Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 02 Αυγούστου 2012 10:45

Η «ολική επαναφορά» της εικονικής πραγματικότητας

Την «ολική επαναφορά» της εικονικής πραγματικότητας ευελπιστεί να επιτύχει ο σχεδιαστής hardware Πάλμερ Λάκι με το φιλόδοξο πρόγραμμα Oculus Rift.

Κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1990, η εικονική πραγματικότητα (VR- Virtual Reality) εμφανιζόταν ως η πολλά υποσχόμενη τεχνολογία της νέας εποχής της ηλεκτρονικής διασκέδασης. Νέα, εξελιγμένα headsets έκαναν συνεχώς την εμφάνισή τους, πολλά νέα παιχνίδια την υποστήριζαν και γενικότερα φαινόταν πως θα αποτελούσε ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ψηφιακής ψυχαγωγίας στον επερχόμενο 21ο αιώνα.

Ωστόσο, κάπου η δυναμική χάθηκε, καθώς ο εξοπλισμός ήταν πολύ ακριβός και η τεχνολογία ανεπαρκής για να μπορέσει να δώσει την εμπειρία της εμβύθισης του παίκτη στον εικονικό κόσμο σε πραγματικά ικανοποιητικό βαθμό. Η προοπτική της ευρείας κυκλοφορίας καταναλωτικών συσκευών εικονικής πραγματικότητας εγκαταλείφθηκε- τουλάχιστον μέχρι τώρα, καθώς το φιλόδοξο πρόγραμμα Oculus Rift, του Πάλμερ Λάκι, σχεδιαστή hardware ευελπιστεί να επιτύχει την «ολική επαναφορά» της.

Το Oculus Rift παρουσιάστηκε πρώτα στην Ε3, δημιουργώντας προφανώς αρκετό ενδιαφέρον για να καταφέρει να εξασφαλίσει τη χρηματοδότησή του από το ευρύ κοινό. Ο Λάκι «ανέβασε» το project του στη σελίδα της υπηρεσίας crowd funding (χρηματοδότησης από το κοινό) Kickstarter ( http://www.kickstarter.com/projects/1523379957/oculus-rift-step-into-the-game ). O αρχικός στόχος της συγκέντρωσης 250.000 δολαρίων είχε ξεπεραστεί κατά πολύ όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές, έχοντας συγκεντρώσει το ποσό των 698.452 δολαρίων από 2.876 υποστηρικτές μέσα σε χρόνο ρεκόρ, με περιθώριο ακόμα 30 ημερών. Μεταξύ των χρηματοδοτών έχει αναφερθεί πως βρίσκονται μεγάλα ονόματα του χώρου της ψηφιακής διασκέδασης, όπως ο Τζων Κάρμακ της id Software (ο «πατέρας» του θρυλικού Doom), ο Κλιφ Μπλετσίνσκι της Epic Games (Gears of War) και ο Γκέιμπ Νιούελ της Valve (Half Life). Αναμφισβήτητο δέλεαρ για την προσέλκυση χρηματοδοτών ήταν η υπόσχεση παροχής developer kits αξίας 300 δολαρίων σε ενδιαφερόμενους χρηματοδότες, που θα επιτρέπουν τη δημιουργία εφαρμογών και λογισμικού που θα αξιοποιούν την τεχνολογία και τις δυνατότητες της συσκευής.

Αυτό που υπόσχεται το Oculus Rift είναι μία ολοκληρωμένη εμπειρία εικονικής πραγματικότητας, με διαγώνιο οπτικό πεδίο 110 μοιρών, σε αντίθεση με τις παλιές συσκευές, οι οποίες έδιναν πεδίο 30-40 μοιρών. Η εικόνα που παρέχεται είναι σαφώς πιο ρεαλιστική, δίνοντας στον παίκτη την εντύπωση πως πραγματικά βρίσκεται μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού. Επίσης, υποτίθεται πως το Oculus Rift δεν θα υποφέρει από τα προβλήματα latency (το θέμα του «συγχρονισμού» μεταξύ των γραφικών και των κινήσεων του χρήστη) που χαρακτήριζαν τις παλαιότερες συσκευές, χάρη στη χρήση εξελιγμένων οθονών και ανιχνευτών κίνησης.

Όσον αφορά το πότε αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το Oculus Rift, δεν έχει γίνει γνωστή ακόμα κάποια ημερομηνία, έστω κατά προσέγγιση- ωστόσο, τα πρώτα developer kits αναμένεται να παραδοθούν κατά τα τέλη του έτους. Για περισσότερες πληροφορίες πάνω στην απόπειρα της εν λόγω «ολικής επαναφοράς», μπορείτε να μπείτε εδώ: http://oculusvr.com/?page_id=2 .