Με τον καλύτερο τρόπο ολοκλήρωσε τη σημερινή ημέρα ο Τζένσον Μπάτον και η McLaren αφού ο Βρετανός πιλότος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμαστικών που διεξήχθησαν στην πίστα της Καταλούνια.
Η McLaren αποφάσισε όπως όλες οι ομάδες να ξεκινήσει τη διαδικασία με την σκληρή γόμα. Η επιλογή αυτή δυσαρέστησε τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή που παραπονιόταν συνεχώς για έντονη υποστροφή παρά το γεγονός ότι η MP4-27 φορούσε το νέο εμπρός ρύγχος. Το πρόβλημα ωστόσο φάνηκε πως λύθηκε όταν η ομάδα του Γουόκινγκ επέλεξε τη μαλακή γόμα με τον Βρετανό πιλότο να σημειώνει περίπου στο μέσον της διαδικασίας τον ταχύτερο χρόνο 1:23.399 παρά το γεγονός ότι η υψηλή θερμοκρασία δυσχέραινε την προσπάθειά του. Το θερμόμετρο στην ατμόσφαιρα έδειχνε 29 βαθμούς Κελσίου αλλά στην πίστα έφτασε μέχρι και τους 43.
Μόλις 0,164 δευτερόλεπτα πίσω από τον Μπάτον τερμάτισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ κι αυτός επιλέγοντας τη μαλακή γόμα. Ο νεαρός Γερμανός πιλότος στην ουσία διατήρησε τη θέση του σε σχέση με την πρωινή διαδικασία.
Πίσω του, ο Νίκο Ρόζμπεργκ με τη Mercedes ακολουθούμενος από τις δύο Lotus του Κίμι Ραικόνεν και Ρομάν Γκροσεάν, αντίστοιχα. Και οι δύο φαίνεται ότι έτρεχαν με μεγάλο φορτίου καυσίμου ενώ ο νεαρός Γάλλος έδειχνε να έχει «πιάσει» σε χρόνους τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι της πίστας. Μία «εσωτερική» μάχη προδιαγράφεται και να ξεσπάσει σίγουρα θα αποτελούσε ωραίο θέαμα να παρακολουθήσει κανείς στον αγώνα.
Ο Μαρκ Γουέμπερ τερμάτισε έβδομος το απόγευμα με τη δεύτερη Red Bull. Ο Αυστραλός ήταν ο πρωταγωνιστής του πρώτου επεισοδίου εξόδων της σημερινής ημέρας όταν βγήκε εκτός πίστας στην στροφή πέντε, πέρασε στο χαλίκι και κατά την επιστροφή του στην άσφαλτο έφερε στην πίστα πολλές πέτρες. Λίγο αργότερα στην ίδια στροφή με την ίδια περίπου κατάληξη βγήκε και ο Σέρζιο Πέρεθ με την Sauber για να επανέλθει κι εκείνος με τη σειρά του στην πίστα.
Γενικότερα θα μπορούσε να πει κανείς ότι αρκετοί πιλότοι στην προσπάθειά τους να παραμείνουν περισσότερο χρόνο μέσα στην πίστα ταλαιπώρησαν τα ελαστικά τους και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχουν κάποιες άτυχες στιγμές όπως ο Λιούις Χάμιλτον που έκανε δύο φορές λάθος στη στροφή 13, κόβοντας το σικέιν ή και το Μπρούνο Σένα στη στροφή 12 που έχασε τον έλεγχο της Williams.
Τον όγδοο καλύτερο χρόνο το απόγευμα σημείωσε ο Μίκαελ Σουμάχερ, έχοντας πίσω του τη Sauber του Καμούι Κομπαγιάσι και τη Force India του Νίκο Χούλκενμπεργκ.
Ο Φελίπε Μάσα με την ανανεωμένη Ferrari ξεκίνησε δυναμικά αλλά έμεινε πίσω τερματίζοντας ενδέκατος. Τρεις θέσεις πιο πίσω του ο Φερνάντο Αλόνσο που ενθουσίασε τους συμπατριώτες του το πρωΐ όταν πέτυχε τον καλύτερο χρόνο. Το απόγευμα όμως άργησε να φορέσει τη μαλακή γόμα ενώ θα πρέπει να του αναγνωριστεί ότι στην προσπάθειά του να σημειώσει έναν καλό χρόνο βρήκε κίνηση μέσα στην πίστα και έτσι αναγκάστηκε να σταματήσει. Αλλά και στην επόμενη όμως προσπάθειά του έχασε χρόνο προς το τέλος. Ετσι ο Ισπανός αρκέστηκε να δοκιμάσει να τρέξει με μεγάλο φορτίου καυσίμου.
Ατυχος ήταν και ο Ναράιν Καρθικέγιαν που κατάφερε να ολοκληρώσει μόλις έναν γύρο. Στον δεύτερο, το μονοθέσιο του έμεινε στην στροφή τρία της πίστας από ηλεκτρικό πρόβλημα. Ο Ινδός δεν κατάφερε να επιστρέψει στις δοκιμές αφού οι μηχανικοί του προσπαθούσαν να βρουν λύση.
Τα αποτελέσματα
1. Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes 1m23.399 38
2. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 1m23.563 +0.164 38
3. Νίκο Ρόζμπεργκ Mercedes 1m23.771 +0.372 41
4. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1m23.909 +0.510 32
5. Κίμι Ραικόνεν Lotus-Renault 1m23.918 +0.519 32
6. Ρομάν Γκροσεάν Lotus-Renault 1m23.964 +0.565 37
7. Μαρκ Γουέμπ Red Bull-Renault 1m24.065 +0.666 34
8. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes 1m24.080 +0.681 36
9. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 1m24.214 +0.815 41
10. Νίκο Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes 1m24.365 +0.966 22
11. Φελίπε Μάσα Ferrari 1m24.418 +1.019 35
12. Σέρζιο Πέρεθ Sauber-Ferrari 1m24.422 +1.023 32
13. Παστόρ Μαλντονάτο Williams-Renault 1m24.468 +1.069 40
14. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari 1m24.600 +1.201 33
15. Πολ ντι Ρέστα Force India-Mercedes 1m24.688 +1.289 30
16. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari 1m24.733 +1.334 34
17. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari 1m24.769 +1.370 37
18. Μπρούνο Σένα Williams-Renault 1m25.047 +1.648 42
19. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault 1m26.296 +2.897 36
20. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault 1m26.740 +3.341 35
21. Τίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth 1m27.314 +3.915 27
22. Τσαρλς Πικ Marussia-Cosworth 1m27.664 +4.265 30
23. Πέδρο ντε Λα Ρόσα HRT-Cosworth 1m28.235 +4.836 26
24. Ναράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth χωρίς χρόνο 2