Ο Σεμπάστιαν Φέτελ με το πείσμα και τις εξαιρετικές ικανότητες του κατάφερε να πάρει με το σπαθί του την πρώτη του εφετινή νίκη στο πρωτάθλημα αλλά και πρώτη στην πίστα του Μπαχρέιν.
Ο Γερμανός πιλότος πήρε την καρό σημαία στην πίστα του Σακχίρ σε μία νίκη που μάλλον του τη χρωστούσαν αφού το 2010 ένα μηχανικό λάθος του την είχε στερήσει.
Η χαρά είναι διπλή για τον Φέτελ αφού πλέον με τους πολύτιμους βαθμούς της πρώτης θέσης κατάφερε να ανέβει στην κορυφή της γενικής κατάταξης των οδηγών. Από τις ελεύθερες ακόμη δοκιμές του αγώνα ο δύο φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής έδιεχνε αποφασισμένος για τη νίκη, κάτι που απέδειξε περίτρανα και στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι μόλις η τέταρτη φορά σε επτά αγώνα στο Μπαχρέιν που ο poleman έχει καταφέρει να κερδίσει το GP.
Στη Lotus πλέουν σε πελάγη ευτυχίας καθώς έγινε πραγματικότητα αυτό που πίστευανκαι αναζητούσαν τόσο καιρό. Μετά από τέσσερις αγώνες, κατάφεραν επιτέλους να βρεθούν στο βάθρο των νικητών. Οχι σε μία θέση, αλλά σε δύο καθώς οι Κίμι Ραϊκόνεν και Ρομάν Γκροσεάν τερμάτισαν δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα.
Μπορούμε λοιπόν να μιλάμε για την επιστροφή του παγκόσμιου πρωταθλητή του 2007 στο βάθρο των νικητών. Είναι ένα είδος δικαίωσης για τον Ραϊκόνεν που τον τελευταίο καιρό είχε αμφισβητηθεί αρκετά αναφορικά με την απόδοσή του στην πίστα.
Ο Ρομάν Γκροσεάν από την άλλη πιστοποιεί ότι τελικά άξιζει την ευκαιρία που του έδωσε ο Ερίκ Μπουγιέ, επικεφαλής της Lotus, ο οποίος πίστεψε αρκετά σε αυτόν. Να σημειωθεί ότι αυτή είναι η καλύτερη και υψηλότερη θέση που τερματίζει ο Γάλλος πιλότος στην καριέρα του στην Formula 1.
Προς στιγμήν μάλιστα όσοι παρακολουθούσαν τον αγώνα πίστεψαν ότι η Lotus και ο Ραικόνεν είχαν τη δυνατότητα να πάρουν και την πρώτη του νίκη. Οταν ο Φινλανδός φορώντας τη μαλακή γόμα στο μονοθέσιο του «έπιασε» τον πρωτοπόρο Φέτελ και προσπάθησε να τον περάσει. Ο Γερμανός όμως κρατήθηκε μπροστά του και μετά το τρίτο και τελευταίο πιτς στοπ (που έκαναν οι δύο πιλότοι ταυτόχρονα) κατάφερε με τη μεσαία γόμα να ξεμακρύνει του αντιπάλου του.
Σε έναν αθόρυβο αλλά ουσιστικό αγώνα ο Μαρκ Γουέμπερ τερματίζει ξανά στην τέταρτη θέση, προσφέροντας σημαντικούς βαθμούς τόσο στον ευατό του(είναι τρίτος πλέον στη βαθμολογία των οδηγών) όσο και στη Red Bull, τη στιγμή που μεγάλη της αντίπαλος στην κατάταξη, McLaren κατακερματίστηκε στο Μπαχρέιν.
Ο Τζένσον Μπάτον εγκατέλειψε ενώ ήταν πέμπτος, λίγο πριν το τέλος του αγώνα από πρόβλημα στον κινητήρα ενώ ο Λιούις Χάμιλτον ήταν έρμαιο ενός ελαττωματικού αερομπίστολου που του στοίχισε πολύτιμο χρόνο στα δύο πρώτα πιτς στοπ που έκανε.
