Οι κατατακτήριες δοκιμές μπορεί να ξεκίνησαν λίγο άχρωμα και «χλιαρά» αλλά στο τέλος αποζημίωσαν όσους τις παρακολούθησαν, επιφυλάσσοντας ένα εντυπωσιακό φινάλε.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ κατέκτησε παλικαρίσια την πρώτη φετινή πολ-ποζίσιον στις κατατακτήριες δοκιμές του Μπαχρέιν. Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κατάφερε μόλις στον τελευταίο του γύρο να είναι 0,098 δευτ. ταχύτερος του κυρίαρχου μέχρι εκείνη τη στιγμή, Χάμιλτον και να ξεκινήσει για δεύτερη φορά στην πίστα του Σακχίρ από την πρώτη θέση. Μάλιστα, το 2010 ο νεαρός Γερμανός πιλότος ήταν εκείνος που είχε πανηγυρίσει την πολ-ποζίσιον, χωρίς ωστόσο να κερδίσει τον αγώνα. Κάτι που σίγουρα θα επιδιώξει εφέτος, κυνηγώντας την πρώτη του νίκη το 2012.
Οι McLaren Mercedes σήμερα ήταν ασυναγώνιστες ιδίως στις δύο περιόδους των κατατακτήριων δοκιμών όπου είχαν επιλέξει τη μαλακή γόμα. Στην πρώτη ήταν έμειναν αρκετά χαμηλά αφού είχαν επιλέξει την σκληρή. Φαίνεται τελικά ότι η μεσαία γόμα ταιριάζει στην εξέλιξη του αγώνα αλλά για την επίτευξη χρόνων ιδανική ήταν η μαλακή.
Ο Λιούις Χάμιλτον επιθυμούσε διακαώς την τρίτη εφετινή πολ-ποζίσιον και όπως φαινόταν θα τα κατάφερνε. Του χάλασε τα σχέδια όμως ο Σεμπάστιαν Φέτελ με την τελευταία του προσπάθεια ενώ είχε πέσει η καρό σημαία λήξης της τρίτης περιόδου. Ετσι εξανεμίστηκε κάθε ελπίδα της McLaren να κερδίσει την πρώτη της πολ-ποζίσιον στο Μπαχρέιν.
Ο Χάμιλτον βρέθηκε μεταξύ των δύο Red Bull αφού ο Μαρκ Γουέμπερ σε έναν ήρεμο θα μπορούσε να πει κανείς αγώνα κατετάγη τρίτος. Ο Αυστραλός πιλότος επέλεξε κι αυτός τη μαλακή γόμα πετυχαίνοντας αρκετά καλούς χρόνους και τερμάτισε 0,215 δευτ. πίσω από τον teammate του.
Η πρώτη τετράδα των οδηγών που απέχουν μόλις 0,400 δευτ. ο πρώτος από τον τέταρτο, ολοκληρώνεται από τον Τζένσον Μπάτον. Επομένως μιλάμε για μία μάχη στο Μπαχρέιν μεταξύ των Red Bull που βρίσκονται στις θέσεις 1,3 και των McLaren που τερμάτισαν στις θέσεις 2,4, αντίστοιχα. Ο Μπάτον πάντως στο τέλος προσπάθησε να απαντήσει στον χρόνο του Φέτελ, αλλά τελικά τα παράτησε.
Ο Νίκο Ρόζμπεργκ έσωσε την τιμή της Mercedes καταλήγοντας πέμπτος. Η FW03 στις ελεύθερες δοκιμές έδειχνε ασυναγώνιστη με τον νεαρό Γερμανό να είναι ταχύτερος και στην τρίτη, πρωΐνή διαδικασία. Κατά την διάρκεια του αγώνα όμως παρά το γεγονός ότι κι αυτός είχε επιλέξει τη μαλακή γόμα, δεν ήταν σε θέση να ακολουθήσει το ρυθμό των τεσσάρων πρώτων. Ετσι συμβιβάστηκε με την πέμπτη θέση. Ενα αποτέλεσμα που είναι θετικό για την Mercedes αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Μίκαελ Σουμάχερ θα ξεκινήσει τον αγώνα από την 17η θέση! Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής δεν κατάφερε να προκριθεί στην δεύτερη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών καθώς είχε πρόβλημα με το DRS του. Ετσι δεν ήταν σε θέση να βελτιώσει προς το τέλος της συγκεκριμένης περιόδου τον χρόνο του και αναγκάστηκε να μείνει εκτός. Χαρακτηριστική ήταν η εικόνα στα πιτς της Mercedes του Ρος Μπράουν, επικεφαλή της ομάδας που είχε μείνει αποσβολωμένος και κοιτούσε τα χρονόμετρα, όταν συνειδητοποίησε ότι ο Σουμάχερ αποκλείστηκε!
Σε αυτό βέβαια συνέδραμε και ο εκπληκτικός τελευταίος γύρος του Χέικι Κοβαλάινεν με την Caterham ενώ είχε πέσει η καρό σημαία της πρώτης περιόδου. Ο Φινλανδός πιλότος κατάφερε να ανέβει εκείνος 16ος και να προκριθεί στη δεύτερη περίοδο, εκτοπίζοντας ουσιαστικά τον Σουμάχερ. Μία θέση από την οποία ο πιλότος της Caterham θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα.
Πολύ θετική ήταν η σημερινή εμφάνιση του Ρομάν Γκροσεάν που για έναν ακόμη αγώνα εξακολουθεί να κρατάει ψηλά τη σημαία της Lotus. Ο Γάλλος σημείωσε τον έβδομο καλύτερο χρόνο τη στιγμή που ο teammate του Κίμι Ραϊκόνεν, δεν μπόρεσε και πάλι να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και έμεινε στην ενδέκατη θέση.
