Ιδιαίτερα απαιτητική και δύσκολη αποδείχθηκε η πρώτη ημέρα του Ράλι Αργεντινής, πέμπτου γύρου του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Η βροχή που είχε πέσει την Πέμπτη και η λάσπη δυσκόλεψαν αρκετά τα πληρώματα με τις εγκαταλείψεις να αυξάνονται.
Αλώβητος και κερδισμένος τελικά έφυγε ο Σεμπάστιαν Λεμπ που βρίσκεται πλέον στην κορυφή της γενικής κατάταξης με μόλις 0,1 δευτερόλεπτο διαφορά από τον teammate του Μίκο Χίρβονεν. Φαίνεται πως η Citroen πηγαίνει για το 1-2 στη χώρα της Νότιας Αμερικής παρά το γεγονός ότι και τα δύο DS3 WRC δυσκολεύτηκαν αρκετά κατά την διάρκεια της ημέρας.
Ο Λεμπ ξεκίνησε την Πέμπτη πολύ άσχημα, πέφτοντας στην έβδομη θέση και χθες προσπάθησε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Γλιστρούσε όμως αρκετά στο πρώτο μισό της ημέρας όπου είχε και τρία τετακέ. Μετά την ολοκλήρωση όμως της τρίτης ειδικής διαδρομής κατάφερε να βρει το κατάλληλο στήσιμο για το αυτοκίνητο του και να αντεπιτεθεί, κερδίζοντας τις δύο επόμενες ΕΔ, ανεβαίνοντας έτσι στην κορυφή. Αρχικά, μετακινήθηκε δεύτερος, μετά την εγκατάλειψη του Σόλμπεργκ στην τέταρτη ΕΔ και στη συνέχεια πήρε την πρωτιά που την κράτησε μέχρι το τέλος της ημέρας, περά την επίθεση που δέχθηκε από τον Μίκο Χίρβονεν.
Ο Φινλανδός επικράτησε στην έκτη ΕΔ που ήταν και η τελευταία της ημέρας, μειώνοντας πλέον τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο Λεμπ, μόλις στο 1 δευτερόλεπτο.
Μεγάλος άτυχος της ημέρας ήταν ο Πέτερ Σόλμπεργκ ο οποίος μέχρι την τέταρτη ΕΔ κρατούσε την πρώτη θέση στον αγώνα με διαφορά 20,1 δευτ. από τον δεύτερο Χίρβονεν. Στα 5,4 χιλιόμετρα όμως πριν το τέλος της ειδικής έσπασε ο δεξιός βραχίονας του συστήματος διεύθυνσης στο Fiesta WRC από πέτρα. Ετσι έληξε άδοξα η προσπάθεια του Νορβηγού οδηγού της Ford που μέχρι εκείνη τη στιγμή έδειχνε να έχει χτίσει μία σημαντική διαφορά και να βάζει τις βάσεις για τη νίκη.
Την παρτίδα ωστόσο για την Ford φαίνεται πως σώζει ο «δανεικός» Ντάνι Σορντό πραγματοποιώντας εξαιρετική εμφάνιση. Ο Ισπανός έχει καταφέρει να τερματίσει μέσα στις πέντε πρώτες θέσεις σε όλες τις σημερινές ειδικές ενώ στην τελευταία η επιλογή της σκληρής γόμας στα ελαστικά σε συνδυασμό με την λάσπη τον καθυστέρησαν λίγο και τον άφησαν μακριά από τον πρωτοπόρο Λεμπ κατά 33 δευτερόλεπτα.
Μετά από έξι ειδικές διαδρομές, ο Μαντς Οστμπεργκ με το Ford Fiesta WRC της Αdapta βρίσκεται στην τέταρτη θέση παρά τα προβλήματα με την απώλεια ισχύος που αντιμετώπισε στην τέταρτη ΕΔ και τη δυσλειτουργία με την ενδοεπικοινωνία στην πέμπτη ειδική.
Ακολούθησε ο Νάσερ-Αλ Ατίγια με το «ιδιωτικό» Citroen DS3 WRC αν και υποφέρει από πόνους στον αυχένα. Το γεγονός αυτό τον έκανε να χάσει την αυτοσυγκέντρωσή του στη δεύτερη ΕΔ και να έχει ένα τετακέ, καθυστερώντας τον αρκετά. Τους πόνους τους κληρονόμησε από έναν πενθήμερο αγώνα στον οποίο συμμετείχει στην πατρίδα του, το Κατάρ πριν από μερικές ημέρες.
Παρά το κλατάρισμα στη δεύτερη ειδική ο Μάρτιν Πρόκοπ κατάφερε να ανακάμψει και να ανέβει στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης.
Εντυπωσιακή ήταν η εμφάνιση του Αντρέας Μίκελσεν με τη Skoda Fiabia που ολοκλήρωσε την ημέρα έβδομος αν και είχε πρόβλημα με το εμπρός δεξί αμορτισέρ στην πέμπτη ειδική. Ηδη, προηγείται κατά 22,8 δευτ. του teammate του Σεμπαστιέν Οζιέ που βρίσκεται πίσω του στην γενική κατάταξη. Κι αυτός ωστόσο δεν στερήθηκε προβλημάτων αφού είχε ένα κλατάρισμα στην τέταρτη ειδική διαδρομή.
Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει ο Αρμίντο Αραούχο με το Mini αν και καθυστέρησε αρκετά το δεύτερο μισό της ημέρας από προβλήματα στο τούρμπο. Ο teammate του Πάουλο Νόμπρε εγκατέλειψε από την τρίτη ειδική τον αγώνα.
Στον πίνακα των εγκαταλείψεων προστέθηκαν μεταξύ άλλων και οι Εβγκένι Νόβικοφ και Οτ Τανάκ. Η προσπάθεια του ρώσου οδηγού σταμάτησε στην τρίτη ειδική από σπασμένο τροχό ενώ ο Τανάκ είχε μία δύσκολη ημέρα αφού στη δεύτερη ΕΔ είχε ένα κλατάρισμα και στη συνέχεια αναγκάστηκε να αλλάξειέναν σπασμένο βραχίονα στο σύστημα διεύθυνσης ενώ στην επόμενη ειδική, τέταρτη, είχε και μία έξοδο, Ε, κάπου εκεί εξανεμίστηκαν οι ελπίδες του να συνεχίσει τον αγώνα. Ηδη, άλλωστε είχε πέσει πολύ χαμηλά στη γενική κατάταξη.
Ραντεβού αύριο με μια ακόμη δύσκολη και απαιτητική, όπως αναμένεται, ημέρα με τη Citroen να στοχεύει στη διατήρηση του 1-2 και τη Ford να ελπίζει πλέον στην εμφάνιση του Σορντό.