Ο Χόρχε Λορένθο έδωσε ένα μάθημα επιμονής, μαχητικότητας, γρήγορης και εντυπωσιακής οδήγησης στην πίστα του Σίλβερστοουν, φτάνοντας έτσι στην τέταρτη νίκη του σε έξι αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ο Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha πήρε στα ίσια τον μεγάλο αντίπαλο του Κέισι Στόνερ κατά την διάρκεια του αγώνα και παράλληλα αύξησε ακόμη περισσότερο τη διαφορά του στην γενική κατάταξη του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ο Λορένθο δεν ξεκίνησε καλά τον αγώνα, πέφτοντας μάλιστα μία θέση, την έκτη και κινδυνεύοντας να χάσει την επαφή του από τους πρώτους αναβάτες. Αρχικά, ηγούνταν ενός συνόλου που διεκδικούσαν την πέμπτη θέση. Στη συνέχεια όμως κι ενώ υπολείπονταν 17 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας, βρήκε το ρυθμό του και άρχισε να φθάνει κοντά στους τέσσερις πρώτους. Πρώτο του θύμα ήταν ο Νίκι Χέιντεν για να ακολουθήσει το κυνηγητό του Αλβάρο Μπαουτίστα. Στο μεταξύ στην κορυφή ο Κέισι Στόνερ είχε εκμεταλλευτεί ένα λάθος του Μπεν Σπις και είχε περάσει πρώτος, δημιουργώντας μάλιστα μία μικρή απόσταση από τους υπόλοιπους.
Ο Λορένθο τότε πίεσε αρκετά και πέρασε τον Μπαουτίστα, για να έρθει μετά η σειρά του teammate του Μπεν Σπις. Επειτα από τον Τεξανό και με έντεκα γύρους να απομένουν για να λήξει ο αγώνας ο Ισπανός αναβάτης της Yamaha «έπιασε» τον Στόνερ. Οι δύο έδωσαν μία πολύ ωραία μάχη, αποζημιώνοντας τον κόσμο που παρακολουθούσε τον αγώνα. Στην τελευταία στροφή όμως της πίστας, μόλις εννέα γύρους πριν την καρό σημαία ο Λορένθο πέρασε τον αντίπαλό του. Στη συνέχεια έχτισε μία διαφορά ασφαλείας και με τη λήξη του αγώνα πανηγύρισε την τέταρτη φετινή του νίκη.
Ο Κέισι Στόνερ έμεινε δεύτερος, χάνοντας μία ακόμη φορά τη μάχη από τον Ισπανό αντίπαλό του. O Aυστραλός λίγο έλειψε να χάσει τη θέση του από τον teammate του Ντάνι Πεντρόζα που ακολούθησε ρυθμό εφάμιλλο του Λορένθο. Κατά την διάρκεια πάντως του αγώνα ο Στόνερ ότι αντιμετώπιζε προβλήματα με την πρόσφυση των ελαστικών, ένα θέμα που θα κληθεί η ομάδα του να βρει λύσεις, διότι μία ενδεχόμενη αποτυχία στον επόμενο αγώνα ίσως να είναι οδυνηρή για την κατάκτηση του φετινού τίτλου.
Ο Ντάνι Πεντρόζα αρκέστηκε στην τρίτη θέση, αν και κατά την διάρκεια του αγώνα έκανε μερικές θεαματικές προσπεράσεις. Ο Ισπανός αναβάτης της Repsol Honda είχε τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση αλλά προτίμησε στον τελευταίο γύρο να μην ρισκάρει.
Πολύ καλή εμφάνιση για τον Αλβάρο Μπαουτίστα που τερμάτισε τέταρτος. Ο αναβάτης της San Carlo Honda Gresini είχε μεν την πολ-ποζίσιον, αλλά δέχθηκε αρκετή πίεσε αρχικά από τους Σπις-Στόνερ και στη συνέχεια τους Λορένθο και Πεντρόζα. Κατάφερε ωστόσο να παραμείνει μεταξύ των πρώτων και να τερματίσει όσο υψηλότερα μπορούσε.
Για έναν ακόμη αγώνα ο Μπεν Σπις είχε την τύχη στα χέρια του και δεν την εκμεταλλεύτηκε. Αν και ξεκίνησε όπως και στον προηγούμενο αγώνα πολύ δυνατά και στην αρχή κρατούσε την πρωτοπορία του αγώνα, στη συνέχεια έκανε λάθη, έχασε το ρυθμό του και έμεινε τελικά στην πέμπτη θέση.