Ετσι ενώ ο Βρετανός είχε μία εξαιρετική εκκίνηση, μένοντας πίσω από τον Φέτελ, έμεινε ουσιαστικά εκτός βάθρου μετά το πρώτο του πιτς στοπ, χάνοντας αρκετές θέσεις. Στη συνέχεια προσπάθησε αρκετά να ανέβει, αλλά κατακεραυνώθηκε και πάλι στο δεύτερο πιτς-στοπ με αποτέλεσμα να πέσει δωδέκατος και να τερματίσει τελικά όγδοος.
Για τον Μπάτον ο αγώνας ξεκίνησε άσχημα, αφού έχασε πολλές θέσεις στην εκκίνηση, αλλά στη συνέχεια κατέφερε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος με τη σωστή στρατηγική και επιλογή ελαστικών. Κι ενώ προσπαθούσε στο τέλος να περάσει τον εξαιρετικό Ντι Ρέστα και να χαρίσει πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα του, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Ετσι, η McLaren φεύγει από το Μπαχρέιν με τους βαθμούς της όγδοης θέσης του Χάμιλτον και βλέπει τη Red Bull να ξεμακραίνει με εννέα βαθμούς διαφορά στην γενική κατάταξη.
Ο Νίκο Ρόζμπεργκ τερμάτισε τέταρτος πίσω από τον Γουέμπερ σε έναν άναρχο αγώνα. Ο νεαρός Γερμανός πιλότος είχε πολύ άσχημη εκκίνηση πέφτοντας όγδοος, στη συνέχεια ανέκαμψε και στο τέλος αν και έτρεχε με σπάσμενη εξάτμιση, κατάφερε να τελειώσει τον αγώνα στη θέση από όπου ξεκίνησε. Βέβαια, εις βάρος του εκκρεμούν δύο περιστατικά, το ένα με τον Χάμιλτον και το δεύτερο με τον Αλόνσο για τα οποία θα εκδοθεί απόφαση μετά το τέλος του αγώνα. Παλικαρίασια θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η εμφάνιση του Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος λόγως αλλαγής κιβωτίου ξεκίνησε τελευταίος και τερμάτισε τελικά δέκατος.
Αξιόλογος στο σημερινό αγώνα ήταν ο Πολ Ντι Ρέστα. Ο Σκωτσέζος εκμεταλλεύτηκε άψογα την πολιτική των δύο πιτς στοπ (ενός δηλαδή λιγότερου από τους υπόλοιπους πιλότους) και κατάφερε να τερματίσει έκτος. Τα πράγματα θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα αν δεν είχε δεχθεί την προσπεραση του Ρόζμπεργκ πέντε γύρους πριν το τέλος του αγώνα. Κλειδί πάντως στην επιτυχία του ήταν πέραν του πιτς-στοπ και η στρατηγική της Force India που τον άφησε μεγάλο χρονικό διάστημα στην πίστα με την μαλακή γόμα για να αλλάξει μετά το μέσο του αγώνα στη μεσαία, με την οποία πήγε ως το τέλος.
O Φερνάντο Αλόνσο πάλαιψε για μία ακόμη φορά, αλλά το μονοθέσιο του δυστυχώς τον πρόδωσε. Ο Ισπανός ξεκίνησε πολύ δυναμικά κερδίζοντας τέσσερις θέσεις, στη συνέχεια όμως δε μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρωτοπόρων και έτσι έμεινε αρκετά πίσω.
Θετικός ήταν ο αγώνας για το Φελίπε Μάσα που στο Μπαχρέιν παρουσίασε ένα μικρό δείγμα του παλιού καλού του εαυτού. Ο Βραζιλιάνος κατάφερε έτσι να φύγει από τον τέταρτο αγώνα τις χρονιάς κερδίζοντας τους πρώτους βαθμούς στο πρωτάθλημα, αφού τερμάτισε ένατος.
Μακριά από τους πρωταγωνιστές έμεινε ο Σέρζιο Πέρεθ και η Sauber ολοκληρώνοντας τον αγώνα στην ενδέκατη θέση, έχοντας πίσω του τους Νίκο Χούλκενμπεργκ (Force India) και Ζαν-Ερίκ Βερνιέ, αντίστοιχα. Ο νεαρός τα πήγε πολύ καλύτερα από τον teammate του Ντανιέλ Ρικιάρντο, ο οποίος αν ήταν έκτος στην εκκίνηση, «χάθηκε» στην πρώτη στροφή, έμεινε πάρα πολύ πίσω και κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα 15ος.
