Στην καθιεριωμένη Συνένετυξη Τύπου πριν από την εκκίνηση του 58ου Ράλι Ακρόπολις συμμετείχαν ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, ο Μίκο Χίρβονεν, ο Ευγκένι Νόβικοφ και ο Νάσερ Αλ-Ατίγια.
Οι ερωτήσεις προς τον Φινλανδό οδηγό της Ford World Rally Team επικεντρώθηκαν στην κατάσταση του ώμου του και το αν είναι σε θέση να αγωνιστεί.
Ο Λάτβαλα υπογράμμισε ότι αισθάνεται θαυμάσια και πως διαθέτει το 90% της δύναμης του, χωρίς ωστόσο να μπορεί να σηκώσει βάρος. Παραδέχθηκε ότι ίσως πονάει στα άλματα αλλά αυτό είναι κάτι που θα αντιμετωπίσει. Σε αυτή την περίπτωση, όπως ανέφερε στο Νaftemporiki.gr στέλεχος της ομάδας, θα του δοθούν παυσίπονα ενώ ήδη υπάρχει και φυσιοθεραπευτής για να τον βοηθήσει.
Σε ό,τι αφορά στο γεγονός ότι έχει μείνει μακριά από την κορυφή, ο Λάτβαλα τόνισε ότι θα συνεχίσει να παλεύει, αλλά σε περίπτωση που χαθεί κάθε ελπίδα, θα υποστηρίξει τον teammate του Πέτερ Σόλμπεργκ, γιατί αυτό σύμφωνα με τον Φινλανδό, σημαίνει ομαδική δουλειά.
Ο Μίκο Χίρβονεν δήλωσε ότι θα ακολουθήσει τον ίδιο ρυθμό με το ράλι της Αργεντινής και ότι συνεχίζει να μαθαίνει ακόμη μερικά πράγματα στο Citroen DS3. Οι ειδικές διαδρομές του Σαββάτου είναι σύμφωνα με τον Φινλανδό οδηγό, όπως και για περισσότερους άλλωστε, οι πιο δύσκολες και πιο σκληρές.
Ο Ευγκένι Νόβικοφ θέλει να επαναλάβει ότι έκανε στην Πορτογαλία και να βρεθεί στο βάθρο. Ελπίζει ότι θα τα καταφέρει στον ελληνικό αγώνα και δηλώνει ότι μετά την qualifying stage νιώθει αρκετή αυτοπεποίθηση.
Για τον Νάσερ Αλ-Ατίγια το Ράλι Ακρόπολις είναι ένας πολύ δύσκολος αγώνας στον οποίο η ταχύτητα δεν μετράει τίποτα.
Ε: Γιάρι-Μάτι, καλωσόρισες και πάλι! Λόγω τραυματισμού, δεν έλαβες μέρος στο Ράλι Αργεντινής. Πώς ήταν η αποθεραπεία σου και πώς αισθάνεσαι που βρίσκεσαι πίσω στο WRC;
Γ-MΛ: Ευχαριστώ πολύ. Ειλικρινά, αισθάνομαι θαυμάσια που βρίσκομαι πίσω. Παρακολούθησα πολύ στενά την εξέλιξη του Ράλλυ Αργεντινής, για να δω πώς τα πάει τόσο η ομάδα μου όσο και οι υπόλοιποι οδηγοί. Σίγουρα, είναι πολύ ενδιαφέρον να ακολουθείς έναν αγώνα με αυτόν τον τρόπο, αλλά ως οδηγός ήμουν αρκετά απογοητευμένος. Όταν ξεκίνησα τις αναγνωρίσεις εδώ, ένιωθα λες και επέστρεψα ύστερα από ένα χρόνο απουσίας.
