόσφυση τους πολύ γρήγορα. Το κλειδί θα είναι η ήρεμη οδήγηση για τη συντήρηση των ελαστικών και στη συνέχεια θα δούμε τις θα γίνει προς το τέλος του αγώνα».

Η άσχημη νύχτα της Honda φάνηκε και από την έβδομη θέση του Ντάνι Πεντρόζα, ο οποίος ακολουθήθηκε από τον Χέκτορ Μπαρμπερά της Pramac Racing και τον «ρούκι» της κατηγορίας Στέφαν Μπραντλ (LCR Honda). Την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Κάρελ Αμπραχαμ με μία ακόμη «δορυφορική» ομάδα της Ducati (AB Cardion), αν και ο Τσέχος αναβάτης είχε μία πτώση στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών.

Απογοήτευση για την ομάδα της San Carlo Honda Gresini που είδε τον Αλβάρο Μπαουτίστα να σημειώνει μόλις τον ενδέκατο χρόνο και να μένει πολύ πίσω από τις πρώτες θέσεις.

Σε ό,τι αφορά στις CRT μοτοσικλέτες, ο Κόλιν Εντουαρτς ήταν ο ταχύτερος, όντας 13ος, 0,831 δευτ. πίσω από τον δωδέκατο Βαλεντίνο Ρόσι.

Η συγκεκριμένη πάντως κατηγορία είχε την... τιμητική της στις πτώσεις με πέντε αναβάτες να είναι οι αρνητικοί πρωταγωνιστές (Ντανίλο Πετρούτσι – Ioda), Ιβάν Σίλβα (Avintia), Ματία Παζίνι (Speed Master), Τζέιμς Ελισον (Paul Bird Motorsport) και Ράντι ντε Πουνιέ (Aspar).

Ραντεβού αύριο το βράδυ για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.