Μετά από οκτώ αγώνες επί ευρωπαϊκού εδάφους, τα MotoGP διασχίζουν τον Ατλαντικό Ωκεανό για να βρεθούν στην ηλιόλουστη Καλιφόρνια και την πίστα της Λαγκούνα Σέκα.
Ο αγώνας σηματοδοτεί την καλοκαιρινή ανάπαυλα καθώς το παγκόσμιο πρωτάθλημα θα κάνει ένα μικρό διάλειμμα και θα επανέλθει στις 19 Αυγούστου με ένα ακόμη GP στις ΗΠΑ, στην περίφημη Ιντιανάπολη.
Η αναμέτρηση στη Λαγκούνα Σέκα το προσεχές Σαββατοκύριακο σηματοδοτεί τα 20 χρόνια διεξαγωγής αγώνων μοτοσικλέτας στις ΗΠΑ. Στη συγκεκριμένη πίστα πάντως το MotoGP επανήλθε το 2005 και έκτοτε διεξάγεται ανελλιπώς. Οι περισσότεροι θα θυμούνται τότε τη νίκη του Νίκι Χέιντεν μέσα στην πατρίδα του και πως πανηγυρίστηκε από τον ίδιο και τους χιλιάδες Αμερικανούς.
Η Λαγκούνα Σέκα που απέχει περίπου δύο ώρες από το Σαν Φρανσίσκο, κατασκευάστηκε το 1957 και φιλοξενούσε αγώνες του παγκόσμιου πρωταθλήματος την περίοδο 1988 έως και το 1994. Οι αλλαγές όμως στο άθλημα και ειδικότερα στις μοτοσικλέτες απαιτούσαν να μεταφερθεί ο αγώνας κάπου αλλού ενώ η πίστα τροποποιήθηκε προκειμένου να προσαρμοστεί στις σημερινές απαιτήσεις ασφαλείας. Η πρώτη φάση εκσυγχρονισμού αφορούσε την επέκταση της εξόδου των πιτς, την αντικατάσταση των κερμπς και την διαπλάτυνση της μεγάλης ευθείας της πίστας. Οι πιο πρόσφατες αλλαγές είχαν να κάνουν με τη μετακίνηση προς τα πίσω των προστατευτικών τοίχων. Οπως και να έχει οι βασικές διαστάσεις της πίστας δεν αλλοιώθηκαν και παρέμειναν οι ίδιες. Ετσι, το μήκος της φτάνει στα 3.610 μέτρα και το πλάτος της τα 15 μέτρα, αντίστοιχα. Η μεγαλύτερη ευθεία είναι εκείνη της εκκίνησης/τερματισμού που φτάνει τα 453 μέτρα ενώ οι στροφές της εξακολουθούν να είναι 11 στον αριθμό από τις οποίες οι επτά αριστερόστροφες και οι τέσσερις δεξιόστροφες. Μεταξύ των στροφών και η περίφημη «The Corkscrew», η οποία αποτελεί πρόκληση για τους αναβάτες και τις μοτοσικλέτες τους, αλλά παράλληλα χαρίζει άφθονο θέαμα σε όλους παρακολουθούν τον αγώνα.
Ευνοημένος και με χαμόγελο έρχεται στις ΗΠΑ ο Χόρχε Λορένθο, ο οποίος μετά από έναν επιβλητικό αγώνα στο Μουτζέλο, είδε τη διαφορά του από τον δεύτερο πλέον Πεντρόζα να αυξάνεται στους 19 βαθμούς. Ο Ισπανός θέλει σίγουρα να ξεχάσει τον περυσινό αγώνα με την άσχημη πτώση στις κατατακτήριες. Στόχος του είναι να πάρει την έκτη φετινή του νίκη και να απομακρυνθεί ακόμη περισσότερο από τις δύο Repsol Honda που τον κυνηγούν. Αλλωστε, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής φαίνεται ότι έχει βρει τον τρόπο να είναι ο ταχύτερος στη Λαγκούνα Σέκα καθώς τα τρία τελευταία χρόνια έχει κυριαρχήσει στις κατατακτήριες δοκιμές. Μόνο όμως μία φορά, το 2010, κατάφερε να γευτεί τη χαρά τη νίκης.