Ε: Είναι πιθανό να κατακτήσεις τη νίκη εδώ ή αισθάνεσαι ότι θα έχεις πρόβλημα, λόγω του τραυματισμού σου στον ώμο;
Γ-MΛ: Δεν έχω κανένα πρόβλημα κίνησης και διαθέτω το 90% της δύναμης μου στον ώμο. Απλώς, δεν μπορώ να σηκώσω βάρος και αποφεύγω ό,τι μου προκαλεί άγχος. Έχω στο χέρι μου 10 εκ. τιτάνιο και έξι βίδες! Νομίζω ότι θα αντέξει. Μπορεί να πονάω στα άλματα, αλλά και όταν πιέζω, όμως δεν νομίζω ότι θα έχω πρόβλημα.
MΧ:Τυχερός είσαι! Είναι πολύ μαλακό το χώμα εδώ…
Γ-MΛ: Δοκιμάσαμε και οδηγήσαμε σε πολύ δύσκολες και σκληρές συνθήκες. Αν αισθανθώ πόνο, φεύγει το ίδιο γρήγορα όσο εμφανίζεται. Δεν θα επηρεάσει την οδήγησή μου.
MΧ:Εγώ δεν έκανα σκι το χειμώνα, και για αυτό είμαι εντάξει!
Ε:Τώρα, ποια είναι η άποψή σου και οι σκέψεις σου για τον τίτλο των Οδηγών; Πιστεύεις ότι ακόμα υπάρχει ελπίδα να τον διεκδικήσεις;
Γ-MΛ: Σίγουρα, τα πράγματα δεν δείχνουν καλά. Αλλά όσο υπάρχει η πιθανότητα, δεν παύεις να παλεύεις. Όταν πλέον θα έχω χάσει κάθε ελπίδα, τότε θα χρειαστεί να υποστηρίξω τον Πέτερ (Σόλμπεργκ), όπως έκανα εξάλλου και πέρυσι με τον Mίκο. Αυτό σημαίνει ομαδική δουλειά και αυτό θα κάνω. Απλώς, όσο έχω κάποιες ελπίδες ακόμη θα τις διεκδικήσω.
Ε: Πότε θα πάρεις αυτήν την απόφαση; Ίσως ύστερα από αυτόν τον αγώνα;
Γ-MΛ: Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε. Αυτός δεν είναι ο αγώνας που θα πας στο όριο από την αρχή. Πρέπει να προστατέψεις το αυτοκίνητο και τα ελαστικά σου. Αν η ταχύτητα δεν είναι αρκετή, πολλά μπορούν να γίνουν. Πρέπει να μπούμε στο αυτοκίνητο και μετά να δούμε πώς θα προχωρήσουμε. Αν καταφέρω να τερματίσω στο πόντιουμ, θα είναι ένα καλό αποτέλεσμα για μένα.
Ε: Eυγκένι, στην Πορτογαλία κατάφερες να ανέβεις για πρώτη φορά στο βάθρο. Θεωρείς ότι θα σε δούμε και σε άλλον αγώνα μέσα στη χρονιά στο βάθρο;
EN: Το ελπίζω να μας δείτε και πάλι στο βάθρο! Ίσως και εδώ. Θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε.
Ε: Νομίζεις ότι έχεις αλλάξει την προσέγγισή σου στους αγώνες και το οδηγικό σου στιλ είναι λιγότερο επιθετικό;
EN: Είναι δύσκολο να πω. Το στιλ μου είναι ακόμη το ίδιο, αλλά έχω μεγαλύτερη εμπειρία, ενώ έχω βελτιώσει και τις σημειώσεις μου. Είναι γρήγορες, αλλά και πιο ασφαλείς.
Ε: Έχεις αυτοπεποίθηση για αυτόν τον αγώνα;
EN: Αισθάνομαι μεγάλη αυτοπεποίθηση μετά την Qualifying Stage. Το αυτοκίνητο νιώθω ότι είναι καλύτερο από ό,τι στο παρελθόν. Πιο πριν αισθανόμουν ότι ήμουν αργός, όμως τώρα θεωρώ ότι βρήκαμε την ταχύτητα που είχαμε στη Σουηδία και στο Μόντε Κάρλο.
