Αθλητικά
Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012 17:01

MotoGP: Πεντρόζα και για τη συνέχεια

Η σημερινή, πρώτη ημέρα στην Τσεχία ανήκει δικαιωματικά στον Ντάνι Πεντρόζα που άφησε την σφραγίδα του μέσα στην πίστα του Μπρνο.

Όπως το πρωΐ έτσι και το απόγευμα ο αναβάτης της Respol Honda ήταν ο νικητής στον Ισπανικό εμφύλιο με αντίπαλο τον Χόρχε Λορένθο.

Με τη θερμοκρασία να ανεβαίνει αφού ο καιρός ήταν πολύ καλός, οι αναβάτες ξεχύθηκαν αμέσως στην πίστα με την έναρξη της διαδικασίας, αρχικά με τη σκληρή γόμα (σε ό,τι αφορά στο πίσω ελαστικό). Στη συνέχεια και ιδίως προ το τέλος της διαδικασίας, όμως, με πρώτο καλύτερο τον Βαλεντίνο Ρόσι, πέρασαν στη μαλακή, η οποία τους έδωσε περίπου μισό δευτερόλεπτο στο γύρο. Οι χρόνοι στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές ήταν ταχύτεροι από το πρωΐ, παρά το γεγονός ότι ο Πεντρόζα σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του με τη σκληρή γόμα.

Η στιγμή μάλιστα που πέρασε στην κορυφή ήταν χαρακτηριστική καθώς ο Ισπανός τα κατάφερε όταν έπεσε ο Χόρχε Λορένθο. Ναι, ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2010 έχασε τον έλεγχο της Yamaha στη στροφή επτά της πίστας και βγήκε εκτός, 17 λεπτά πριν το τέλος των ελεύθερων δοκιμών. Κάτι που ομολογουμένως δεν μας έχει συνηθίσει ο αναβάτης της Yamaha. Μέχρι εκείνη τη στιγμή προηγούνταν στη γενική κατάταξη, όταν ο Πεντρόζα βγήκε στην πίστα και του «άρπαξε» την πρωτιά. Ο Λορένθο προσπάθησε να απαντήσει στο τέλος με την εφεδρική μοτοσικλέτα, βελτίωσε μεν τον χρόνο του, αλλά έμεινε πίσω από τον συμπατριώτη του μόλις 0,053 δευτ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν παρατηρήσει κανείς τις επιδόσεις των δύο αναβατών στα τέσσερα κομμάτια της πίστας βλέπει ότι στο δεύτερο έχουν σημειώσει τον ίδιο χρόνο ενώ η ταχύτητα του Πεντρόζα στο τέταρτο και τελευταίο σημείο της πίστας, είναι αυτή που του χάρισε την πρώτη θέση.

Όπως το πρωΐ, έτσι και το απόγευμα ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο παρέμεινε στην τρίτη θέση, βελτιώνοντας την επίδοσή του, αφού πλέον η διαφορά του από τον πρωτοπόρο Πεντρόζα, έπεσε στα 0,197 δευτ.

Το καλό το άφησε και πάλι για το τέλος ο Καλ Κρούτσλοου καθώς στον τελευταίο γύρο (ενώ είχε πέσει η καρό σημαία) κατάφερε να εκτοπίσει τον Στέφαν Μπραντλ από την τέταρτη θέση, αφήνοντας τον πέμπτο. Ο Βρετανός αναβάτης με τη μαλακή γόμα ήταν ταχύτερος σε σχέση με το πρωΐ ενώ ο Γερμανός τα πήγε πολύ καλύτερα το απόγευμα.

Μπορεί η έκτη θέση να μην είναι κάτι το αξιοσημείωτο, αλλά το θετικό στοιχείο της ημέρας για τον Βαλεντίνο Ρόσι ήταν ότι κατάφερε να βελτιώσει πολύ τους χρόνους του. Ο «γιατρός» με τη μαλακή γόμα πίσω έμεινε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Πεντρόζα και αυτό σίγουρα είναι μία άκρως θετική εξέλιξη για την ομάδα της Ducati.

