Αθλητικά
Δευτέρα, 09 Ιουλίου 2012 15:14

Formula 1: Χρηματικές ποινές σε Μαλντονάτο - Κομπαγιάσι

Οι αγωνοδίκες στο Σίλβερστοουν είχαν δουλειά μετά το τέλος του αγώνα καθώς αποφάσισαν να ερευνήσουν τα περιστατικά της σύγκρουσης των Μαλντονάτο-Πέρεθ και το ατύχημα του Καμούι Κομπαγιάσι.

Και στις δύο περιπτώσεις προχώρησαν σε χρηματικό πρόστιμο προς τους Μαλντονάτο και Κομπαγιάσι, αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά στον Ιάπωνα, τον «τιμώρησαν» με 25.000 ευρώ για το περιστατικό κατά την διάρκεια του δεύτερου πιτστόπ του. Ο Κομπαγιάσι φρέναρε πολύ αργά όταν έφτασε στα πιτς με αποτελέσματα να χτυπήσει τρεις από τους μηχανικούς του, χωρίς ευτυχώς κάποιος να τραυματιστεί.

Ο οδηγός της Sauber αναγνώρισε αμέσως το λάθος του και χαρακτηριστικά ανέφερε: «Για το περιστατικό ευθύνομαι μόνο εγώ. Χρειαζόταν φυσικά να πιέσω πολύ για τους βαθμούς, αλλά χωρίς καμία αμφιβολία φρέναρα πολύ αργά στο pitlane. Οι εμπρός τροχοί μπλόκαραν, δε μπορούσα να ελέγξω το μονοθέσιο και για αυτό τον λόγο υπερέβησα τον χώρο μου. Πραγματικά λυπάμαι πάρα πολύ για αυτό που έγινε και ελπίζω οι τρεις μηχανικοί που χτύπησα να γίνουν καλά γρήγορα», δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα ο Ιάπωνας πιλότος.

Η περίπτωση των Μαλντονάτο-Πέρεθ είναι εντελώς διαφορετική. Οι δύο πιλότοι συγκρούστηκαν στον δωδέκατο γύρο πάνω στη στροφή, στην προσπάθειά τους να κερδίσουν μία καλύτερη θέση. Μετά από εξέταση του περιστατικού, οι αγωνοδίκες απεφάνθησαν ότι υπεύθυνος για αυτό ήταν ο Παστόρ Μαλντονάτο. Ετσι, του επέβαλαν χρηματικό πρόστιμο 10.000 ευρώ και μία επίπληξη για τη συμπεριφορά του μέσα στην πίστα.

Η αλήθεια είναι ότι η περίπτωσή του είναι ιδιάζουσα καθώς φέτος έχει εμπλακεί σε διάφορα περιστατικά και έχει δεχθεί ποινές τόσο στο γκριντ όσο και σε χρόνους. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την ατυχία του να τερματίσει σε κάποιους αγώνες, στοιχίζουν τόσο σε αυτόν όσο και στην Williams, σημαντικούς βαθμούς στο πρωτάθλημα.

Μην ξεχνάμε την περίπτωση της επαφής του με τον Λιούις Χάμιλτον στη Βαλένθια ενώ μάχονταν για την τρίτη θέση. Περιστατικό για το οποίο θεωρήθηκε υπεύθυνος και πήρε ποινή διέλευσης. Πριν από αυτό, είχε δεχθεί τρεις ακόμη ποινές στο γκριντ σε μόλις δύο αγώνες. Τις δύο από αυτές στο GP του Μονακό όταν πάλι πρωταγωνίστησε με τον Πέρεθ μετά από επαφή τους στην τρίτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών. Τότε είχε αρχικά τιμωρηθεί με δέκα θέσεις στο γκριντ, αλλά στη συνέχεια πήρε και άλλες πέντε, καθώς λόγω της σύγκρουσης αναγκάστηκε να αλλάξει κιβώτιο ταχυτήτων.

Κατά γενική ομολογία έχει τη φήμη ενός γρήγορου πιλότου, ο οποίος όμως «υποκύπτει» σε λάθη λόγω του οδηγικού του στυλ. Ο ίδιος θεωρεί ότι δεν πρέπει να το αλλάξει και πως παρά το… «ένοχο» φετινό παρελθόν του δεν έχει καμία ένδειξη από την ομάδα του ότι χρειάζεται να αλλάξει τον τρόπο που οδηγεί.

«Εχω την υποστήριξη της ομάδας διότι έχουν τα στοιχεία και όταν πήγαμε στους αγωνοδίκες ήταν ξεκάθαρο ότι έχασα το μονοθέσιο. Θεωρώ ότι ήμουν άτυχος. Αποδέχομαι την ποινή (σ.σ. για το ατύχημα) με τον Λιούις, αν και ήμουν λίγο άτυχος, διότι είχα μπροστά μου το κερμπ και δεν είχα καλή πρόσφυση. Τότε, υπολείπονταν μόλις ενάμισι γύρος μέχρι το τέλος και έδινα μία μάχη, εδώ όμως ο αγώνας είχε μόλις ξεκινήσει. Σήμερα και οι δύο τρέχαμε και είχαμε το KERS ανοιχτό. Πήγα από την εσωτερική της πίστας, επομένως η θέση ήταν δική μου και εκείνος (σ.σ. Πέρεθ) φρέναρε αργά. Εγώ είχα κρύα ελαστικά και χωρίς γωνία να στρίψω. Ετσι έχασα το μονοθέσιο και αυτό είναι σαφές. Στους προηγούμενους αγώνες στην αρχή της χρονιάς, είχα καθαρές γραμμές και δεν είχα κανένα πρόβλημα. Ημουν περισσότερο μαχητικός διότι ξεκινούσα από τη μέση του γκριντ. Σήμερα, ήμουν πολύ ευγενικός με τον Κίμι (σ.σ. Ραϊκόνεν), παραχωρώντας του τη θέση και οδηγούσα πολύ προσεκτικά, επειδή ο αγώνας ήταν μεγάλος και η φθορά (σ.σ. στα ελαστικά) μεγάλη, τη στιγμή που το μονοθέσιο μας τα πάει καλά σε αυτόν τον τομέα», δήλωσε ο Παστόρ Μαλντονάτο σε μία προσπάθεια να υπερασπιστεί τη θέση του.

Ο έτερος πρωταγωνιστής ωστόσο του περιστατικού, Σέρζιο Πέρεθ, ήταν έξαλλος μετά το ατύχημα καθώς ήταν η δεύτερη φορά που πέφτει «θύμα» του πιλότου από την Βενεζουέλα.

«Δεν σέβεται τους άλλους πιλότους. Πραγματικά ήμουν μπροστά και θα έπρεπε να μου δώσει χώρο για να μην συγκρουστούμε. Αντιθέτως, προσπάθησε να με σπρώξει μέχρι το τέλος. Δε μπορώ να καταλάβω γιατί οδηγεί με αυτόν τον τρόπο και ελπίζω οι αγωνοδίκες να κάνουν κάτι», τόνισε ο Μεξικανός πιλότος που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.