H Βρετανία φιλοξενεί τον έκτο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος MotoGP σε μία πίστα, το Σίλβερστοουν, που είναι από τις πιο ιστορικές του θεσμού.
Ηδη, μετράει περισσότερα από 60 έτη αγώνων. Τα τελευταία χρόνια μετά από μία επένδυση πολλών εκατομμυρίων λιρών, είναι πλήρως ανανεωμένο και βελτιωμένο, χαρίζοντας ακόμη περισσότερο θέαμα. Είναι η τρίτη χρονιά μετά από 23 χρόνια που το MotoGP φιλοξενείται στη συγκεκριμένη πίστα.
Το Σίλβερστοουν έχει μήκος 5.900 μέτρα, πλάτος 17 μέτρα και διαθέτει 18 στροφές εκ των οποίων οι 10 είναι δεξιές και οι οκτώ αριστερές ενώ η ευθεία εκκίνησης/τερματισμού φτάνει τα 770 μέτρα. Η πίστα κατασκευάστηκε το 1948 αλλά δέχθηκε αναβαθμίστηκε σημαντικά το 2011. Θεωρείται μία από τις πιο απαιτητικές πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος καθώς διαθέτει μερικά πολύ γρήγορα σημεία που απαιτούν καλή σταθερότητα των ελαστικών στις στροφές και στο φρενάρισμα. Παράλληλα, οι ψυχρές καιρικές συνθήκες που είθισται να επικρατούν, καθιστούν αναγκαία την άριστη προθέρμανση των ελαστικών.
Ο τομέας των ελαστικών ίσως θα προβληματίσει τις ομάδες στη Μεγάλη Βρετανία αφού εδώ η Bridgestone θα φέρει για πρώτη φορά επισήμως το νέο εμπρός ελαστικό. Ο αποκλειστικός προμηθευτής το είχε λανσάρει αρχικά στην Χερέθ ενώ πλέον από το Βρετανικό GP συγκαταλέγεται μεταξύ των επισήμων ελαστικών των αγώνων. Σε ό,τι αφορά στις επιλογές που θα έχουν οι αναβάτες σε αυτό τον έκτο γύρο θα είναι για μπροστά τη μαλακή και τη μεσαία γόμα και για πίσω τη μεσαία, μαλακή και επίσης τη μεσαία ασύμμετρη. Πάντως για να έχουν τη δυνατότητα οι ομάδες να βγάλουν συμπεράσματα και να δοκιμάσουν σε αγωνιστικές συνθήκες το νέο εμπρός ελαστικό ευελπιστούν σε καλό καιρό.
Η Yamaha ταξιδεύει στην Αγγλία με πολύ καλή ψυχολογία, ιδίως μετά την εμφατική νίκη του Χόρχε Λορένθο στην Ισπανία πριν από μερικές ημέρες. Ο Ισπανός έφυγε από την χώρα του έχοντας καταφέρει ό,τι καλύτερο μπορούσε. Την τρίτη του δηλαδή φετινή νίκη σε πέντε αγώνες και την απουσία του μεγάλου φετινού αντιπάλου, Κέισι Στόνερ, από το βάθρο των νικητών. Γεγονός που του έδωσε την ευκαιρία να απομακρυνθεί ακόμη περισσότερο στην γενική κατάταξη από τον Αυστραλό αναβάτη. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής ο Λορένθο έχει συγκεντρώσει 115 βαθμούς μετά από πέντε GP, όσους δηλαδή την αντίστοιχη περίοδο το 2010, όταν είχε στεφθεί στο τέλος παγκόσμιο πρωταθλητής. Τυχαίο? Θα δείξει… Η νίκη του πάντως στην Ισπανία ήταν η 20ή στη «μεγάλη κατηγορία». Με αυτό τον τρόπο ισοφάρισε την επίδοση του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή των 500 κ.εκ., Φρέντι Σπένσερ. Το σίγουρο είναι ότι ο αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha θα πάει για το 3/3 στους αντίστοιχους τελευταίους αγώνες.
Σε ό,τι αφορά στον teammate του, Μπεν Σπις, ελπίζει ότι θα γυρίσει κάποια στιγμή ο τροχός και πως θα πετύχει μία καλή εμφάνιση. Στην Ισπανία είχε όλα τα φόντα να βρεθεί στους πρώτους, αλλά ένα στιγμιαίο λάθος τον έριξε πολύ πίσω. Ετσι, πλέον βρίσκεται στην ενδέκατη θέση του πρωταθλήματος, με μικρή συγκομιδή βαθμών τόσο για τον ίδιο όσο και για την ομάδα του.
Η Honda έρχεται στη Μεγάλη Βρετανία αρκετά «χολωμένη» από τα αποτελέσματα στο Ισπανικό GP. Αλλιώς περίμενε ότι θα καταλήξει ο αγώνας και τελικά αλλιώς εξελίχθηκαν τα πράγματα. Ο Κέισι Στόνερ έχασε πολύτιμους βαθμούς στην πίστα της Καταλούνια και για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό έμεινε εκτός βάθρου. Η εξέλιξη αυτή του στοίχισε σε βαθμούς αφού έδωσε έτσι την ευκαιρία στον Χόρχε Λορένθο να απομακρυνθεί στην γενική κατάταξη και να πάρει αέρα 20 βαθμών. Στόχος του Αυστραλού πλέον είναι να επαναλάβει την περυσινή του επίδοση και να επικρατήσει για τρίτη φορά φέτος.