Στος επόμενες θέσεις ακολούθησαν οι δύο Caterham των Βιτάλι Πετρόφ και Χέικι Κοβαλάινεν με τον Φινλανδό να έχει ένα κλατάρισμα στον πρώτο γύρο και να μπαίνει νωρίς στα πιτς. Στη 19η θέση τερμάτισε ο Τίμο Γκλοκ για να ακολουθήσουν οι δύο HRT των ντε Λα Ρόσα και Καρθικέγιαν.
Καταστροφικός ήταν ο αγώνας για την Williams που είδε και τα δύο της μονοθέσια να εγκαταλείπουν. Αρχικά τον Μπαλντονάτο από κλαταρισμένο ελαστικό και ένα εντυπωσιακό τετακέ και στη συνέχεια και τον Μπρούνο Σένα.
Μετά πάντως την ολοκλήρωση και του τέταρτου γύρου του Παγκοσμίου πρωταθλήματος, η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι ότι η φετινή σεζόν είναι συναρπαστική. Πως αλλιώς θα μπορούσε να δικαιολογηθεί το γεγονός ότι στους τέσσερις πρώτους αγώνες υπάρχουν αντίστοιχοι διαφορετικοί νικητές. We love this Formula 1!
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Σ. Φέτελ Red Bull-Renault 1:35.10,990
2. Κ. Ραϊκόνεν Lotus-Renault + 3,300
3. Ρ. Γκροσεάν Lotus-Renault + 10,100
4. Μ. Γουέμπερ Red Bull-Renault + 38,700
5. Ν. Ρόζμπεργκ Mercedes + 55,400
6. Π. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 57,500
7. Φ. Αλόνσο Ferrari + 57.800
8. Λ. Χάμιλτον McLaren-Mercedes + 58,900
9. Φ. Μάσα Ferrari + 1.04,900
10. Μ. Σουμάχερ Mercedes + 1.11,400
11. Σ. Πέρεθ Sauber-Ferrari + 1.12,700
12. Ν. Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes + 1.16,500
13. Ζ.Ε. Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari + 1.30,300
14. Κ. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 1.33,700
15. Ντ. Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος
16. Β. Πετρόφ Caterham-Renault + 1 γύρος
17. Χ. Κοβαλάινεν Caterham-Renault + 1 γύρος
18. Τ. Μπάτον McLaren-Mercedes + 1 γύρος
19. Τ. Γκλοκ Marussia-Cosworth + 2 γύροι
20. Π. Ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth + 2 γύροι
21. Ν. Καρθικέγιαν HRT-Cosworth + 2 γύροι
22. Μ. Σένα Williams-Renault + 3 γύροι
Βαθμολογία οδηγών
Οδηγοί:
1. Σεμπάστιαν Φέτελ 53
2. Λ. Χάμιλτον 49
3. Μ. Γουέμπερ 48
4. Τζένσον Μπάτον 43
5. Φέρνάντο Αλόνσο 43
6. Νίκο Ρόζμπεργκ 35
7. Κίμι Ραικόνεν 34
8. Ρομάν Γκροσεάν 23
9. Σέρζιο Πέρεθ 22
10. Πολ Ντι Ρέστα 15
11. Μπρούνο Σένα 14
12. Καμούι Κομπαγιάσι 9
13. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ 4
14. Παστόρ Μαλντονάτο 4
15. Νίκο Χούλκενμπεργκ 2
16. Μίκαελ Σουμάχερ 2
17. Φελίπε Μάσα 2
18. Ντανιέλ Ρικιάρντο 2
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Red Bull-Renault 101
2. McLaren-Mercedes 92
3. Lotus-Renault 57
4. Ferrari 45
5. Mercedes 37
6. Sauber-Ferrari 31
7. Williams-Renault 18
8. Force India-Mercedes 17
9. Toro Rosso-Ferrari 6
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]