Ε: Ποια θα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για σένα σε αυτόν τον αγώνα;
EN: Δεν θυμάμαι ποιο είναι το όνομα της ειδικής, αλλά είναι αυτή που κατηφορίζει έντονα στα μέσα της. Είναι πολύ γρήγορη, στενή και σκληρή. Νομίζω ότι είναι το Σάββατο. Αυτή η ειδική πιστεύω ότι θα είναι η πιο δύσκολη από όλες.
Ε: Mίκο, αυτήν τη στιγμή βρίσκεσαι στην 3η θέση της βαθμολογίας, μόλις 3 βαθμούς πίσω από τον Πέτερ Σόλμπεργκ. Ποιες είναι οι σκέψεις σου για τη χρονιά έως τώρα;
MΧ: Δείχνουμε να είμαστε καλά! Ο ρυθμός και οι επιδόσεις μου βελτιώνονται συνέχεια. Και αυτό πρέπει να προσπαθήσω να το δείξω και στους αγώνες.
Ε: Ακόμη μαθαίνεις το αυτοκίνητο;
MΧ: Ίσως μερικά πράγματα. Έχω αλλάξει πάλι κάποια σημεία στο αυτοκίνητο. Ακόμα και στην Αργεντινή υπήρχαν κομμάτια ειδικών όπου δεν ήμασταν γρήγοροι. Στο τέλος της ημέρας δεν παύει να είναι ένα αυτοκίνητο με τιμόνι με πετάλια. Θα το οδηγήσω…
Ε: Πες μου για την Qualifying Stage το πρωί. Σχεδόν έκανες ένα τετ-α-κε. Τα πράγματα δεν πήγαν ακριβώς όπως τα σχεδίασες;
MΧ: Αυτό ακριβώς ήταν το σχέδιο μου…
Ε: Και η σειρά εκκίνησής σου;
MΧ: Νομίζω ξεκινάω δέκατος. Ή ένατος; Δέκατος ή ένατος!
Ε: Οι αναγνωρίσεις πώς ήταν;
MΧ: Την Παρασκευή και το Σάββατο οι συνθήκες είναι καλύτερες σε σχέση με πέρυσι. Αλλά το Σάββατο είναι ακόμα πιο σκληρό. Σε αυτόν τον αγώνα ακόμη υπάρχει το πνεύμα του Ακρόπολις, και αυτό είναι φανερό το Σάββατο, οπότε πρέπει να είσαι λίγο πιο προσεκτικός.
Ε: Όταν η διαφορά ανάμεσα σε σένα και στον Σεμπάστιαν Λόεμπ ήταν πολύ μικρή στην Αργεντινή, είδαμε να υπάρχουν οδηγίες της ομάδας. Αυτό πώς σκοπεύεις να το αποφύγεις εδώ;
MΧ: Θα κάνω ό,τι έκανα και στην Αργεντινή. Ήμουν χαρούμενος που έδειξα πόσο γρήγορα μπορώ να πάω και να είμαι σε εκείνη τη θέση σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Το ίδιο θέλω να κάνω και εδώ.
Ε: Νάσερ, αυτή είναι η πρώτη χρονιά συνεργασίας ανάμεσα σε Qatar και Citroen. Όπως είναι και η πρώτη που σε βλέπουμε σε αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. Πώς πάει η προσαρμογή σου και πώς χαρακτηρίζεις τη χρονιά έως τώρα;
NA-A: Είμαι πολύ χαρούμενος που έκανα αυτό το μεγάλο βήμα, ενώ η ομάδα είναι απλώς φανταστική. Μαθαίνω πάρα πολλά με την ομάδα. Για μένα δεν είναι εύκολο. Η ταχύτητα του αυτοκινήτου σε σχέση με ένα Gr. N ή ένα S2000 είναι τελείως διαφορετική. Αλλά σε κάθε αγώνα είμαστε και καλύτεροι και προσπαθούμε να βρούμε το ρυθμό μας. Όλα εξελίσσονται πολύ καλά.
