Για τρίτη φορά ο Σεμπάστιαν Λεμπ φεύγει θριαμβευτής από την Φινλανδία και διευρύνει έτσι ακόμη περισσότερο τη διαφορά του στην γενική κατάταξη από τον teammate του Μίκο Χίρβονεν.
Ο Γάλλος οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ισοφάρισε έτσι το ρεκόρ νικών του Γιούχα Κάνκουνεν στο συγκεκριμένο αγώνα, φτάνοντας μάλιστα τις 73 επιτυχίες στην καριέρα του στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα. Η επικράτηση του Λεμπ στην Φινλανδία έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς είναι πολύ λίγες οι φορές στα 60 χρόνιας ιστορίας του ράλι που έχει κερδίσει ένας οδηγός, ο οποίος δεν έχει Φινλανδική υπηκοότητα.
Ο Γάλλος οδηγός της Citroen είχε την πρωτοπορία στον όγδοο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και δεν την έχασε σε όλη την διάρκειά του. Η μάχη ωστόσο που έδωσε για μία ακόμη φορά με τον teammate του Μίκο Χίρβονεν ήταν πολύ σκληρή και χάρισε πολύ σασπένς στην εξέλιξη του αγώνα. Το γεγονός όμως ότι ήταν ταχύτερος στις εννέα από τις 18 ΕΔ του αγώνα, αποδεικνύει την υπεροχή του. Ο ίδιος δηλώνει ότι δεν ταξίδεψε στη Φινλανδία για τη νίκη, αλλά αυτό που τον ενδιέφερε περισσότερο ήταν οι βαθμοί. Τον στόχο του πάντως τον κατάφερε και με το παραπάνω καθώς θα πάει στην Γερμανία έχοντας πλέον 43 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Χίρβονεν.
«Σίγουρα είναι μία πολύ ικανοποιητική νίκη. Δεν ήρθα όμως εδώ για να κερδίσω, ήρθα για τους βαθμούς διότι είναι πολύ δύσκολο να κερδίσεις του Φινλανδούς οδηγούς. Ηταν υπέροχη η μάχη με τον Μίκο και το 1-2 για την Citroen είανι σημαντικό για το πρωτάθλημα», δήλωσε ο Γάλλος οδηγός.
Ο Μίκο Χίρβονεν ήθελε πολύ η πρώτη νίκη με την Citroen να επιτευχθεί μέσα στην πατρίδα του. Προσπάθησε ιδίως χθες αλλά και σήμερα αλλά η διαφορά των εννέα δευτερολέπτων που ανέκτησε ο Λεμπ στην 16η ειδική διαδρομή και τα καλά πλασαρίσματα του teammate του στις δύο τελευταίες ΕΔ δεν του άφησαν και πολλά περιθώρια. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αν είχαν αποφευχθεί τα προβλήματα με τον αισθητήρα στην τελευταία ειδική της Παρασκευής και το χτύπημα στο βράχο με το πίσω αριστερό μέρος στην 13η ειδική, τώρα ίσως να πανηγύριζε εκείνος στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Προς το παρόν θα μπορεί να παρηγορείται με τη νίκη του στην Power stage και τους τρεις επιπλέον πόντους.
«Ο Σεμπάστιαν ήταν ταχύτερος και συγχαρητήρια. Η δεύτερη θέση στην Φινλανδία το κάνει ακόμη χειρότερο, αλλά ακόμη κι αν κάνεις έναν τέλειο αγώνα, αυτό δεν είναι αρκετό με αντίπαλο τον Σεμπάστιαν. Χρειάζεται να κάνεις ακόμη περισσότερα διότι είναι εκπληκτικός«», υπογράμμισε μετά το τέλος του αγώνα ο Μίκο Χίρβονεν, αναγνωρίζοντας την ανωτερότητα του Γάλλου.