Σε αυτό βέβαια συνετέλεσε και η εξαιρετική εμφάνιση του Ντανιέλ Ρικιάρντο. Ο νεαρός πιλότος της Toro Rosso κατέφερε να εκτοπίσει εκτός δεκάδας τον Ραϊκόνεν στη δεύτερη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών. Παράλληλα, πέτυχε την καλύτερη μέχρι στιγμής επίδοση του στη διαδικασία αφού θα ξεκινήσει τον αγώνα από την έκτη θέση! Φαίνεται πως γίνονται πραγματικότητα όσα είχε πει ο Ρικιάρντο πριν το GP του Μπαχρέιν. Οτι δηλαδή ότι η Ιταλική ομάδα δεν εγκαταλείπει τη μάχη. Ο teammate του Ζαν-Ερίκ Βερνιέ δεν τα πήγε εξίσου καλά αφού τερμάτισε μόλις 18ος.
Ο Σέρζιο Πέρεθ συνεχίζει το σερί των καλών εμφανίσεων και εξακολουθεί να βρίσκεται κοντά στους πρώτους. Αυτή τη φορά έφερε τη Sauber στην όγδοη θέση, τη στιγμή που ο Καμούι Κομπαγιάσι έμεινε δωδέκατος.
Την πρώτη Ferrari τη συναντάμε στην ένατη θέση με τον Φερνάντο Αλόνσο και πάλι να σώζει τα προσχήματα. Εν αντιθέσει με τον Φελίπε Μάσα που προσπάθησε μεν αλλά ξανά έμεινε εκτός δεκάδας (14ος). Αξίζει να σημειωθεί πως η Scuderia για πρώτη φορά αποφάσισε να μην βγει στην πίστα την τρίτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών. Πολιτική που εφήρμοσε και η Force India με τον Πολ ντι Ρέστα, ο οποίος προκρίθηκε μεν στην πρώτη δεκάδα, αλλά δεν έτρεξε καθόλου, παραμένοντας έτσι τελευταίος από τους δέκα πρώτους.
Η ομάδα του Βιτζάι Μαλάια δεν φάνηκε να έχει επηρεαστεί από το γεγονός ότι δεν μετείχε στις χθεσινές απογευματινές ελεύθερες δοκιμές. Τα μονοθέσια της ήταν κατάλληλα προετοιμασμένα και φάνηκε πως είχαν αξιοποιήσει όλα τα στοιχεία που είχαν συγκεντρώσει από τους 52 γύρους χθες το πρωΐ. Τέσσερις θέσεις πιο κάτω από τον ντι Ρέστα θα ξεκινήσει τον αγώνα ο Νίκο Χούλκενμπεργκ.
Ασχημη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η σημερινή διαδικασία για την Williams που θα κληθεί να εκκινήσει από πολύ χαμηλά. Ο Μπρούνο Σένα τερμάτισε μόλις 15ος ενώ ο Παστόρ Μπαλτονάτο είχε πρόβλημα με το KERS και θα κληθεί να ξεκινήσει πέντε θέσεις πιο κάτω από εκεί του τερμάτισε (δηλαδή 22ος) αφού άλλαξε το κιβώτιο στη δεύτερη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών.
Ο Βιτάλι Πετρόφ θα ξεκινήσει από την 19η θέση, έχοντας πίσω του τη Marussia του Τσαρλς Πικ και την HRT του Πέντρο Ντε λα Ρόσα. Τίμο Γκλοκ και Ναράιν Καρθικέγιαν θα τους πλαισιώσουν σε έναν αγώνα για τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των δύο πιο «αδύναμων» ομάδων.
Ραντεβού λοιπόν αύριο το μεσημέρι στην πίστα του Σακχίρ για έναν συναρπαστικό ελπίζουμε αγώνα που δεν αμαυρωθεί (και πάλι ελπίζουμε) από τα επεισόδια και τις σφοδρές συγκρούσεις που έχουν ξεσπάσει εκτός πίστας.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 1:32.422
2. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1:32.520 +0.098
3. Μάρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault 1:32.637 +0.215
4. Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes 1:32.711 +0.289
5. Νίκο Ρόζμπεργκ Mercedes 1:32.821 +0.399
6. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari 1:32.912 +0.490
7. Ρομάν Γκροσεάν Lotus-Renault 1:33.008 +0.586
8. Σέρζιο Πέρεθ Sauber-Ferrari 1:33.394 +0.972
9. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari χωρίς χρόνο
10. Πολ ντι Ρέστα Force India-Mercedes χωρίς χρόνο
11. Κίμι Ραϊκόνεν Lotus-Renault 1:33.789 +1.367
12. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 1:33.806 +1.384
13. Νίκο Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes 1:33.807 +1.385
14. Φελίπε Μάσα Ferrari 1:33.912 +1.490
15. Μπρούνο Σένα Williams-Renault 1:34.017 +1.595
16. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault 1:36.132 +3.710
17. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes 1:34.865 +2.443
18. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari 1:35.014 +2.592
19. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault 1:35.823 +3.401
20. Τσαρλς Πικ Marussia-Cosworth 1:37.683 +5.261
21. Πέντρο Ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth 1:37.883 +5.461
22. Παστόρ Μαλντονάτο Williams-Renault χωρίς χρόνο
23. Τίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth 1:37.905 +5.483
24. Ναράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth 1:38.314 +5.892
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]