Μείωση της κατανάλωσης του ντίζελ κίνησης κατά 25% και, κατά συνέπεια, ελάττωση των εκπεμπόμενων ρύπων κατά το ίδιο ποσοστό. Αυτό υπόσχεται το νέο ελαφρύ υβριδικό φορτηγό EcoHybrid Canter της ιαπωνικής Fuso, για το οποίο η εταιρεία ανακοίνωσε χθες πως ξεκινά τη μαζική παραγωγή του.
Μείωση της κατανάλωσης του ντίζελ κίνησης κατά 25% και, κατά συνέπεια, ελάττωση των εκπεμπόμενων ρύπων κατά το ίδιο ποσοστό. Αυτό υπόσχεται το νέο ελαφρύ υβριδικό φορτηγό EcoHybrid Canter της ιαπωνικής Fuso, για το οποίο η εταιρεία ανακοίνωσε τη Δευτέρα πως ξεκινά τη μαζική παραγωγή του. Με το ωφέλιμο φορτίο του να φτάνει τους 7,5 τόνους, το EcoHybrid προορίζεται κυρίως για επιχειρήσεις που πραγματοποιούν μεταφορές μέσα στις πόλεις.
Η κίνησή του εξασφαλίζεται από έναν κινητήρα πετρελαίου ενώ, όταν το φορτηγό μειώνει ταχύτητα, όπως και στα υβριδικά Ι.Χ. η ενέργεια από την επιβράδυνση ή το φρενάρισμα αποθηκεύεται σε μία μπαταρία, η οποία με τη σειρά της ηλεκτροδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 40 kWatt. Ο συνδυασμός των δύο μηχανών, όπως και μία σειρά από άλλες τεχνολογίες που για παράδειγμα σβήνουν τους κινητήρες μόλις το όχημα σταματήσει σε ένα φανάρι, έχει σαν αποτέλεσμα το μοντέλο της Fuso να μην χρειάζεται στα καθημερινά του δρομολόγια περισσότερο από το 75% του ντίζελ που δαπανά ένα συμβατικό φορτηγό ίδιου μεγέθους.
Στην πραγματικότητα το EcoHybrid αποτελεί βελτιωμένη εκδοχή ενός πρωτότυπου μοντέλου που η Fuso είχε ολοκληρώσει ήδη από το 2008. Εκείνο το μοντέλο, μάλιστα, είχε δοκιμαστεί σε πόλεις της Βρετανίας, από εταιρείες όπως οι DHL, Tesco, TNT και Royal Mail, οι οποίες χρησιμοποίησαν δέκα φορτηγά στα καθημερινά τους δρομολόγια, για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από 36 μήνες. Αν και οι δοκιμές έδειξαν πως η εξοικονόμηση καυσίμου έφτανε στο 16%, η Fuso ήθελε να αυξήσει αυτό το ποσοστό, ώστε ο οδηγός του φορτηγού να κάνει πιο γρήγορα απόσβεση της αγοράς, χάρις στη μείωση των λειτουργικών του εξόδων.
Ο στόχος αυτός πραγματοποιήθηκε από τους μηχανικούς της εταιρείας, οι οποίοι κατάφεραν μεταξύ άλλων να εξελίξουν το λογισμικό που ρυθμίζει τη λειτουργία των μηχανών, αλλά και να βελτιώσουν τη διαχείριση ενέργειας. Μάλιστα, στη νέα εκδοχή του EcoHybrid, η Fuso επέλεξε να εγκαταστήσει μία ακόμη καλύτερη μπαταρία για την αποθήκευση του ηλεκτρισμού, η οποία μάλιστα έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, ξεπερνώντας τα 10 χρόνια. Έτσι, εκτός από «πράσινο», το φορτηγό επιπλέον είναι και αξιόπιστο στη λειτουργία του, με την εταιρεία να έχει υπολογίσει ότι το σέρβις του δεν θα κοστίζει περισσότερο απ’ ό,τι ενός συμβατικού φορτηγού.
Η Fuso ανήκει κατά 90% στην Daimler και κατά 10% στη Mitsubishi. Το σχέδιο των εταιρειών είναι να κυκλοφορήσουν το EcoHybrid Canter σχεδόν σε όλο τον κόσμο, ενώ υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί να εξελιχθεί πολύ περισσότερο στο μέλλον, με απώτερο σκοπό σε μερικές δεκαετίες να αναπτυχθεί το πρώτο φορτηγό με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικούς ρύπους.