Σε απόσυρση της τροπολογίας για τα σκάφη αναψυχής προέβη στην Ολομέλεια της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κώστας Μουσουρούλης. Προηγουμένως η τροπολογία είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης αλλά και την αντίθεση της Δημοκρατικής Αριστεράς.
Σε απόσυρση της τροπολογίας για τα σκάφη αναψυχής προέβη στην Ολομέλεια της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κώστας Μουσουρούλης.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η τροπολογία αποσύρθηκε προκειμένου να υπάρξει υπολογισμός των αποδόσεών της από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους - κατά τον Κανονισμό της Βουλής - και θα επανακατατεθεί στο μέλλον.
Προηγουμένως η τροπολογία είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης αλλά και την αντίθεση της Δημοκρατικής Αριστεράς. Επίσης σημειώνεται ότι τα master plans των λιμένων της χώρας που περιλαμβάνονταν στη ρύθμιση, εξακολουθούν να ισχύουν ως νομοθετική πρόταση και δεν αποσύρονται.
Ο φόρος για τα σκάφη αναψυχής είχε θεσπιστεί πέρυσι προκειμένου να μην ξεφεύγουν από την φορολόγηση σκάφη αναψυχής που δηλώνονταν ως επαγγελματικά. Στις διευκρινίσεις του, ο κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι ο ισχύων φόρος δεν είχε καν πλησιάσει την αναμενόμενη απόδοση, αποφέροντας λίγες μόνον χιλιάδες ευρώ.
«Η απόδοση των προηγούμενων φορολογικών ρυθμίσεων, ήταν μηδαμινή. Όσοι σκέφτηκαν την φορολογία αυτή, απέτυχαν παταγωδώς. Έφυγαν τα σκάφη από τη χώρα και πήγαν στην Τουρκία, στο Μαυροβούνιο, στην Ιταλία και σε άλλες χώρες», ανέφερε ο κ. Μουσουρούλης.
Ο κ. Μουσουρούλης επέμεινε ότι η ρύθμιση είναι σωστή και υπογράμμισε: «Αναλαμβάνουν άραγε οι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης την ευθύνη δεδομένου ότι η τουριστική περίοδος λήγει αυτές τις μέρες και οι ιδιοκτήτες των σκαφών παίρνουν απόφαση πού θα ξεχειμωνιάσουν; Αντίστοιχες αποσύρσεις φόρων έκανε η Ισπανία και το Γιβραλτάρ με τεράστια επιτυχία. Εμείς θεωρούμε πως ένα ενιαίο τέλος πλου και παραμονής, είναι η μόνη ενδεδειγμένη μέθοδος για να διατηρήσουμε θέσεις εργασίας και να δημιουργήσουμε κι άλλες».
Από την πλευρά του ο Π. Λαφαζάνης από τον ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι είναι προφανές πως έχουμε μία ακόμη άτακτη οπισθοχώρηση της κυβέρνησης, κάτω από «την κατακραυγή της αντιπολίτευσης και την πίεση της προχειρότητας, της ανεδαφικότητας και του αλαλούμ που επικρατεί εντός της κυβέρνησης και των δημοσίων υπηρεσιών».
Εν τω μεταξύ, αναστάτωση προκάλεσε στην Ολομέλεια της Βουλής, η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να θέσει προς ψήφιση υπό μορφή τροπολογίας, τις αποφάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) που αφορούν και μελλοντικές ιδιωτικοποιήσεις τμημάτων των λιμένων.
Η τροπολογία καταγγέλθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ ως «σκάνδαλο» με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του κόμματος Παναγιώτη Λαφαζάνη να δεσμεύεται για κατάθεση αύριο, ένστασης αντισυνταγματικότητας κατά της ενσωμάτωσης της τροπολογίας σε άσχετο νομοσχέδιο.
Αντίθετοι ήταν και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, που κάλεσαν την Δημοκρατική Αριστερά να τοποθετηθεί επί της τροπολογίας, για να καλέσει αργότερα η Ασημίνα Ξυροτήρη (ΔΗΜΑΡ) τον υπουργό Οικονομικών να την αποσύρει.
Αλλά και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας Μάκης Βορίδης αν και δέχθηκε ότι η κατάθεση της τροπολογίας υπήρξε τυπικά σύννομη, παρακάλεσε τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κώστα Μουσουρούλη, να κάνει χρήση των εξαιρετικών δυνατοτήτων του Κανονισμού «με φειδώ».
Από πλευράς του, ο κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι οι εκατοντάδες των σελίδων της τροπολογίας αφορούν τα master plans των λιμένων δηλαδή τεχνικά σχέδια και μελέτες και όχι νομοθετικές ρυθμίσεις.
Μάλιστα δεσμεύτηκε κατά την αυριανή συζήτηση επί της τροπολογίας να ανακοινώσει στοιχεία που θα καταδεικνύουν ότι με τους προηγούμενους φόρους για τα σκάφη αναψυχής, χάσαμε φορολογικά έσοδα.
Σε ό,τι αφορά στο ίδιο το νομοσχέδιο, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας, προχώρησε σε απόσυρση της ρύθμισης για την επανασύσταση κωδικού δαπανών «εθνικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα» στο υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης.
Την αντίθεσή της στη ρύθμιση είχε εκφράσει κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, κυρίως η Δημοκρατική Αριστερά, υποψιαζόμενη ότι στον κωδικό θα εγγράφονταν «δαπάνες για μαύρα κονδύλια» ενώ αντιρρήσεις είχαν εκφράσει και τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Διαπιστώνοντας πως οι σκιές για το επίμαχο άρθρο παρέμεναν, ο Χρ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε την απόσυρσή του.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, πρόσθεσε επίσης διάταξη προτεινόμενη από την ΔΗΜΑΡ, με την οποία θεσπίζεται η υποχρέωση της υπό ίδρυση Επιτροπής Συντονισμού Ελέγχων να υποβάλλει ετήσια έκθεση στον Πρόεδρο της Βουλής, τον πρωθυπουργό και το υπουργικό συμβούλιο.
