H καρδιά του Παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι αλλά και του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα χτυπά τις επόμενες ημέρες στην Ελλάδα.
Το 58ο ράλι Ακρόπολις, το ράλι των θεών, φιλοξενεί όλες τις εργοστασιακές ομάδες του θεσμού, οι οποίες γνωρίζουν ότι θα περάσουν στα ελληνικά εδάφη ένα πολύ δύσκολο τετραήμερο.
Ο ελληνικός αγώνας μαζί με το Μαραθώνιο, είναι τα δύο αθλητικά γεγονότα που διοργανώνονται στην χώρα μας και προβάλλουν παράλληλα, τις ομορφιές της σε όλον τον κόσμο.
Το ράλι Ακρόπολις αποτελεί φέτος τον έκτο γύρο του Παγκοσμίου πρωταθλήματος και θα διεξαχθεί από τις 24-27 Μαΐου. Κέντρο του αγώνα αποτελεί όπως και πέρυσι, το Λουτράκι και ειδικότερα το Club Hotel Casino Λουτράκι, εκεί όπου έχει στηθεί το στρατηγείο του αγώνα. Λίγα μέτρα πιο πέρα, στη σχολή μηχανικού, θα βρίσκεται το service park, εκεί όπου οι ομάδες έχουν στήσει τον εξοπλισμό τους.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Ακρόπολις είναι οι σκληροτράχηλες, χωμάτινες ειδικές διαδρομές, η σκόνη και οι υψηλές θερμοκρασίες, παράγοντες που το καθιστούν ως ένα από τα πιο δύσκολα και απαιτητικά ράλι του Παγκοσμίου πρωταθλήματος τόσο για τα πληρώματα όσο και για τα αυτοκίνητα. Για αυτόν άλλωστε τον λόγο η νίκη έχει ιδιαίτερη σημασία για τους αγωνιζόμενους και χαρίζει επιπλέον δόξα.
Ο φετινός αγώνας έχει συνολικό μήκος τα 1.668 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 409,47 είναι Ειδικές διαδρομές, οι οποίες ανέρχονται σε 22. Πρόκειται δηλαδή για το μεγαλύτερο Ακρόπολις των τελευταίων ετών και όπως αναφέρουν οι διοργανωτές και το πιο συναρπαστικό.
Μετά την qualifying stage που είθισται πλέον να διεξάγεται πριν από την έναρξη του αγώνα και καθορίζει τη σειρά διέλευσης, τα πληρώματα θα φτάσουν στο Ζάππειο όπου το απόγευμα της Πέμπτης 24 Μαΐου θα δοθεί η φαντασμαγορική εκκίνηση. Στη συνέχεια θα διεξαχθεί η πρώτη ειδική διαδρομή του ράλι, στην Κινέτα (25,24 χλμ.).
Τη δεύτερα μέρα ο αγώνας μεταφέρεται στη Στερεά Ελλάδα και περιλαμβάνει οκτώ ειδικές διαδρομές μήκους 169,12 χιλιομέτρων. Αν σε αυτό κανείς υπολογίσει ότι το σέρβις έχει περιοριστεί σε δύο 15λεπτες περιόδους στην Ιτέα, καταλαβαίνει ότι η προσπάθεια των αγωνιζόμενων είναι πολύ δύσκολη ήδη με το... «καλημέρα».
Το Σάββατο, 26 Μαΐου, τρίτη ημέρα, το ράλι μεταφέρεται στην Πελοπόννησο και στην ευρύτερη περιοχή γύρω από το Λουτράκι. Άλλες οκτώ ειδικές διαδρομές (τέσσερις επαναλαμβανόμενες) αναμένεται να αποδείξουν στα πληρώματα γιατί ο ελληνικός αγώνας έχει μεγάλο δείκτη δυσκολίας. Ειδικές όπως τα Κλένια Μυκήνες, το Γυμνό, το Κεφαλάρι και τα Ζήρεια που οι αγωνιζόμενοι αναφέρουν ως «πολύ ενδιαφέρουσα», αναμένεται να συγκεντρώσουν αρκετούς φίλους-θεατές του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η τέταρτη και τελευταία ημέρα του αγώνα είναι θεωρητικά και πρακτικά η μικρότερη και η πιο εύκολη καθώς περιλαμβάνει πέντε ειδικές διαδρομές εκ των οποίων οι δύο είναι επαναλαμβανόμενες και η μία είναι η γνωστή Power Stage (Νέο λουτράκι).
