Τι κι αν έβρεχε; Τί κι αν οι συνθήκες ήταν οι χειρότερες και των τεσσάρων αγώνων που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής; Αυτά δεν φάνηκαν να πτοούν τους αναβάτες του MotoGP στην πίστα του Λε Μαν, οι οποίοι για μία ακόμη φορά προσέφεραν άφθονο θέαμα και πολλές συγκινήσεις, αποζημιώνοντας όσους παρακολούθησαν τον αγώνα.
Αδιαμφισβήτητα ο απόλυτος κυρίαρχος σήμερα ήταν ο Χόρχε Λορένθο. Ο Ισπανός αναβάτης έκανε έναν τέλειο αγώνα, οδήγησε σωστά, μεθοδικά και κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη. Παράλληλα, ξαναπέρασε στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης έχοντας πλέον οκτώ βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Στόνερ.
Ο Λορένθο από τον πρώτο κιόλας γύρο πέρασε το δίδυμο της Honda, Πεντρόζα και Στόνερ, έκανε μία διαφορά ασφαλείας και είχε έναν μοναχικό αγώνα, αγνοώντας τις εκπλήξεις που συνέβαιναν πίσω του. Ακόμη κι όταν είδε τον Στόνερ να μαζεύει τη μεταξύ τους απόσταση, τότε το μόνο που έκανε ήταν να ανεβάσει λίγο το ρυθμό του για να διατηρήσει την άνετη πρωτοπορία του αγώνα και να πάρει πρώτος την καρό σημαία.
Πίσω του στην ουσία γινόταν κανονική σφαγή για τις δύο θέσεις των βάθρο των νικητών. Η μεγάλη μάχη δόθηκε μεταξύ των Κέισι Στόνερ και Βαλεντίνο Ρόσι. Ναι, η Ducati του «γιατρού» ήταν ασυναγώνιστη σήμερα στο βρεγμένο και δυσκόλεψε αρκετά τη Honda του Αυστραλού περυσινού πρωταθλητή. Η μονομαχία τους θύμισε λίγο τις ένδοξες στιγμές του παρελθόντος. Κάτι η καθυστέρηση του Στόνερ πέντε γύρους πριν το τέλος από τον Γιόνι Ερνάντεθ, κάτι το πείσμα του Ρόσι, τους έφεραν τρεις γύρους πριν πέσει η καρό σημαία να εναλλάσσονται στη δεύτερη θέση. Τελικά, ο Ιταλός αναβάτης θυμήθηκε τον παλιό καλό του εαυτό και πέρασε τον Στόνερ στο πρώτο σικέιν της πίστας κατά το τελευταίο γύρο, πετυχαίνοντας έτσι το καλύτερο αποτέλεσμα τόσο για τον ίδιο όσο και για την Ducati τα τελευταία δύο χρόνια που συνεργάζονται.
Ο Ιταλός αρχικά είχε κάνει πολύ καλή εκκίνηση μένοντας τέταρτος αλλά στη συνέχεια χρειάστηκε να περάσει τα εμπόδια των Πεντρόζα και του διδύμου της Monster Yamaha Tech 3. Ο Πεντρόζα ήταν εύκολη λεία και για τους τρεις στην αρχή του αγώνα, ο Κρούτσλοου και Ντοβιτσιόζο όμως τον δυσκόλεψαν αρκετά. Τελικά ο Βρετανός πάνω στη μάχη για μία θέση στο πόντιουμ, έχασε το μπροστινό της μοτοσικλέτας του στο πρώτο σικέιν της πίστας και είχε μία πτώση. Κατάφερε να ξαναμπεί στον αγώνα, αλλά αυτό του στοίχισε σε θέσεις με αποτέλεσμα να τερματίσει όγδοος.
Οσο για τον ομοεθνή του Ρόσι, τον Αντρέα Ντοβιτσιόζο, είχε κι αυτός τη μοίρα του teammate του λίγο πριν το τέλος του αγώνα κι έτσι έμεινε έβδομος.
Στην τέταρτη θέση τερμάτισε τελικά ο Ντάνι Πεντρόζα, ο οποίος αν και είχε την πολ ποζίσιον έμεινε πίσω κατά την διάρκεια του αγώνα και έδειχνε να δυσκολεύεται στο βρεγμένο. Παρά το γεγονός ότι η απόδοσή του δεν ήταν η καλύτερη δυνατή σήμερα, ο Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Repsol Honda εκμεταλλεύτηκε τις εγκαταλείψεις των Κρούτσλοου και Ντοβιτσιόζο και σκαρφάλωσε στην τέταρτη θέση, φεύγοντας από την Γαλλία με τις λιγότερες δυνατές απώλειες και μαζεύοντας πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.