Πίσω του στο κυνήγι του τίτλου φαντάζει ως φαβορί ο Ντάνι Πεντρόζα. Ο αναβάτης της Repsol Honda πραγματοποιεί ένα πολύ καλό πρωτάθλημα και καλά σχεδιασμένο. Δεν ήταν λίγες οι φορές που απέδειξε ότι κινείται βάση στρατηγικής. Με την πολ ποσίζιον που κέρδισε στην Ιταλία έφτασε τις 21 στη «μεγάλη κατηγορία», μία περισσότερη από το συμπατριώτη του και συνδιεκδικητή του φετινού τίτλου, Χόρχε Λορένθο. Πάντως προς το παρόν έχει καταφέρει να «κλέψει» την παράσταση και από αουτσάιντερ να είναι ο πιο κερδισμένος. Στις ΗΠΑ θα έχει στη διάθεσή του μοτοσικλέτα με πλαίσιο και κινητήρα του 2013, κάτι που ο ίδιος ζήτησε από την Honda.
O teammate του Κέισι Στόνερ είδε όλη την προσπάθεια να χαραμίζεται μέσα σε δύο αγώνες και από εκεί που βρισκόταν στη δεύτερη του πρωταθλήματος, έπεσε στην τρίτη, έχοντας πλέον 37 βαθμούς διαφορά από τον πρωτοπόρο Λορένθο. Η όγδοη θέση που κατέλαβε στο Μουτζέλο ήταν η χειρότερη από το GP του Ντόνινγκτον το 2009 όταν είχε τερματίσει μόλις 14ος. Ο Αυστραλός που θα τρέξει με το νέο κινητήρα, αλλά το παλιό πλαίσιο (όχι του 2013), χρειάζεται οπωσδήποτε έναν τερματισμό στο βάθρο αν θέλει να παραμείνει στο κυνήγι του τίτλου μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα.
Ενας από τους αναβάτες που έρχονται στην Αμερική αρκετά ευχαριστημένος είναι ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο. Μετά τη διάκριση στην Ιταλία, μετράει ήδη τρεις διαδοχικές παρουσία στο πόντιουμ, κάτι που έχει να συμβεί από το 2006 με τον Μάρκο Μελάντρι, για αναβάτη «δορυφορικής» ομάδας. Ο «Ντόβι» βρίσκεται στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης και ήδη έχει πάρει αέρα 13 βαθμών από τον teammate του Καλ Κρούτσλοου. Οι μάχες των δύο αναβατών της Monster Yamaha Tech 3 είναι συγκλονιστικές και αναμένεται στη Λαγκούνα Σέκα να δούμε ένα ακόμη επεισόδιο. Στόχος και των δύο είναι να παρουσιάσουν τον καλύτερο τους εαυτό καθώς η εμφάνισή τους θα αποτελέσει ένα καλό εισιτήριο για την αγωνιστική τους καριέρα. Τη στιγμή μάλιστα που «φουντώνουν» οι συζητήσεις σχετικά με τις ανανεώσεις συμβολαίων και τη σύσταση των ομάδων του χρόνου. Δεν είναι άλλωστε μυστικό ότι ο Κρούτσλοου καλοβλέπει τη Ducati ενώ ο Ντοβιτσιόζο επιθυμεί διακαώς τη δεύτερη θέση στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha, ιδίως μετά την ανακοίνωση αποχώρησης από τον Σπις.
Ο Αμερικανός λίγο πριν την έναρξη του αγωνιστικού τριημέρου στην χώρα του δημοσιοποίησε την απόφασή του να αποχωρήσει από την ομάδα. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι ο αγώνας στη Λαγκούνα Σέκα αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για αυτόν να αποδείξει τι πραγματικά μπορεί να κάνει. Και σε αυτό αναμένεται να τον βοηθήσουν οι χιλιάδες συμπατριώτες του.
Η Ducati έρχεται στην Αμερική με λίγο περισσότερες αξιώσεις από ό,τι στην Ιταλία. Η εμφάνιση της ομάδας εντός έδρας κρίθηκε ως θετική. Η πέμπτη θέση μάλιστα του Βαλεντίνο Ρόσι ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα για την Ιταλική ομάδα σε στεγνή πίστα από πέρυσι στο GP του Ασεν όπου ο «γιατρός» τερματίσει τέταρτος. Πάντως, η Λαγκούνα Σέκα είναι μία από τις πίστες που ο Ιταλός πολυπρωταθλητής γνωρίζει αρκετά καθώς είναι ένας από τους τρεις αναβάτες που τρέχει σε αυτή από τότε που επέστρεψε στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος το 2005. Οι άλλοι δύο είναι ο Κόλιν Εντουαρτς και ο Νίκι Χέιντεν.