Οπως και να έχει η μόνη κερδισμένη και από αυτόν τον αγώνα είναι η Citroen αφού για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά φέτος κάνει το 1-2 στο πρωτάθλημα, χωρίς να αφήνει περιθώρια αντίδρασης στους υπολοίπους.
Η Ford αλλιώς περίμενε αυτόν τον αγώνα και τελικά αλλιώς κατέληξε. Και τα δύο Fiesta WRC σε κανένα σημείο του αγώνα, πλην δύο ειδικών που κέρδισε ο Σόλμπεργκ, δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν το ρυθμό των Citroen και έμειναν στο ρόλο του κομπάρσου.
Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα δε μπόρεσε να κερδίσει έναν αγώνα που τόσο υπολόγιζε για τη συνέχεια καθώς αφενός μεν έτρεχε εντός έδρας και αφετέρου χρειαζόταν τη νίκη αφού έχει απομακρυνθεί πολύ από τον τίτλο. Τελικά αρκέστηκε στην τρίτη θέση, έχοντας πίσω του τον Πέτερ Σόλμπεργκ με το δεύτερο εργοστασιακό Fiesta WRC. Η Φινλανδία δεν απέβει θετική ούτε για τον Νορβηγό οδηγό που θα έχει να θυμάται τις δύο ειδικές όπου ήταν ταχύτερος.
Ο Μαντς Οστμπεργκ τερμάτισε πέμπτος να και το πρωΐ είδε τον Οτ Τανάκ να του «κλέβει» τη θέση. Αιτία ήταν ένα πρόβλημα στον πίσω άξονα στο Fiesta του Νορβηγού στην 14η ειδική διαδρομή με αποτέλεσμα να την ολοκληρώσει με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου. Στη συνέχεια όμως ανέκαμψε και κατάφερε τελικά να ξαναπάρει από τον Τανάκ την πέμπτη θέση και να τον αφήσει έκτο.
Ο Μάτι Ράντανεν «εκθρόνισε» τον Γιάρι Κέτομαα από την έβδομη θέση, σημειώνοντας μερικούς πολύ καλούς χρόνους. Ο Κέτομαα ταλαιπωρήθηκε επίσης και από ένα κλατάρισμα στην 15η ειδική που του στοίχισε. Ακολούθησε ο Μάρτιν Πρόκοπ ενώ την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Σεμπαστιάν Οζιέ.
Το επόμενο ραντεβού ομάδων και οδηγών δόθηκε στην Γερμανία στις 24-26 Αυγούστου.
Η πρώτη δεκάδα
1. Σ. Λεμπ Citroen 2:28:11.4
2. Μ. Χιρβόνεν Citroen +6.1
3. Γ-Μ. Λάτβαλα Ford +35.0
4. Π. Σόλμπεργκ Ford +56.1
5. Μ. Όστμπεργκ Adapta Ford +2:32.1
6. Ο. Τάνακ M-Sport Ford +2:47.6
7. Μ. Ράντανεν M-Sport Ford +4:51.7
8. Γ. Κέτομαα Autotek Ford +6:01.9
9. Μ. Πρόκοπ Czech Ford +6:01.9
10. Σ. Οζιέ Skoda Fabia S2000 +8:46.0
Βαθμολογία οδηγών
1. Σ. Λεμπ 171
2. Μ. Χίρβονεν 128
3. Π. Σόλμπεργκ 104
4. Μ. Οστμπεργκ 90
5. Γ-Μ. Λάτβαλα 69
6. Ε. Νόβικοφ 55
7. Μ. Πρόκοπ 38
8. Τ. Νουβίλ 32
9. Ντ. Σορντό 29
10. Ο. Τανάκ 26
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Citroen Total World Rally Team 280
2. Ford World Rally Team 171
3. M-Sport Ford World Rally Team 115
4. Qatar World Rally Team 49
5. Citroen Junior World Rally Team 48
6. Adapta World Rally Team 37
7. MINI WRC Team 26
8. Brazil World Rally Team 16
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]