Ο Ντάνι Πεντρόζα απέδειξε στην Ισπανία ότι μπορεί να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο. Εχει, άλλωστε όλες τις προϋποθέσεις, αφού βρίσκεται στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης με μόλις 10 βαθμούς διαφορά από τον teammate του και 30 από τον Λορένθο.
Πέραν όμως των επιδόσεων η ομάδα της Repsol Honda ταλαιπωρείται αυτό το χρονικό διάστημα με το νέο εμπρός ελαστικό που θα φέρει στον αγώνα η Bridgestone. Η νέα αυτή επιλογή σε συνδυασμό με τα προβλήματα chatter που αντιμετωπίζει, «πονοκεφαλιάζουν» τους ανθρώπους της ομάδας, οι οποίοι αναζητούν λύσεις.
Ιδιαίτερα ικανοποιημένη θα πρέπει να είναι η ομάδα της Monster Yamaha Tech 3 αφού και οι δύο αναβάτες της τα πηγαίνουν μέχρι στιγμής περίφημα. Ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο έχει μικρό προβάδισμα στην διεκδίκηση της τέταρτης θέσης του παγκοσμίου πρωταθλήματος από τον teammate του Καλ Κρούτσλοου. Ο Ιταλός αναβάτης έρχεται στη Μεγάλη Βρετανία με αναπτερωμένο το ηθικό μετά την τρίτη θέση στο GP της Ισπανίας. Ηταν μάλιστα η πρώτη του φετινή παρουσία στο βάθρο των νικητών και η πρώτη αντίστοιχα φορά από πέρυσι που αναβάτης «δορυφορικής» ομάδας βρέθηκε στο πόντιουμ. Ο τελευταίος που το είχε καταφέρει αυτό ήταν ο Κόλιν Εντουαρτς πάλι με την ομάδα της Tech3, στον ίδιο μάλιστα αγώνα (Βρετανικό GP).
Ο Καλ Κρούτσλοου θα αγωνιστεί σε μία πίστα που γνωρίζει καλά και θα προσπαθήσει μπροστά στους χιλιάδες συμπατριώτες του να παλέψει για τη νίκη. Αν πάντως τα καταφέρει θα είναι ο πρώτος Βρετανός αναβάτης που κερδίζει τη «μεγάλη κατηγορία» του παγκοσμίου πρωταθλήματος μετά από 36 χρόνια.
Η Ducati αναμένει με ανυπομονησία τον αγώνα στο Σίλβερστοουν. Η Ιταλική ομάδα ευελπιστεί ότι οι βελτιώσεις που έκανε κατά την διάρκεια των δοκιμών το προηγούμενο χρονικό διάστημα στο στήσιμο της GP12 και τα ηλεκτρονικά, θα επιφέρουν κάποιο θετικό αποτέλεσμα.
Σίγουρα περιμένει κάτι καλύτερο από την έκτη περυσινή θέση του Βαλεντίνο Ρόσι, ο οποίος παραδέχθηκε ότι δεν είχε τότε και τις σωστές ρυθμίσεις. Αν βρέξει τα πράγματα θα είναι πιο θετικά για την ιταλική ομάδα καθώς η GP12 έχει δείξει ότι τα πηγαίνει καλύτερα στο βρεγμένο από τις αίθριες καιρικές συνθήκες. Ιδίως εκεί, η Ducati έχει δουλέψει πάρα πολύ τον τελευταίο καιρό ετοιμάζοντας αρκετές βελτιώσεις για τη GP12, με γνώμονα πάντα να φτάσει τον ανταγωνισμό που ακούει στο όνομα Honda και Yamaha.
Για τον Νίκι Χέιντεν τα πράγματα πέρυσι ήταν πιο θετικά αφού τερμάτισε τέταρτος. Μία θέση που ο Αμερικανός αναβάτης έχει κερδίσει και τις δύο φορές που έχει επισκεφθεί το απαιτητικό Σίλβεστοουν.
O Aλβάρο Μπαουτίστα με την San Carlo Honda Gresini δείχνει ότι σταδιακά αισθάνεται όλο και πιο άνετα πάνω στη νέα του μοτοσικλέτα. Κάτι τέτοιο φαίνεται να ισχύει και για τον «ρούκι» της κατηγορίας, Στέφαν Μπραντλ. Ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής της Moto2 παρουσιάζει συνεχή βελτίωση αγώνα με αγώνα.
Ο Χέκτορ Μπαρμπερά με την «δορυφορική» ομάδα της Ducati, Pramac Racing Team, θα προσπαθήσει σίγουρα να πετύχει μία καλή επίδοση. Η απόδοσή του άλλωστε στις δοκιμές των ομάδων τις προηγούμενες ημέρες έδειξε ότι είναι αρκετά γρήγορος και ότι βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση.
Στην κατηγορία των CRT, το δίδυμο της Power Electronics Aspar του Αλεξ Εσπαργκάρο και Ράντι ντε Πουνιέ, αντίστοιχα δείχνει να υπερέχει.
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα γίνουν το Σάββατο στις 16:00 και ο αγώνας της Κυριακής θα ξεκινήσει στις 15:00. Ας ελπίσουμε όλοι ότι το Σίλβερστοουν θα επιβεβαιώσει τη φήμη του ως ένα από τους πιο συναρπαστικά GP.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]