Θυμίζει κάτι μεταξύ Batmobile, τεθωρακισμένου και λιμουζίνας. Το εντυπωσιακό «πράσινο» υπερ - λεωφορείο Superbus του ολλανδικού Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Ντελφντ δεν αποκλείεται σε μερικά χρόνια να μαγνητίζει τα βλέμματα σε αυτοκινητοδρόμους του εξωτερικού καθώς θα μεταφέρει με κάθε πολυτέλεια τους πρώτους του επιβάτες, καθώς κρίθηκε νόμιμο για κυκλοφορία αποκτώντας πινακίδα.
Θυμίζει κάτι μεταξύ Batmobile, τεθωρακισμένου και λιμουζίνας. Το εντυπωσιακό «πράσινο» υπερ - λεωφορείο Superbus του ολλανδικού Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Ντελφντ δεν αποκλείεται σε μερικά χρόνια να μαγνητίζει τα βλέμματα σε αυτοκινητοδρόμους του εξωτερικού καθώς θα μεταφέρει με κάθε πολυτέλεια τους πρώτους του επιβάτες, καθώς κρίθηκε νόμιμο για κυκλοφορία αποκτώντας πινακίδα.
Το αυτοκίνητο, που έχει μήκος 15 μέτρα και είναι πλήρως ηλεκτροκίνητο, σχεδιάστηκε στην Ολλανδία από τον πρώτο αστροναύτη που έστειλε η χώρα στο Διάστημα και μια ειδικό αεροδυναμικής της Formula 1. Δοκιμάστηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2011 στην οικολογική πόλη Μάσνταρ Σίτι, στο Αμπού Ντάμπι. Ένα χρόνο μετά από τις πρώτες δοκιμές, η αρμόδια ολλανδική αρχή μεταφορών έδωσε το «πράσινο φως» ώστε το - χωρητικότητας 23 ατόμων- Superbus να αρχίσει να εκτελεί δρομολόγια. Η ταχύτητά του φθάνει τα 250 χιλιόμετρα την ώρα και θα μπορεί να καλύπτει την απόσταση μεταξύ Αμπού Ντάμπι και Ντουμπάι το πολύ σε 30 λεπτά.
«Το Superbus είναι ένας νέος τύπος οχήματος που αποτελεί μέρος ενός εντελώς νέου concept στις μεταφορές, με νέες υποδομές και υπηρεσίες υλικοτεχνικής υποστήριξης», λέει η Ιταλίδα ειδικός στην αεροδυναμική Αντόνια Τέρζι, η οποία φέρνει στο Superbus την εμπειρία της από τη Ferrari και την ομάδα της BMW - Williams στη Formula 1. «Στην οδήγηση μοιάζει με αυτοκίνητο. Μετά από δυο γύρους ξεχνάς ότι πίσω σου έχεις 15 μέτρα. Ανταποκρίνεται πολύ καλά και η αίσθηση κατά την οδήγηση είναι υπέροχη».
Η Τέρζι εξηγεί ότι ο ηλεκτρισμός για τις ειδικές μπαταρίες ιόντων λιθίου του οχήματος προέρχεται από ένα νέο σταθμό ηλιακής ενέργειας, γεγονός που όπως λέει, θα καθιστά το Superbus ενεργειακά ανεξάρτητο, εκτός από φιλικότερο προς το περιβάλλον. Οι υποδομές, στις οποίες αναφέρθηκε είναι νέες λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας, παράλληλες σε αυτές που ήδη υπάρχουν στους αυτοκινητοδρόμους, οι οποίες θα θερμαίνονται με γεωθερμικό σύστημα ώστε να μην πιάνουν πάγο το χειμώνα.
Το κόστος της υλοποίησης του προγράμματος, που υπολογίζεται σε πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ, θα επωμιστούν η ολλανδική κυβέρνηση, η αμερικανική Dow και η σαουδαραβική Sabic. Ένας σεΐχης φέρεται να έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του οχήματος που είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και υαλονήματα.