Ο Αμερικανός θέλει να γιορτάσει τα 31α γενέθλια του (τα οποία είναι την Δευτέρα μετά τον αγώνα) με μία νίκη μέσα στην πατρίδα του. Αλλωστε, το είχε καταφέρει το 2005, στον πρώτο αγώνα μετά την αναδόμηση της πίστας και, αλλά έκτοτε δεν μπόρεσε να το επαναλάβει. Φέτος άλλωστε, μετά από εννέα αγώνες, ο Αμερικανός αναβάτης ψάχνει ένα τερματισμό στο βάθρο. Η Ducati πάντως για να βοηθήσει τόσο τον ίδιο όσο και τον Ρόσι να τα καταφέρουν στις ΗΠΑ έχει ετοιμάσει μια σειρά από αναβαθμίσεις στην GP12 κυρίως στον κινητήρα.
Ο Στέφαν Μπραντλ έρχεται στη Λαγκούνα Σέκα με τον αέρα της τέταρτης θέσης στο Μουτζέλο, μία επίδοση που είναι η καλύτερη μέχρι στιγμής στην παρουσία του στη «μεγάλη» κατηγορία και γενικότερα είναι η υψηλότερη για Γερμανό αναβάτη στα MotoGP μετά την τρίτη θέση του Μίκαελ Ρούντροφ το 1989 στο Μιζάνο. Ο Μπραντλ αν και «ρούκι» στην κατηγορία, έχει καταφέρει να παρουσιάσει μία αξιοσημείωτη πορεία. Μέχρι στιγμής, σε εννέα GP έχει συγκεντρώσει 75 βαθμούς, συγκομιδή που είναι η μεγαλύτερη για Γερμανό αναβάτη στα «μεγάλα» σαλόνια του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Το ρεκόρ ανήκε πριν στον Αλεξ Χόφμαν με 65 βαθμούς το 2007. Αξίζει να σημειωθεί ότι θα είναι η πρώτη φορά που ο Μπραντλ θα βρεθεί στην πίστα της Λαγκούνα Σέκα και για να μπορέσει να εξοικειωθεί με αυτή, προέβη σε ιδιωτικές δοκιμές με μία κανονική μοτοσικλέτα.
Και από τα αισιόδοξα μηνύματα του Μπραντλ στο άσχημο Σαββατοκύριακο που πέρασε στο Μουτζέλο ο Αλβάρο Μπαουτίστα, το οποίο σίγουρα θα θέλει να ξεχάσει γρήγορα. Στόχος πάντως του Ισπανού είναι αν επιστρέψει στις καλές εμφανίσεις.
Ο Χέκτορ Μπαρμπερά θα απουσιάσει από αυτόν τον αγώνα και για τις επόμενες τέσσερις με έξι εβδομάδες. Ο Ισπανός αναβάτης έσπασε το αριστερό του πόδι στις δοκιμές στο Μουτζέλο και αναγκάστηκε να μπει στο χειρουργείο. Τη θέση του στη σέλα της Ducati της Pramac Racing θα πάρει ο Τόνι Ελίας που επιστρέφει στα MotoGP και στην ομάδα με την οποία αγωνιζόταν το 2008. Ο Ελίας έσπασε το συμβόλαιο του με την ομάδα Aspar Racing Team στη Moto2 εν μέσω της χρονιάς. Στις ΗΠΑ επιστρέφει στην ενεργό δράση μετά από τέσσερα GP ο Κάρελ Αμπραχαμ λόγω του τραυματισμού στο χέρι.
Στις CRT μοτοσικλέτες αναμένεται μάχη μεταξύ των δύο αναβατών της Power Aspar Electronics, Ράντι ντε Πουνιέ και Αλειξ Εσπαργκάρο. Ο τελευταίος θα γιορτάσει στις ΗΠΑ τα 23α γενέθλια του, ελπίζοντας σε μία νίκη στην κατηγορία. Αναμένεται ωστόσο να έχουν ανταγωνισμό από τους Ματιά Παζίνι και Μισέ Πιρό, αντίστοιχα. Μην ξεχνάμε όμως και τον έμπειρο Κόλιν Εντουαρτς που θα τρέξει και πάλι με την BMW-Suter και γνωρίζει αρκετά την πίστα.
Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου θα διεξαχθούν λίγο πριν τις δώδεκα το βράδυ ενώ ο αγώνας τα μεσάνυχτα Κυριακής προς Δευτέρα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]