Σε ό,τι αφορά στα αγωνιστικά, η Citroen έρχεται στην Ελλάδα ελπίζοντας ότι θα φτάσει σε μία ακόμη φετινή νίκη. Ο Σεμπάστιαν Λεμπ θέλει να επικρατήσει και στο Ακρόπολις για να φτάσει έτσι τις τέσσερις πρωτιές στο πρωτάθλημα και να διευρύνει τη διαφορά του από τον δεύτερο Σόλμπεργκ.
Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αναγνωρίζει ωστόσο ότι στον Ελληνικό αγώνα δεν κερδίζει ο ταχύτερος αλλά εκείνος που έχει ρυθμό και σταθερή απόδοση. «Με βάση τη ζέστη, η διαχείριση των ελαστικών μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στην εξέλιξη του αγώνα. Πολύ συχνά ο χρόνος που πετυχαίνεται σε μία ειδική διαδρομή δεν έχει μεγάλη σημασία. Χρειάζεται να κοιτάς το αποτέλεσμα για την κάθε ημέρα πριν βγάλεις κάποια συμπεράσματα. Εχω στόχο τη νίκη. Είχα την ευκαιρία να κερδίσω το 2011 και είμαι αποφασισμένος να το πετύχω φέτος», ανέφερε ο Γάλλος οδηγός της Citroen που έχει να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Ακρόπολις από το 2008 και σίγουρα θέλει να φτάσει τις τρεις νίκες επί ελληνικού εδάφους.
Ο teammate του Μίκο Χίρβονεν ήταν εκείνος που κέρδισε στον ελληνικό αγώνα την τελευταία χρονιά πριν βγει από το καλεντάρι της FIA (2009). Παράλληλα, ο οδηγός πλέον της Citroen ήταν τρίτος πέρυσι όταν ανήκε στο δυναμικό της Ford. Αυτές τις καλές του εμφανίσεις και την θετική του μέχρι στιγμής παρουσία στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, αναμένεται να εκμεταλλευτεί για να πάρει ένα καλό αποτέλεσμα στον έκτο γύρο του Παγκοσμίου πρωταθλήματος που θα τον βοηθήσει να ανέβει περισσότερο στην βαθμολογία.
Για την Ford το σημαντικότερο γεγονός είναι η επιστροφή του Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ο Φινλανδός λόγω τραυματισμού δεν έτρεξε στην Αργεντινή και αναμένεται είναι αρκετά ανταγωνιστικός αν θέλει να παραμείνει στο παιχνίδι του φετινού τίτλου. Ηδη με τα ατυχή αποτελέσματα που έχει φέρει μέχρι στιγμής, βρίσκεται πίσω στην παγκόσμια κατάταξη.
Αντίθετα με τον Λάτβαλα, τα πράγματα εξελίσσονται θετικά για τον Πέτερ Σόλμπεργκ, ο οποίος, όπως φαίνεται, τα πηγαίνει πολύ καλά με την εργοστασιακή ομάδα της Ford και στην ουσία είναι εκείνος που κρατάει υψηλά τη σημαία της. Ηδη, ο Νορβηγός βρίσκεται στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας και «κυνηγάει» τον πρωτοπόρο Λεμπ.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η ομάδα της Mini της Team Mini Portugal με τους Αρμίντο Αραούχο και Πάολο Νόμπρε.
Ραντεβού λοιπόν στο Ζάππειο την Πέμπτη το απόγευμα (17:00) για την εκκίνηση του αγώνα, ενός αγώνας που όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, θα κάνει τη ζωή δύσκολη στους αγωνιζόμενους.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]