Θεματική ήταν η προσπάθεια του Καλ Κρούτσλοου που έδωσε έναν υπέρ πάντων αγώνα μπροστά σε χιλιάδες συμπατριώτες του. Ξεκίνησε από την τελευταία θέση, αφού δεν συμμετείχε χθες στις κατατακτήριες λόγω της πτώσης του στις πρωϊνές ελεύθερες δοκιμές, και κατάφερε με τραυματισμένο αστράγαλο να τερματίσει στην έκτη θέση, προκαλώντας το θαυμασμό όσων παρακολουθούσαν τον αγώνα.
Πίσω του τερμάτισε η πρώτη Ducati με τον Νίκι Χέιντεν στη σέλα της. Ο Αμερικανός άφησε πολύ καλές εντυπώσεις στο πρώτο μισό του αγώνα, μένοντας μεταξύ των πρώτων αναβατών, αλλά στη συνέχεια η απόδοση του πίσω ελαστικού έπεσε, αναγκάζοντάς τον να χάνει έδαφος και μαζί θέσεις. Ο teammate του Βαλεντίνο Ρόσι δεν είχε καλή απόδοση, ήταν εκτός αγώνα και απογοήτευσε μένοντας μόλις ένατος.
Μεταξύ των δύο Ducati, η LCR Honda του Στέφαν Μπραντλ ενώ την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Χέκτορ Μπαρμπερά. Ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο ήταν μόλις 19ος αφού σταμάτησε έχοντας κάποιο πρόβλημα στα φρένα.
Πρώτος στις CRT και ενδέκατος γενικής ήταν ο Αλειξ Εσπαργκάρο, ακολουθούμενος από τον teammate του Ράντι ντε Πουνιέ.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Χόρχε Λορένθο Yamaha 41:16.429
2. Κέισι Στόνερ Repsol Honda + 3.313
3. Ντάνι Πεντρόζα Repsol Honda + 3.599
4. Aλβάρο Μπαουτίστα San Carlo Honda Gresini + 5.196
5. Μπεν Σπις Yamaha + 11.531
6. Καλ Κρούτσλοου Mosnter Tech 3 Yamaha + 15.112
7. Νίκι Χέιντεν Ducati + 15.527
8. Στέφαν Μπραντλ LCR Honda + 22.521
9. Βαλεντίνο Ρόσι Ducati + 36.138
10. Χέκτορ Μπαρμπερά Pramac Ducati + 41.328
11. Αλειξ Εσπαργκάρο Aspar Aprilia + 1:03.157
12. Ράντι ντε Πουνιέ Aspar Aprilia + 1:03.443
13. Μισέλ Πίρο Gresini FTR-Honda + 1:07.290
14. Τζέιμς Ελισον Paul Bird Aprilia + 1:14.782
15. Γιόνι Ερνάντεθ Avintia FTR-Kawasaki + 1:15.108
16. Κόλιν Εντουαρτς Forward Suter-BMW + 1:29.899
17. Ντανίλο Πετρούτσι Ioda-Aprilia + 1:40.302
18. Ιβάν Σίλβα Avinita Inmotec-Kawasaki + 1:52.099
19. Aντρέα Ντοβιτσιόζο Monster Tech 3 Yamaha + 1 γύρος
Βαθμολογία αναβατών
1. Χόρχε Λορένθο 140
2. Κέισι Στόνερ 115
3. Ντάνι Πεντρόσα 101
4. Καλ Κράτσλοου 66
5. Αντρέα Ντοβιτσιόζο 60
6. Βαλεντίνο Ρόσι 58
7. Αλβάρο Μπαουτίστα 58
8. Στέφαν Μπραντλ 51
9. Νίκι Χέιντεν 49
10. Χέκοτρ Μπαρμπερά 37
11. Μπεν Σπις 35
12. Αλειξ Εσπαργκάρο 20
13. Ράντι Ντε Πουνιέ 11
14. Μισέλ Πίρο 9
15. Τζέιμς Έλισον 7
16. Ματιά Πασίνι 6
17. Κάρελ Άμπραχαμ 4
17. Γιόνι Ερνάντεθ 4
18. Κόλιν Έντουαρντς 4
19. Ντανίλο Πετρούτσι 4
20. Ιβάν Σίλβα 1
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]