Πολιτική
Δευτέρα, 27 Μαΐου 2002 17:00

Εθνικό Κέντρο Πληροφόρησης η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή

Την επίσημη έναρξη λειτουργίας του Κέντρου Πληροφόρησης της χώρας μας για το Ευρωπαϊκό Εξωδικαστικό Δίκτυο, το οποίο θα χειρίζεται οποιαδήποτε διαφορά σε διασυνοριακές συναλλαγές ανάμεσα σε καταναλωτή και επιχείρηση, κήρυξε σήμερα ο υφυπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Θεοδώρου.

Στη χώρα μας έχει οριστεί ως Εθνικό Κέντρο Πληροφόρησης η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία δέχεται καταγγελίες και επιλύει προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στις συναλλαγές τους στην ελληνική αγορά. Το Εθνικό Κέντρο Πληροφόρησης θα είναι αρωγός στο εξωδικαστικό εναλλακτικό σύστημα επίλυσης διαφορών στη χώρα όπου εδρεύει η επιχείρηση από την οποία προμηθεύτηκε ο καταναλωτής τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που δεν ανταποκρίνονται στην περιγραφή τους.

Το Κέντρο Πληροφόρησης θα αποκτήσει ιστοσελίδα για την καταχώρηση και την παρακολούθηση της εξέλιξης του χειρισμού των διασυνοριακών καταγγελιών, για την επικοινωνία με τα λοιπά Κέντρα Πληροφόρησης και για την πληροφόρηση των Καταναλωτών.

Στη χώρα μας φορείς εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών είναι οι Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού, που εδρεύουν σε κάθε νομαρχία και των οποίων η σύσταση προβλέπεται με το άρθρο 11 του Νόμου 2251/94 "Προστασία των Καταναλωτών", για την εξώδικη επίλυση διαφορών ανάμεσα σε προμηθευτές και σε καταναλωτές ή ενώσεις καταναλωτών. Οι Επιτροπές αυτές κρίνουν κατά το ισχύον δίκαιο, λαμβάνοντας υπόψη τα συναλλακτικά ήθη.