Πολιτιστικά
Τετάρτη, 05 Σεπτεμβρίου 2012 12:59

Στο δρόμο των βραβείων βαδίζει η κορεάτικη δημιουργία «Pieta»

Η έβδομη μέρα του 69ου κινηματογραφικού Φεστιβάλ Βενετίας πρόσφερε μια ακόμη ταινία που σίγουρα θα προστεθεί στα φαβορί που θα διεκδικήσουν ένα από τα βραβεία της Μόστρα του κινηματογράφου, την κορεάτικη δημιουργία «Pieta» του Κιμ Κι - Ντουκ.

Η έβδομη μέρα του 69ου κινηματογραφικού Φεστιβάλ Βενετίας πρόσφερε μια ακόμη ταινία που σίγουρα θα προστεθεί στα φαβορί που θα διεκδικήσουν ένα από τα βραβεία της Μόστρα του κινηματογράφου, την κορεάτικη δημιουργία «Pieta» του Κιμ Κι - Ντουκ.

Ο τίτλος της ταινίας αναφέρεται στο γνωστό γλυπτό της Μαντόνα, που μεταφέρει το σώμα του νεκρού Ιησού, και τους διάφορους πίνακες που εμπνεύστηκαν από αυτό πολλοί καλλιτέχνες, από Μιχαήλ Άγγελο μέχρι τον Βαν Γκογκ.

Πρωταγωνιστής της ταινίας του Κιμ Κι - Ντουκ («Bad Guy», «3-Iron»), είναι ένας μοναχικός, αδίστακτος 30άρης άνδρας, που ζει απειλώντας μικροεπιχειρηματίες που χρωστάνε σε άπληστους δανειστές, πολύ συχνά προκαλώντας τους σωματικά τραύματα - καθώς τους αναγκάζει να σπάσουν τα πόδια ή τα χέρια τους, για να εισπράξουν την ασφάλεια και να πληρώσουν το χρέος τους. Κάποτε, στην ζωή του, θα εμφανιστεί μια άγνωστη γυναίκα που υποστηρίζει πως είναι η μητέρα που τον εγκατέλειψε μόλις γεννήθηκε. Σταδιακά, ο άνδρας αποφασίζει να αλλάξει ζωή, ώσπου, ξαφνικά, η μητέρα του απάγεται. Πιστεύοντας πως πίσω από την απαγωγή βρίσκεται κάποιος τον οποίο είχε τραυματίσει στο παρελθόν, αρχίζει να κυνηγά όλα τα ανάπηρα θύματά του. Μόνο που η αλήθεια βρίσκεται αλλού και είναι πιο τρομερή απ' όσο φανταζόταν.

Το έργο είναι δομημένο πάνω στην εκμετάλλευση, την απώλεια των αξιών αλλά και τη λύτρωση, έστω αν κι αυτή έρχεται με τον πιο οδυνηρό τρόπο. Ο Κιμ Κι-Ντουκ έφτιαξε μια από τις πιο ώριμες ταινίες του, με εικόνες δυνατές, συχνά βίαιες, με σφιχτοδεμένο μοντάζ και μια υποβλητική σκηνοθεσία, που άλλοτε τονίζει τη βία κι άλλοτε έρχεται σε αντίστιξη με τα δρώμενα. Δυνατό σημείο του φιλμ απαρτίζουν και οι δυο δυνατές ερμηνείες, αυτή της Μι - Σουμ στο ρόλο της μυστηριώδους γυναίκας και του Μιν-Σου Τσο, στο ρόλο του άντρα.