Πολιτιστικά
Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2012 10:38

Νύχτες θέρους με πλάνα αρωματισμένα

ε τον υδράργυρο να μη λέει να σταματήσει την ξέφρενη ανοδική του πορεία, οι νέες ταινίες τις εβδομάδας - με τρισδιάστατες περιπέτειες του ανθρώπου αράχνη, νορβηγικό θρίλερ, βραβευμένο υπαρξιακό δράμα και δύο θρυλικές δημιουργίες σε επανέκδοση- θα αποπειραθούν να δροσίσουν θερινές κινηματογραφικές νύχτες, αρωματισμένες με αγιόκλημα και γιασεμί.

Με τον υδράργυρο να μη λέει να σταματήσει την ξέφρενη ανοδική του πορεία, οι νέες ταινίες τις εβδομάδας - με τρισδιάστατες περιπέτειες του ανθρώπου αράχνη, νορβηγικό θρίλερ, βραβευμένο υπαρξιακό δράμα και δύο θρυλικές δημιουργίες σε επανέκδοση- θα αποπειραθούν να δροσίσουν θερινές κινηματογραφικές νύχτες, αρωματισμένες με αγιόκλημα και γιασεμί.

The Amazing Spiderman (3D)

Η νέα ταινία με τις περιπέτειες του δημοφιλούς υπερήρωα, που δημιούργησε η Marvel 50 χρόνια πριν, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην επική ιστορία του Spider - Man, με άγνωστες - μέχρι τώρα- πτυχές. Με τον δημιουργό της ταινίας «(500) Μέρες με τη Σάμερ», Μαρκ Γουέμπ, να υπογράφει τη σκηνοθεσία, και τον Aντριου Γκάρφιλντ («The Social Network») στον ρόλο του Πίτερ Πάρκερ, η τρισδιάστατη ταινία δράσης και επιστημονικής φαντασίας έφτασε στην κορυφή του Box Office από τις πρώτες ημέρες προβολής της. Οι Έμα Στόουν, Μάρτιν Σιν, Σάλι Φιλντ, Ρις Άιφανς, Ντένις Λίρι, Ιρφάν Χαν, Aνι Πάρις και Κάμπελ Σκοτ συμπληρώνουν το καστ σε αυτό το ταξίδι στο παρελθόν, όπου ο έφηβος και ερωτευμένος ήρωας, που τίποτα στη ζωή του δεν είναι απλό από τότε που τον δάγκωσε μια αράχνη, έρχεται αντιμέτωπος με τον άνθρωπο - σαύρα, Δόκτορα Κόνορς, και μετατρέπεται σε τιμωρό του εγκλήματος.

«Κυνηγοί κεφαλών»

Το νορβηγικό αστυνομικό θρίλερ του Μόρτεν Τίλντουμ βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Τζο Νέσμπο, ο οποίος θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς αστυνομικού μυθιστορήματος παγκοσμίως, κατέχοντας ένα εντυπωσιακό ρεκόρ στην Αγγλία, όπου υπολογίζεται ότι πωλείτο ένα βιβλίο του κάθε 27 δευτερόλεπτα, μέσα στο 2011. Με τους Άξελ Χένι, Σινόβε Μακόντι Λουντ και Νικολάι Κόστερ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, ένας άντρας με ιδανική επαγγελματική και προσωπική ζωή, που τη συντηρεί κλέβοντας έργα τέχνης, βρίσκει το επόμενο θύμα του και καταστρώνει το τέλειο σχέδιο, ή, τουλάχιστον, έτσι νομίζει.

«Γράψε λάθος»

Από το Ισραήλ έρχεται το υπαρξιακό δράμα χαρακτήρων του Τζόσεφ Σένταρ, που απέσπασε το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Φεστιβάλ Καννών 2011 και ήταν υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Πρόκειται για την ιστορία ενός παράλογου ανταγωνισμού, θαυμασμού και φθόνου για ένα υπόδειγμα ανθρώπου, που φέρνει πατέρα και γιο σε μία αδυσώπητη αντιπαράθεση.

«Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές»

Η θρυλική κωμωδία του 1953, σκηνοθετημένη από τον Χάουαρντ Χοκς -και με τους Τζέϊν Ράσελ, Μέριλιν Μονρόε και Τσαρλς Κόμπουρν να ενσαρκώνουν τους βασικούς ρόλους, έσπασε ταμεία και αγαπήθηκε παγκοσμίως. Βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό μιούζικαλ - που ανέβηκε το 1949 στο Broadway, σφραγίζοντας την πορεία του αμερικάνικου μιούζικαλ-, η ταινία αποτελεί μία κοινωνική σάτιρα ηθών της μεταπολεμικής Αμερικής. Δύο Αμερικανίδες τραγουδίστριες σαλπάρουν για τη Γαλλία, ενώ στο ίδιο πλοίο βρίσκεται και ένας ντετέκτιβ, με αποστολή να παρακολουθεί τη μία από αυτές, η οποία είναι αρραβωνιασμένη με το γιο κάποιου εκατομμυριούχου. Οι προκλητικές Λόρελαϊ και Ντόροθι αναστατώνουν τον κόσμο των πλουσίων.

«Notorious»

Το ασπρόμαυρο κατασκοπικό ρομάντζο, που απογείωσε την καριέρα του Aλφρεντ Χίτσκοκ, το 1946, είναι μία αλληγορία αγάπης και προδοσίας, που διερευνά τi συμβαίνει, όταν μια γυναίκα - διαβόητη για τις ερωτικές της σχέσεις- συναντά τον πιο περιπετειώδη άντρα του κόσμου. Με περίτεχνη πλοκή, συνεχείς ανατροπές και πρωταγωνιστές τους Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Κάρυ Γκραντ, Κλάουντ Ρέινς και Αλέξη Μινωτή, μια όμορφη γυναίκα με σπιλωμένο παρελθόν στρατολογείται να κατασκοπεύσει μία ομάδα Ναζί, στο μεταπολεμικό Ρίο. Η αποστολή γίνεται άκρως επικίνδυνη για τη ζωή της, όταν παντρεύεται ένα μέλος της ομάδας. Η ταινία, εκτός των άλλων, έχει μείνει στην ιστορία για το μεγαλύτερης διάρκειας φιλί που έχει δείξει ποτέ ο κινηματογράφος, αφού ξεπερνά τα τρία λεπτά.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης