Τεχνολογία-Επιστήμη
Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2012 10:56

Το Facebook εξαγόρασε εταιρεία προηγμένης τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου

Την εξαγορά της ισραηλινής Face.com ανακοίνωσε το Facebook, ο «βασιλιάς» του χώρου των κοινωνικών δικτύων, και συνάμα κάτοχος του μεγαλύτερου ενδεχομένως αρχείου φωτογραφιών στην ιστορία.

Την εξαγορά της ισραηλινής Face.com ανακοίνωσε το Facebook, ο «βασιλιάς» του χώρου των κοινωνικών δικτύων, και συνάμα κάτοχος του μεγαλύτερου ενδεχομένως αρχείου φωτογραφιών στην ιστορία. Αν και σχετικά άγνωστη εκ πρώτης όψεως, πρόκειται για την εταιρεία η οποία βρίσκεται πίσω από τη δημοφιλή λειτουργία «tagging» στο Facebook, που επιτρέπει τη «σύνδεση» προσώπων που φαίνονται σε φωτογραφίες με τα προφίλ/ στοιχεία που έχουν ανεβάσει στο δίκτυο.

Αν και δεν έχει ανακοινωθεί το ύψος της αξίας της αγοράς, εκτιμάται πως θα είναι αρκετά μεγάλο, καθώς η εν λόγω εταιρεία έχει δημιουργήσει εξαιρετικά εξελιγμένο λογισμικό πάνω στην αναγνώριση προσώπων, ικανό όχι απλά να αυτοματοποιήσει τη διαδικασία tagging, αλλά και να «διακρίνει» στοιχεία όπως το φύλο και η ηλικία. Εάν σκεφτεί κανείς πως, σύμφωνα με υπολογισμούς, οι χρήστες του Facebook ανεβάζουν 300 εκατομμύρια φωτογραφίες το μήνα, γίνεται αντιληπτός ο τεράστιος όγκος της εργασίας που θα ανατεθεί στο λογισμικό της ισραηλινής εταιρείας, τελευταίο προϊόν της οποίας ήταν μία εφαρμογή για iPhone που επιτρέπει στο χρήστη να κάνει κλικ σε μία φωτογραφία φίλων και να γίνει αυτόματα το tagging,

Οι εφαρμογές και οι υπηρεσίες της εταιρείας είναι ικανές να εξετάζουν δισεκατομμύρια φωτογραφίες κάθε μήνα και να τις συνδέουν με τα δεδομένα που βρίσκονται στα κοινωνικά δίκτυα με τα οποία συνεργάζονται. Το Φεβρουάριο του 2011, υπολογιζόταν πως η εταιρεία είχε προσδιορίσει/ ταυτοποιήσει 18 δισεκατομμύρια πρόσωπα χάρη στο σύνολο των υπηρεσιών/ εφαρμογών της. Πρόκειται για μία εταιρεία που εδρεύει στο Τελ Αβίβ, έχει δέκα εργαζομένους πλήρους απασχόλησης και είναι πίσω από τις εξαιρετικά δημοφιλείς εφαρμογές για το Facebook, Photo Finder και Photo Tagger (η πρώτη επιτρέπει τον εντοπισμό φωτογραφιών ενός χρήστη στις οποίες ο ίδιος δεν έχει γίνει tagged, ενώ η 2η επιτρέπει το μαζικό tagging σε πολλαπλές φωτογραφίες στο Facebook). Από το 2010 έχει «ανοίξει» μία αρχική έκδοση ενός API (Application Programming Interface, ουσιαστικά μία «βάση» που επιτρέπει την αλληλεπίδραση μεταξύ λογισμικών) της, του REST, που επιτρέπει σε ανεξάρτητους developers να ενσωματώσουν την τεχνολογία, τους αλγορίθμους και της βάση δεδομένων της, με τις tagged φωτογραφίες, στις δικές τους εφαρμογές και υπηρεσίες. Αυτό άνοιξε το δρόμο για έναν πραγματικό «μαραθώνιο» αναγνώρισης και tagging χρηστών δικτύων όπως το Facebook και το Twitter. Οι αλγόριθμοι της εταιρείας κρίνονται ως εξαιρετικά ακριβείς, σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου Aμχερστ της Μασαχουσέτης, ενώ η Face.com έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, έχοντας συγκεντρώσει κεφάλαια ύψους 5,3 εκατομμυρίων δολαρίων από το Φεβρουάριο του 2009 ως το Σεπτέμβριο του 2010.