Πέραν του Λορένθο, στη λίστα με όσους είχαν πτώση προστέθηκαν οι Αλβάρο Μπαουτίστα, Μπεν Σπις και Γιόνι Ερνάντεθ (ναι, πάλι). Ο Μπαουτίστα έπεσε μόλις τρεις λεπτά πριν το τέλος των ελεύθερων δοκιμών, ενώ πίεζε τη μοτοσικλέτα του για να επιτύχει καλύτερο χρόνο. Τελικά, ο Ισπανός έμεινε έβδομος, μπροστά από τον Μπεν Σπις. Η ατυχία του Αμερικανού φαίνεται ότι τον κατατρέχει και στο Μπρνο καθώς μόλις πέντε λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας είχε μία πτώση, χωρίς να τραυματιστεί. Επέστρεψε ωστόσο στην πίστα με τη δεύτερη μοτοσικλέτα αλλά δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την όγδοη θέση.

Ο αγώνας στην Τσεχία ξεκίνησε με το… αριστερό για τον Γιόνι Ερνάντεθ. Μετά την πτώση το πρωΐ ο Κολομβιανός αναβάτης έπεσε και το απόγευμα προκαλώντας σημαντική ζημιά στη μοτοσικλέτα του. Ηταν 27 λεπτά πριν το τέλος των δοκιμών στην στροφή πέντε της πίστας όταν έχασε τον έλεγχο και βρέθηκε χαλίκι ενώ η μοτοσικλέτα του έπεσε πάνω στα προστατευτικά. Μετά το συμβάν βγήκε αμέσως κόκκινη σημαία μέχρι να αποκατασταθεί η πίστα.

Στην ένατη της γενικής κατάταξης τερμάτισε ο Αλειξ Εσπαργκάρο με την πρώτη CRT μοτοσικλέτα. Κι αυτός είχε μία μικρή ατυχία μόλις δύο λεπτά πριν το τέλος. Την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Τόνι Ελίας, ο οποίος αντικαθιστά τον Χέκτορ Μπαρμπερά στην ομάδα της Pramac Racing.

Ο… ντόπιος Κάρελ Αμπραχαμ αν και ξεκίνησε καλά τελικά τερμάτισε ενδέκατος.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα

1. Ντάνι Πεντρόζα Repsol Honda 1:56.858

2. Χόρχε Λορένθο Yamaha Factory Racing 1:56.911 +0.053

3. Αντρέα Ντοβιτσιόζο Monster Yamaha Tech 3 1:57.055 +0.197

4. Καλ Κρούτσλοου Monster Yamaha Tech 3 1:57.215 +0.357

5. Στέφαν Μπραντλ LCR Honda 1:57.250 +0.392

6. Βαλεντίνο Ρόσι Ducati 1:57.315 +0.457

7. Aλβάρο Μπαουτίστα San Carlo Honda Gresini 1:57.573 +0.715

8. Mπεν Σπις Yamaha Factory Racing 1:57.790 +0.932

9. Aλειξ Εσπαργκάρο Power Electronics Aspar 1:59.185 +2.327

10. Tόνι Ελίας Pramac Racing 1:59.228 +2.370

11. Kάρελ Αμπραχαμ Cardion AB 1:59.251 +2.393

12. Ράντι ντε Πουνιέ Power Electronics Aspar 1:59.498 +2.640

13. Mισέλ Πίρο San Carlo Honda Gresini 1:59.833 +2.975

14. Γιόνι Ερνάντεθ Avintia Blusens 1:59.886 +3.028

15. Mατιά Παζίνι Speed Master 2:00.258 +3.400

16. Κόλιν Εντουαρντς NGM Mobile Forward 2:00.296 +3.438

17. Iβάν Σίλβα Avintia Blusens 2:00.773 +3.915

18. Τζέιμς Ελισον Paul Bird Motorsport 2:01.137 +4.279

19. Ντανίλο Πετρούτσι Came IodaRacing Project 2:01.625 +4.767

KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]