Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 19 Ιουλίου 2012 10:07

Διαστημικό... παιχνίδι από τη NASA και τη Microsoft

Η αξία της βιομηχανίας παιχνιδιών έχει ανέβει κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, καθώς αυτό που κάποτε θεωρείτο ως ένα χόμπι για ολίγον τι αντικοινωνικούς εφήβους έχει εξελιχθεί σε μία από τις πλέον επιτυχημένες υποκατηγορίες της βιομηχανίας διασκέδασης, που πλέον ανταγωνίζεται επί ίσοις όροις τον κινηματογράφο, με blockbuster παραγωγές αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.

Η αξία της βιομηχανίας παιχνιδιών έχει ανέβει κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, καθώς αυτό που κάποτε θεωρείτο ως ένα χόμπι για ολίγον τι αντικοινωνικούς εφήβους έχει εξελιχθεί σε μία από τις πλέον επιτυχημένες υποκατηγορίες της βιομηχανίας διασκέδασης, που πλέον ανταγωνίζεται επί ίσοις όροις τον κινηματογράφο, με blockbuster παραγωγές αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.

Το Mars Rover Landing μπορεί να μην εντάσσεται ακριβώς σε αυτή την κατηγορία, αλλά σίγουρα δείχνει πως η NASA έχει αντιληφθεί ότι στο παιχνίδι της διαφήμισης και των δημοσίων σχέσεων είναι καλή ιδέα κάποιος να ξέρει από... παιχνίδια. Πρόκειται για ένα παιχνίδι το οποίο είναι διαθέσιμο αυτή την εβδομάδα ως free download για το Χbox 360, την κονσόλα της Microsoft, και ουσιαστικά αποτελεί μία νέα έκδοση του δημοφιλούς παλαιού Lunar Lander, στο οποίο ο παίκτης καλούνταν να προσεδαφίσει μία σεληνάκατο στο Φεγγάρι, μόνο που αυτή τη φορά ο στόχος είναι η εικονική προσεδάφιση του σκάφους Curiosity στον Αρη, σε μία «πρόβα» αυτού που είναι προγραμματισμένο για να συμβεί στις 5 Αυγούστου.

Πρόκειται για το πρώτο παιχνίδι που κυκλοφορεί και στο οποίο εμπλέκεται η NASA. Το Mars Rover Landing αξιοποιεί τις δυνατότητες του Kinect (του αισθητήρα κίνησης για το Xbox 360) προκειμένου να ελέγξει την κάθοδο του σκάφους προς την επιφάνεια του Κόκκινου Πλανήτη, καθορίζοντας τη γωνία πτώσης, την έγκαιρη αποδέσμευση της θερμικής ασπίδας, την ενεργοποίηση του αλεξιπτώτου και τέλος το σωστό χειρισμό των προωθητήρων του για να αγγίξει με ασφάλεια το έδαφος του Αρη. Αν και πρόκειται για ένα κατ' ουσίαν απλό παιχνίδι, οι δημιουργοί του κάνουν λόγο για μία αρκετά ρεαλιστική εμπειρία, η οποία αντικατοπτρίζει την αγωνία και το σασπένς μίας πραγματικής προσεδάφισης ενός ρομποτικού σκάφους σε έναν μακρινό πλανήτη με τηλεχειρισμό.

Στη «νέα εποχή» της NASA, μετά την απόσυρση των Διαστημικών Λεωφορείων και την είσοδο των ιδιωτικών εταιρειών στο χώρο των διαστημικών μεταφορών (εκτοξεύσεις δορυφόρων/ μεταφορά φορτίων στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό) προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει το ρόλο της, και εντός αυτού του πλαισίου, ακολουθεί μία νέα στρατηγική δημοσίων σχέσεων που αξιοποιούν στο έπακρο όλες τις δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία, από εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα μέχρι το συγκεκριμένο παιχνίδι. Για τη δημιουργία του Mars Rover Landing η Microsoft έφερε «στο παιχνίδι» developers από τη Smoking Gun Interactive και τη Hellbent Studios. Το αν η ενασχόληση με τον χώρο του gaming από πλευράς της NASA θα έχει μέλλον, είναι κάτι το οποίο προφανώς θα εξαρτηθεί από την απήχηση του συγκεκριμένου παιχνιδιού και από τον τρόπο που αυτή θα «εξαργυρωθεί» από άποψης αύξησης του ενδιαφέροντος για τις δραστηριότητες της υπηρεσίας από το ευρύ κοινό.