Πολιτιστικά
Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2012 10:52

Προεκλογικές επιλογές έξι ταχυτήτων για τους σινεφίλ

Σε μια προεκλογική εβδομάδα με τους τόνους να ανεβαίνουν - με τον ίδιο ρυθμό που ο υδράργυρος φαίνεται να μην σταματά την φρενήρη πορεία ανόδου-, ένα δυνατό καρέ κωμωδιών σε συνάρτηση με ένα ποιοτικό δραματικό δίδυμο θα αποτελέσουν την σύνθεση των ταινιών της εβδομάδας, που θα διεκδικήσουν την ψήφο και την στήριξη των σινεφίλ.

Σε μια προεκλογική εβδομάδα με τους τόνους να ανεβαίνουν - με τον ίδιο ρυθμό που ο υδράργυρος φαίνεται να μην σταματά την φρενήρη πορεία ανόδου-, ένα δυνατό καρέ κωμωδιών σε συνάρτηση με ένα ποιοτικό δραματικό δίδυμο θα αποτελέσουν την σύνθεση των ταινιών της εβδομάδας, που θα διεκδικήσουν την ψήφο και την στήριξη των σινεφίλ.

«Ο έρωτας του φεγγαριού»

Η δραματική ταινία του Ουές Αντερσον - με το εντυπωσιακό της καστ να περιλαμβάνει τους Μπρους Ουίλις, Όουεν Ουίλσον, Έντουαρντ Νόρτον, Φράνσες Μακ Ντόρμαντ, Μπιλ Μάρεϊ, Χάρβεϊ Καϊτέλ, και Τίλντα Σουίντον-, εκτυλίσσεται στην Αγγλία του 1965. Δύο δωδεκάχρονα παιδιά ερωτεύονται, υπογράφουν ένα μυστικό συμβόλαιο και αρχίζουν να τρέχουν στη ζούγκλα, με τις αρχές να τα κυνηγούν και μία φονική καταιγίδα να καταστρέφει τα πάντα γύρω τους.

«American Pie: Reunion»

Δεκατρία χρόνια μετά την πρώτη θρυλική κωμωδία της σειράς ταινιών «American pie» και τα δύο της σίκουελ, η τέταρτη συνέχειά της, σκηνοθετημένη από τους Τζον Χούρβιτζ και Χέιντεν Σλόσμπεργκ, συναντά όλους τους αγαπημένους χαρακτήρες της σε μια επετειακή συγκέντρωση παλιών συμμαθητών. Οι Τζέισον Μπιγκς, Αλισον Χάνιγκαν, Τόμας Ίαν Νίκολας, Τάρα Ράιντ, Σον Γουίλιαμ Σκοτ, Έντι Κέι Τόμας, Μίνα Σουβάρι, Κατρίνα Μπάουντεν, Κρις Κλάιν και Γιουτζίν Λέβι θα ανακαλύψουν πως ο χρόνος και η απόσταση δεν έσπασαν, τελικά, τους δεσμούς της φιλίας τους.

«6 + 1 απιστίες»

Η σπονδυλωτή κωμωδία επτά διαφορετικών σκηνοθετών, με τους διάσημους Γάλλους ηθοποιούς Ζιλ Λελούς και Ζαν Ντιζαρντέν - ο οποίος απέσπασε Όσκαρ, Χρυσή Σφαίρα και πολλά άλλα βραβεία για το «The Artist»- να πρωταγωνιστούν στις επιμέρους ιστορίες, μελετά την απιστία σε όλες τις μορφές της. Οι Εμανουέλ Μπερκό, Φρεντ Καβαγιέ, Αλεξάντερ Κουρτέ, Ζαν Ντιζαρντέν, Μισέλ Χαζαναβίσιους, Ερίκ Λαρτιγκό και Ζιλ Λελούς σκηνοθετούν με βαθύ στοχασμό μια κινηματογραφική διατριβή πάνω στο θέμα της απιστίας. Ο Ζαν Ντιζαρντέν αναφέρει: «Μας αποκαλούν συχνά "γερό χαρτί", ειδικά, όταν αυτή μας η ιδιότητα μάς χρησιμεύει στο ανέβασμα μίας ταινίας. Αν δεν ήμασταν αυτοί που είμαστε στον χώρο μας, τα πράγματα θα ήταν αναμφίβολα αρκετά πιο περίπλοκα. Είναι μεγάλη μας χαρά να μπορούμε να συμμετέχουμε σε μια ταινία από την αρχή ως το τέλος, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες, τόσο για το καλό, όσο και για το κακό μας γούστο!». Μάλιστα, όταν σε κάποια συνέντευξη ρωτήθηκε αν έχει ποτέ απατήσει τη σύντροφο του, απάντησε με αφοπλιστική ειλικρίνεια: «Όλοι το γνωρίζουν αυτό. Έτσι ξεκίνησε η σχέση μου με την Alex».

«Just between us»

Με την απιστία ασχολείται και η κωμωδία του Ράικο Γκρέλιτς, η οποία έρχεται από την Κροατία με το ερώτημα: υπάρχει κάτι θετικό να ειπωθεί για την απιστία ή αξίζει απλά την απόλυτη περιφρόνηση, ιδιαίτερα, όταν είναι προμελετημένα αυθόρμητη;

«Μάντεψε ποιός θα έρθει το βράδυ»

Η δραματική ταινία του 1967 - με τη σκηνοθετική υπογραφή του Στάνλεϊ Κράμερ και τους Σπένσερ Τρέισι, Σίντνεϋ Πουατιέ, Κάθριν Χέπμπορν, Κάθριν Χιούτον, Σεσίλ Κελλαγουαίη, Μπέα Ρίτσαρντς και Ρόυ Ε. Γκλεν στους πρωταγωνιστικούς ρόλους- μεταξύ πολλών άλλων διακρίσεων, ήταν υποψήφια για έξι Όσκαρ, αποσπώντας, τελικά, αυτά του Καλύτερου Σεναρίου και Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την Κάθριν Χέπμπορν. Η ταινία υπήρξε ιδιαίτερα ριζοσπαστική για την εποχή της, καθώς αναφέρεται στον γάμο μεταξύ διαφορετικών φυλών, ο οποίος ήταν ακόμα απαγορευμένος σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ, μέχρι και τη χρονιά που κυκλοφόρησε στις αίθουσες. Κατά τη δημιουργία της ταινίας, ο Σπένσερ Τρέισι ήταν ετοιμοθάνατος και καμία ασφαλιστική δεν δεχόταν να τον καλύψει. Ο Κράμερ και η Χέπμπορν έβαλαν τους μισθούς τους ως εγγυήσεις, έτσι ώστε, αν πέθαινε, να συνέχιζαν με άλλο ηθοποιό. Ήταν η ένατη και τελευταία φορά, που ο Τρέισι και η Χέπμπορν συναντήθηκαν στη μεγάλη οθόνη. Τα γυρίσματα τελείωσαν 17 ημέρες πριν πεθάνει. Η Χέπμπορν δεν είδε ποτέ την ταινία ολοκληρωμένη, καθώς δήλωσε ότι θα ήταν πολύ οδυνηρό για εκείνη.

«Μωρέ κουράγιο»

Η βωβή κωμωδία του 1923, αν και σκηνοθετήθηκε από τους Φρεντ Νιουμέγιερ και Σαμ Τέιλορ, αποτελεί σύλληψη του ιδιοφυούς ηθοποιού Χάρολντ Λόιντ, ο οποίος υποδύεται ένα αφελές χωριατόπαιδο που πηγαίνει στη μεγαλούπολη, πιστεύοντας ότι εκεί θα πλουτίσει. Όμως, στη φανταχτερή μητρόπολη, η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Η ταινία θεωρείται μια από τις καλύτερες του Λόιντ, σπάζοντας ρεκόρ εισιτηρίων όταν προβλήθηκε, και περιλαμβάνει μία από τις διασημότερες σκηνές στην ιστορία του κινηματογράφου, αυτή με τον Λόιντ να κρέμεται από τους δείκτες ενός τεράστιου ρολογιού, στην κορυφή ενός ουρανοξύστη του Λος Αντζελες.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης