Τεχνολογία-Επιστήμη
Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2012 10:56

TruCentive: «Αγορά» θέσεων για πάρκινγκ

Η αναζήτηση μίας θέσης για πάρκινγκ αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ζωής στις σύγχρονες πόλεις, το οποίο πολλές φορές είναι αρκούντως ενοχλητικό. Προς την κατεύθυνση της «αλλαγής» στη συγκεκριμένη έκφανση της καθημερινής αστικής ζωής κινείται το TruCentive της ομάδας του Μπαΐκ Χοχ του Nokia Research Center (Καλιφόρνια).

Η αναζήτηση μίας θέσης για πάρκινγκ αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ζωής στις σύγχρονες πόλεις, το οποίο πολλές φορές είναι αρκούντως ενοχλητικό. Προς την κατεύθυνση της «αλλαγής» στη συγκεκριμένη έκφανση της καθημερινής αστικής ζωής κινείται το TruCentive της ομάδας του Μπαΐκ Χοχ του Nokia Research Center (Καλιφόρνια).

Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο κάνει «αγοραπωλησίες» πληροφοριών για θέσεις πάρκινγκ - μία «αγορά» θέσεων για παρκάρισμα. Κινείται σε παρεμφερές πλαίσιο με άλλα, προηγούμενα συστήματα (όπως το PrimoSpot και το Open Spot της Google), με τη διαφορά ότι, ενώ εκείνα βασίζονταν σε «εθελοντική» συμμετοχή των οδηγών, το TruCentive «ανταμείβει» τους χρήστες του με εικονικά «χρήματα» - credits συμμετοχής στη λειτουργία του συστήματος, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούν για να «αγοράζουν» θέσεις παρκαρίσματος όταν τις χρειαστούν και αυτοί με τη σειρά τους.

Ο Χοχ και η ομάδα του παρουσιάζονται αισιόδοξοι όσον αφορά την επιτυχία του συστήματος, καθώς «βελτιώνει» τις συνθήκες πάνω στο μεγάλης σημασίας κεφάλαιο της ανθρώπινης συμμετοχής. Το βασικό πρόβλημα των προηγουμένων συστημάτων τέτοιου τύπου ήταν ότι, όταν ο αρχικός «ενθουσιασμός» μειωνόταν, μειωνόταν και η συμμετοχή των οδηγών, οι οποίοι δεν έστελναν δεδομένα σχετικά με θέσεις παρκαρίσματος που αντιλαμβάνονταν (καθώς η «αναγνώριση» και εντοπισμός μίας ελεύθερης θέσης παραμένει κάτι στο οποίο ο άνθρωπος υπερέχει έναντι των τεχνολογικών μέσων), με αποτέλεσμα το σύστημα να μη λειτουργεί καλά και κατ' επέκταση να χάνει τους συμμετέχοντές του.

Στην περίπτωση του TruCentive, ο οδηγός έχει κίνητρο να συνεχίζει να συμμετέχει- μάλιστα, οι θέσεις «κοστολογούνται» διαφορετικά, ανάλογα με το δρόμο και την κίνηση (π.χ μία θέση σε ένα δρόμο έντονης κυκλοφορίας το μεσημέρι μίας καθημερινής κοστίζει περισσότερο από ό,τι σε μία μικρή οδό ένα κυριακάτικο απόγευμα). Επίσης, ανταμείβονται με επιπλέον «πόντους» εάν κάποιος παρκάρει στη θέση που εντόπισαν και πρότειναν. Το TruCentive θα μπορούσε πολύ εύκολα να επεκταθεί στον χώρο των εφαρμογών για φορητές συσκευές, και να συνδυαστεί με άλλα συστήματα όπως το ExpressLanes της Xerox: πρόκειται για ένα πρόγραμμα της Xerox σε συνεργασία με τις αρχές του Λος Άντζελες, το οποίο έχει ως σκοπό τη «ρύθμιση» της κίνησης σε δρόμους αντί χρηματικού αντιτίμου από τους συμμετέχοντες.

Το TruCentive παρουσιάστηκε στην Intelligent Transportations Systems Conference στον Aνκορεϊτζ της Αλάσκα.