Το νομοσχέδιο καθαυτό, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εξίσωση με τον μισθό του βουλευτή, των αποδοχών του Προέδρου της Δημοκρατίας, του Πρωθυπουργού, των υπουργών, του Προέδρου της Βουλής και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης (κατάργηση εξόδων παράστασης). Προβλέπεται επίσης, κατάργηση τριών ειδικών γραμματειών και επανασύσταση μίας, μείωση των μισθωμάτων που καταβάλλει το Δημόσιο για ενοίκιο - μέτρα που αναμένεται να εξασφαλίσουν στο Δημόσιο 16 περίπου εκατομμύρια ευρώ. Η προβλεπόμενη σύσταση Επιτροπής Συντονισμού Ελέγχων, αποσκοπεί επίσης στην ορθότερη καταγραφή των δημοσιονομικών στοιχείων και στην βελτίωση του ελέγχου των δαπανών.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και ρύθμιση για την μετατροπή της θαλαμηγού του Γιάννη Λάτση σε πλωτό «Μουσείο Νεράιδα» υπό μορφή ΝΠΙΔ εποπτευόμενου από το κράτος, «με σκοπό τη συγκέντρωση και ανάδειξη αντικειμένων ιστορικού ενδιαφέροντος για την ναυτιλιακή και γενικά τη δραστηριότητα του Ιωάννη Λάτση».
Πάντως, νωρίτερα, Χρυσή Αυγή και ΚΚΕ ήρθαν σε αντιπαράθεση με αφορμή την ρύθμιση για το «πλωτό μουσείο Νεράιδα».
Ο ειδικός αγορητής της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Παναγιώταρος, είχε αντιταχθεί στην νομοθέτηση της ίδρυσης του μουσείου ως ΝΠΙΔ υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας, υποστηρίζοντας ότι «δωρίζεται από έναν εκ των πλουσιοτέρων ανθρώπων της γης και ξέρουμε ότι οι δωρεές που γίνονται στο Δημόσιο συνήθως καταστρέφονται, γιατί το Δημόσιο δεν σέβεται τίποτα που δεν το έχει αποκτήσει με κόπο» και πρόσθεσε ότι αυτό το μουσείο θα μπορούσε να κάνει πολύ καλή δουλειά «στα χέρια του Ιδρύματος Λάτση».
Με αφορμή την τοποθέτηση του Ηλία Παναγιώταρου, ο αγορητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος έκανε λόγο για «κουρτίνα που έπεσε και που προσπαθούσε έντεχνα να καλλιεργήσει το νεοναζιστικό κόμμα της Χρυσής Αυγής».
«Όταν πρόκειται για τους προστάτες, για τα αφεντικά, η Χρυσή Αυγή βγαίνει και μιλά για δωρεά του Λάτση προς το Δημόσιο. Ποια δωρεά; Εδώ πάνε να κλέψουν το Δημόσιο για να οικονομήσουν, γιατί το μουσείο αυτό ανήκει στο κοινωφελές Ίδρυμα του Λάτση και όχι στο ελληνικό Δημόσιο. Μάλιστα, είναι τόσο πατριωτικό αυτό το κοινωφελές Ίδρυμα, που έχει την έδρα του στο Λιχτενστάιν! Είναι τόσο πατριωτικό που πρέπει να το χρηματοδοτήσουμε», ανέφερε ο κ. Καραθανασόπουλος.
Αναφερόμενος στις υποθέσεις σκανδάλων που μπήκαν στο αρχείο και με αφορμή τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που θεσπίζει το νομοσχέδιο, ο κ. Παναγιώταρος χαρακτήρισε «φαύλη» την Τοπική Αυτοδιοίκηση και κατηγόρησε την κυβέρνηση για την μη δρομολόγηση των αποκρατικοποιήσεων.
«Το νομοσχέδιο ρίχνει απλά στάχτη στα μάτια του κόσμου ή η έως τώρα καταστροφική ανικανότητα των κυβερνώντων απλώς συνεχίζεται;» αναρωτήθηκε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής.
«Αν έτσι είναι τα πράγματα, τότε τι γυρεύετε σε αυτήν την αίθουσα;», απάντησε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και πρόσθεσε ότι ο ρόλος που παίζει η Χρυσή Αυγή είναι εθνικά επιζήμιος. «Στοχοποιείτε τη χώρα γιατί αναφέρεται στον ΟΗΕ ως χώρα με ρατσιστικές αντιλήψεις. Ποιος επενδυτής θα έρθει σε μια τέτοια χώρα;», αναρωτήθηκε.
«Δικαίωμά σας να δίνετε αίμα σε κείνους που θέλετε και να δίνετε φαγητό και τρόφιμα σε όποιους νομίζετε, αν και για μένα είναι φρικαλέο. Δεν είναι όμως δικαίωμά σας να δέρνετε και να χτυπάτε στο δρόμο ανήμπορους ανθρώπους και να ανατρέπετε πάγκους. Αν θέλετε να προστατέψετε τους πολίτες, να βρείτε εκείνους που κρύβονται πίσω από τους φουκαράδες του δρόμου: εκείνους τους Έλληνες μεγαλέμπορους με τα προϊόντα-μαϊμού», ανέφερε μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ
«Ο κ. Χρυσοχοΐδης και ο κ. Παπανδρέου έφεραν τους κατακτητές στην Ελλάδα. Για τους επενδυτές θα μας μιλήσει;», απάντησε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Χρήστος Παππάς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