Ευτυχισμένος από την απαιτητική πίστα του Λε Μαν έφυγε ο Στέφαν Μπραντλ με την Honda της LCR αφού κατάφερε να δει τη σημαία του τερματισμού μόλις πέμπτος παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν. Επίδοση που είναι η καλύτερη από τότε που ανέβηκε στη «μεγάλη κατηγορία».
Εκτος ήταν ο Νίκι Χέιντεν με τη δεύτερη εργοστασιακή Ducati αν και ξεκίνησε τον αγώνα από την ενδέκατη θέση. Ενατη ήταν η «δορυφορική» Ducati της Pramac Racing και το Χέκτορ Μπαρμπερά ενώ την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Αλβάρο Μπαουτίστα της San Carlo Honda Gresini. Πρώτος στην κατηγορία των CRT και ενδέκατος γενικής ήταν ο Τζέιμς Ελισον της Paul Bird Motorsport.
Για μία ακόμη φορά ο Μπεν Σπις με την εργοστασιακή Yamaha έκανε πολύ άσχημο αγώνα, τερματίζοντας μόλις 16ος από τους 18 αναβάτες που ολοκλήρωσαν τον αγώνα. Φαίνεται ότι ο Τεξανός είναι πολύ μακριά από τον παλιό καλό εαυτό του και θα πρέπει αν συνέλθει άμεσα αν θέλει να πετύχει κάτι σημαντικό εφέτος.
Για ένα ακόμη GP ο Κάρελ Αμπραχαμ με την Ducati της Cardion AB Motoracing δεν κατάφερε να τερματίσει, εγκαταλείποντας 17 γύρους πριν το τέλους του αγώνα. Ατυχος ήταν και ο... ντόπιος Ράντι ντε Πουνιέ καθώς έπεσε στην εκκίνηση και αναγκάστηκε να πάρει τη δεύτερη μοτοσικλέτα, αλλά και με αυτή δεν είχε καλύτερη τύχη λίγο πριν το τέλος.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. X. Λορένθο, Yamaha
2. B. Ρόσι, Ducati +9.905
3. K. Στόνερ, Honda +11.298
4. Ντ. Πεντρόζα, Honda +29.361
5. Σ. Μπραντλ, LCR Honda +32.477
6. Ν. Χέιντεν, Ducati +32.842
7. Α. Ντοβιτσιόζο, Tech 3 Yamaha +59.759
8. Κ. Κράτσλοου, Tech 3 Yamaha +1:05.152
9. Χ. Μπαρμπερά, Pramac Ducati +1:07.846
10. Α. Μπαουτίστα, San Carlo Honda +1:13.193
11. Τ. Έλισον, Paul Bird Motorsport +1:26.663
12. Μ. Πασίνι, Speed Master +1:27.633
13. Α. Εσπαργκάρο, Aspar Aprilia +1 γύρος
14. Μ. Πίρο, San Carlo Honda +1 γύρος
15. Γ. Ερνάντες, Avintia Blusens +1 γύρος
16. Μπ. Σπις, Yamaha +1 γύρος
17. Βερμιούλεν, NGM Mobile Forward Racing +2 γύροι
18. Ι. Σίλβα, Avintia Blusens +2 γύροι
Η βαθμολογία αναβατών
1. X. Λορένθο 90
2. K. Στόνερ 82
3. N. Πεντρόζα 65
4. Κ. Κράτσλοου 45
5. Α. Ντοβιτσιόζο 44
6. Β. Ρόσι 42
7. Σ. Μπραντλ 35
8. Α. Μπαουτίστα 35
9. Ν. Χέιντεν 33
10. Χ. Μπαρμπερά 26
11. Μπ. Σπις 18
12. Α. Εσπαργκάρο 12
13. Μ. Πασίνι 6
14. Ρ. Ντε Πουνιέτ 6
15. Τ. Έλισον 5
16. Κ. Έντουαρντς 4
17. Ντ. Πετρούτσι 4
18. Μ. Πίρο 4
19. Γ. Ερνάντες 3
20. Ι. Σίλβα 1