Περιβάλλον
Παρασκευή, 07 Σεπτεμβρίου 2012 10:43

Ένα (δωρεάν) ηλεκτροκίνητο για τον πάπα Βενέδικτο

Ο τελευταίος ιδιοκτήτης ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου της Renault δεν είναι άλλος από τον πάπα Βενέδικτο το 16ο.

Ο τελευταίος ιδιοκτήτης ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου της Renault δεν είναι άλλος από τον πάπα Βενέδικτο το 16ο. Όπως ανακοίνωσε το Βατικανό, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία του παρέδωσε ένα λευκό Kangoo Maxi Z.E., το οποίο φέρει τα παπικά διακριτικά, για να μετακινείται μεταξύ της Αγίας Έδρας και της θερινής κατοικίας, στο Καστέλ Γκαντόλφο.

Ο ίδιος ο ποντίφικας φέρεται να υποστήριξε την ανάπτυξη του συγκεκριμένου μοντέλου, η οποία άρχισε πριν από δύο χρόνια, προκειμένου να «προάγει μια μορφή καθαρής ενέργειας», σύμφωνα με τον εκπρόσωπό του Φεντερίκο Λομπάρντι. Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο είναι άλλωστε το δεύτερο για το στόλο του πάπα: πέρυσι, η ιταλική NWG δώρισε ένα τέτοιο όχημα στο γραφείο Τύπου του Βατικανού.

Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που ο Βενέδικτος αναμειγνύεται σε «πράσινα» ζητήματα: στις εγκυκλίους του έχει γράψει για την ανάγκη η ανθρωπότητα να προστατεύει τα υπόλοιπα πλάσματα, με τα οποία μοιράζεται τον πλανήτη, ένα ζήτημα που θίγει συχνά και στις ομιλίες του. Επιπλέον, υπό το Βενέδικτο το Βατικανό εγκατέστησε φωτοβολταϊκό σύστημα, ενώ αντισταθμίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγει συμμετέχοντας σε πρόγραμμα αναδάσωσης.

Το ηλεκτροκίνητο Kangoo, το οποίο μπορεί να διανύσει έως και 170 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, παρέδωσε στον πάπα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Renault Κάρλος Γοσν και μάλιστα μία ημέρα πριν από τα αποκαλυπτήρια του οχήματος στον Τύπο. Ένα δεύτερο πλήρως ηλεκτροκίνητο όχημα, χρώματος μπλε και λευκές και κίτρινες λεπτομέρειες, χορηγήθηκε στην αστυνομία του Βατικανού. Και τα δύο είναι αθόρυβα και, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, δεν εκπέμπουν ρύπους.

Εκπρόσωποι του ομίλου ερωτήθηκαν εάν η Renault εξετάζει το ενδεχόμενο ανάπτυξης ηλεκτροκίνητου «παποκίνητου» - του γνωστού υπερυψωμένου οχήματος που ο ποντίφικας χρησιμοποιεί στα ταξίδια του- ή ενός οχήματος για μεγαλύτερες αποστάσεις. «Υπάρχει ένα πρόβλημα από πλευράς ισχύος [του αυτοκινήτου] και ασφάλειας, γιατί ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο όχημα δεν θα είχε αρκετή επιτάχυνση σε περίπτωση κρίσης ασφαλείας», π.χ. σε μια απόπειρα επίθεσης εναντίον του πάπα, αναγνώρισε ο Ζακ Μπουσκέ, επικεφαλής του ιταλικού παραρτήματος της Renault.

Παρότι το νέο απόκτημα του παπικού στόλου αυτοκινήτων φέρει το έμβλημα του «πράσινου πάπα», όπως έχει χαρακτηριστεί για τις θέσεις του υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος, δεν πρόκειται για επίσημο «παποκίνητο». Η Mercedes - Benz, η οποία κατασκευάζει τα ειδικά οχήματα με αλεξίσφαιρα τζάμια που χρησιμοποιεί ο ποντίφικας, εξετάζει το ενδεχόμενο παραγωγής ενός υβριδικού μοντέλου.