Ε: Πώς σου φαίνεται η Παρασκευή, όπου δεν υπάρχει κανονικό σέρβις, αλλά μόνο remote;
NA-A: Αυτός είναι ένας πολύ δύσκολος αγώνας. Κατά τη γνώμη μου, η ταχύτητα δεν σημαίνει τίποτα στο Ακρόπολις. Πρέπει να προσέχεις πάρα πολλά πράγματα. Είναι ένας πολύ μεγάλος αγώνας, με μεγάλες απλές διαδρομές και, αν συμβεί κάτι, απλώς τελειώνουν όλα. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και πάντα στο δρόμο! Σε κάποια σημεία θα πιέσουμε και σε κάποια άλλα θα είμαστε πιο φυλαγμένοι.
Ε: Αν βρέξει, οι καιρικές συνθήκες θα αλλάξουν κάτι;
NA-A: Για την Ελλάδα δεν είναι και τόσο μεγάλη αλλαγή. Είναι ένας δύσκολος αγώνας με πολλές πέτρες. Δεν υπάρχουν πολλές επιλογές για τα ελαστικά. Έχουμε μόνο 10 με μαλακή γόμα και τα υπόλοιπα με σκληρή. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, γιατί έχει πολύ δρόμο ο αγώνας. Αν επιλέξεις τη μαλακή γόμα, είμαι σίγουρος ότι δεν θα επιστρέψεις στο σέρβις.
Ε: Τι ελπίζεις να καταφέρεις μέσα στο 2012;
NA-A: Να μάθω.
MΧ: Ένα χρυσό μετάλλιο θέλει!
NA-A: Ναι, ένα Ολυμπιακό μετάλλιο! Έχει δίκιο! Από την πλευρά των ράλλυ, όμως, θα ήθελα να κάνω μια καλή χρονιά. Και για τους Ολυμπιακούς Αγώνες απομένουν ακόμα μόλις δύο μήνες, αλλά έχω κάνει αρκετές προπονήσεις και έχω καλό προαίσθημα.
MΧ:
Ο Γιάρι-Μάτι θα λάβει μέρος στους χειμερινούς Ολυμπιακούς του χρόνου!
Γ-MΛ: Νομίζω ότι χρειάζομαι περισσότερη προπόνηση. Ίσως να πάρω τον Mikko για προπονητή μου…
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ
Marcus Stier
Sport Auto, Γερμανία
Ε: Γιάρι-Μάτι, το τιτάνιο έχει απαγορευτεί από τα WRCars. Είσαι σύμφωνος με τους κανονισμούς;
MΧ: Ακριβώς!
Γ-MΛ: Τιτάνιο χρησιμοποιούσαμε στην προηγούμενη γενιά των αυτοκινήτων του WRC. Και εφόσον υπάρχουν νεότεροι οδηγοί από εμένα που αγωνίζονται, τότε εγώ είμαι σύμφωνος με τις παλιές προδιαγραφές, άρα μπορώ και να το χρησιμοποιήσω!
Reiner Kuhn
Motorsport Aktuell, Ελβετία
Ε: Μία ερώτηση για τον Γιάρι-Μάτι τον Mίκο. Γιάρι, έχεις ειδική φόρμα, HANS και άφλεκτα εσώρουχα για τον ώμο σου; Και, Mίκο, έχεις οδηγήσει με τον αμερικανικό τύπο HANS. Είναι καλύτερος;
Γ-MΛ: Έχω το στάνταρντ HANS και απλώς είναι διαφοροποιημένα τα σημεία στήριξης, πάντα με τη συμβολή της FIA. Αυτό έγινε για να ασκείται λιγότερη πίεση στην κλείδα μου.
MΧ: Χρησιμοποιώ τον νέο, αμερικανικό τύπο HANS. Δεν είμαι σίγουρος ότι έχει μεγάλη διαφορά. Ίσως να είναι λίγο πιο δύσκολο να το φορέσεις, αλλά ασκεί λιγότερη πίεση στο στήθος. Αισθάνομαι ότι μπορώ να σφίξω ακόμα περισσότερο τις ζώνες ασφαλείας και ότι έχω πιο πολλή άνεση να κινήσω τα χέρια και να κάνω χαζομάρες στο αυτοκίνητο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]