Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 07 Ιουνίου 2012 14:16

ICAP: Μεγάλη μείωση της κατανάλωσης πετρελαιοειδών στη διετία

Μεγάλη πτώση σημείωσε η εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων την τελευταία διετία, όπως προκύπτει από σχετική Κλαδική Μελέτη της ICAP Group.

Μεγάλη πτώση σημείωσε η εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων την τελευταία διετία, όπως προκύπτει από σχετική Κλαδική Μελέτη που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

«Η ευρύτερη αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων έπειτα από τη μείωση που εμφάνισε το 2009 (κατά 5,7%) υποχώρησε περαιτέρω το 2010 κατά 11,7% (σε όγκο)», δήλωσε η Διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, κ. Σταματίνα Παντελαίου.

Ειδικότερα, όσον αφορά τα καύσιμα εσωτερικής αγοράς (δηλ. βενζίνες, πετρέλαιο θέρμανσης – κίνησης, μαζούτ, υγραέρια) υπήρξε σημαντική υποχώρηση (κατά 11,8%) το 2010/09, με την αγορά της βενζίνης να υποχωρεί κατά 8,8%.

Σημαντική μείωση κατέγραψε και η συνολική κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης - κίνησης (-12,8%) με αντίστοιχες μειώσεις στις δύο υποκατηγορίες. Σημαντική πτώση καταγράφεται στο βιομηχανικό μαζούτ (-9,8%), ενώ πτωτική, αν και με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες (-3,7%), ήταν και η κατανάλωση υγραερίου.

Μεγάλη πτώση σημειώθηκε και στις πωλήσεις κηροζίνης στην εσωτερική αγορά (-22,3%). Η μείωση της κατανάλωσης συνεχίστηκε και το 2011, καθώς το πρώτο 6μηνο του έτους καταγράφηκε πτώση 4,6% στη συνολική αγορά, σε σχέση με το πρώτο 6μηνο του 2010.

Εντονότερη ήταν η πτώση στην κατανάλωση των βενζινών που παρουσιάζει μείωση κατά 11,1%, όπως επίσης και στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης (κατά 14,8%). Αντίθετα, στο πρώτο 6μηνο του 2011 αυξημένη κατά 5% ήταν η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης. Σημαντική μείωση παρατηρείται και στην κατανάλωση μαζούτ (πτώση 11,6%), ενώ σημαντικά αυξημένη ήταν η κατανάλωση υγραερίων, η οποία κινείται με ρυθμό αύξησης 14% κατά το Α΄ εξάμηνο του 2011».

Αναφορικά με τα καύσιμα «Διεθνούς Αγοράς» (ναυτιλιακά και αεροπορικά καύσιμα) η μείωση της κατανάλωσης διαμορφώθηκε στο 5,8%, με πτώση 10,6% στα αεροπορικά και 5,1% στο ναυτιλιακό μαζούτ, ενώ σταθεροποιητική ήταν η κατανάλωση ναυτιλιακού πετρελαίου (+0,23%). Σημαντική ήταν και η πτώση της κατανάλωσης από τις μεγάλες βιομηχανικές μονάδες (ενεργοβόρες βιομηχανίες και σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής).