Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο Σεμπάστιαν Φέτελ, θα εκκινήσει πρώτος στο γκραν πρι του Καναδά.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ με μία εμφάνιση που δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στις κατατακτήριες δοκιμές του GP του Καναδά, έβδομο γύρο του Παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ετσι ο πιλότος της Red Bull εξασφάλισε τη δεύτερη πολ-ποζίσιον της χρονιάς, όντας 0,303 δευτ. εμπρός από τον Λιούις Χάμιλτον.
Αν και οι διαδικασία προεξοφλούσε ότι θα δοθεί μάχη, ο Φέτελ ήταν ο ταχύτερος όλων και στις τρεις περιόδους των κατατακτήριων δοκιμών, συμπληρώνοντας μάλιστα και τους λιγότερους γύρους από τους δύο αντιπάλους του που τον ακολουθούσαν. Πίσω του θα εκκινήσει τον αγώνα ο Λιούις Χάμιτλτον που δείχνει πως θέλει διακαώς να πετύχει την πρώτη του φετινή νίκη ενώ στην τρίτη θα βρίσκεται η Ferrari του Φερνάντο Αλόνσο με τον Ισπανό να πραγματοποιεί μόλις δύο προσπάθειες κατά την τελευταία περίοδο των κατατακτήριων. Σε καλή ημέρα βρέθηκε και ο Φελίπε Μάσα που ανέβηκε στην έκτη θέση.
Τον τέταρτο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Μαρκ Γουέμπερ, ο οποίος ήταν 0,526 δευτ. πίσω από τον poleman και teammate του Φέτελ. Η υψηλότερη θέση που θα εκκινήσει η Mercedes θα είναι η πέμπτη χάρη στην προσπάθεια του Νίκο Ρόζμπεργκ. Ο Μίκαελ Σουμάχερ δεν τα πήγε τόσο καλά αφού έχασε την αγωνιστική του γραμμή στον τελευταίο του γύρο και έμεινε ένατος.
Απογοήτευση και για την Lotus που είδε τον Ρομάν Γκροσεάν να είναι έβδομος και τον Κίμι Ραικόνεν δωδέκατο. Ο Φινλανδός δεν μπόρεσε να περάσει στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων καθώς είχε ένα πρόβλημα με το διαφορικό.
Πολύ καλή ήταν η επίδοση του Πολ ντι Ρέστα που ανέβασε την Force India στην όγδοη θέση με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ να είναι μόλις 13ος.
Η... μιζέρια του Τζένσον Μπάτον συνεχίστηκε και στον Καναδά. Ο Βρετανός δεν περνάει την καλύτερο αγωνιστική περίοδο και έμεινε δέκατος. Μπορεί να προκρίθηκε στην τρίτη περίοδο αλλά είχε διαφορετική στρατηγική στην επίλογή ελαστικών, όπως φάνηκε τουλάχιστον. Ετσι αποφάσισε να συνεχίσει με την μαλακή γόμα αντί για την πολύ μαλακή, η οποία θα τον βοηθούσε να διεκδικήσει την πολ-ποζίσιον. Αυτό είχε ως αποτελέσμα να μείνει πολύ πίσω από τους πρώτους σε χρόνους.
Τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως ήθελε η Williams που είδε τους δύο της πιλότους να τερματίζουν στην 16η και 17η, αντίστοιχα. Ο Παστόρ Μαλντονάτο στον τελευταίο του γύρω έπεσε θύμα του «Τοίχου των Πρωταθλητών», καταστρέφοντας στην δεξιά πίσω ανάρτηση της FW34 και μένοντας 17ος.