Τεχνολογία-Επιστήμη
Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2012 09:50

«Πράσινο φως» για τους «αυτόματους οδηγούς» στην Καλιφόρνια

Εγκρίθηκαν από τον κυβερνήτη της Καλιφόρνια, Έντμουντ «Τζέρι» Μπράουν, οι δοκιμές των «αυτόματων οδηγών» (αυτοοδηγουμένων οχημάτων) της Google - υπό την προϋπόθεση της παρουσίας ενός ανθρώπου συνοδηγού, ως μέτρου ασφαλείας.

Εγκρίθηκαν από τον κυβερνήτη της Καλιφόρνια, Έντμουντ «Τζέρι» Μπράουν, οι δοκιμές των «αυτόματων οδηγών» (αυτοοδηγουμένων οχημάτων) της Google - υπό την προϋπόθεση της παρουσίας ενός ανθρώπου συνοδηγού, ως μέτρου ασφαλείας.

Ο κυβερνήτης Μπράουν υπέγραψε το εν λόγω νομοσχέδιο (SB1298) μαζί με τον συνιδρυτή της Google, Σεργκέι Μπριν και τον γερουσιαστή Αλεξ Παντίλα, στα κεντρικά της Google στο Μάουντεν Βιου. Το νομοσχέδιο καθορίζει διαδικασίες και προϋποθέσεις για την κυκλοφορία των οχημάτων, καθώς και για την παροχή άδειας κυκλοφορίας τους στο δρόμο, με την προοπτική- σύμφωνα με τον Μπριν- τα αυτοοδηγούμενα οχήματα να κυκλοφορούν στους δρόμους εντός διαστήματος μικρότερου των πέντε ετών.

Τα οχήματα αυτά φαντάζουν να ξεπηδούν από τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας, καθώς συνδυάζουν μία ποικιλία τεχνολογιών: ραντάρ μπροστά, βιντεοκάμερες οι οποίες ελέγχουν το γύρω περιβάλλον, αισθητήρες σε κάθε απαραίτητο σημείο και εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη η οποία επί της ουσίας αναλαμβάνει την οδήγηση. Τα οχήματα έχουν υποβληθεί ήδη σε κάποιες δοκιμές στη Νεβάδα, πολιτεία η οποία έχει ήδη εγκρίνει σχετικό νομοσχέδιο- αλλά πάλι υπό την προϋπόθεση της παρουσίας ανθρώπου - οδηγού για να αναλάβει το τιμόνι έτσι και συμβεί κάτι απρόβλεπτο, με τη Φλόριντα, την Οκλαχόμα, την Αριζόνα και τη Χαβάη να κινούνται προς παρεμφερείς κατευθύνσεις. Μέχρι τώρα, έχουν «γράψει στο κοντέρ» πάνω από 300.000 μίλια, τα 50.000 εκ των οποίων έγιναν χωρίς καμιά παρέμβαση από τον άνθρωπο συνοδηγό, ενώ δεν έχουν καταγραφεί ατυχήματα (για την ακρίβεια, έχει υπάρξει μόνο ένα, το οποίο όμως έλαβε χώρα ενώ το όχημα ήταν υπό τον έλεγχο ανθρώπου). Στα πλεονεκτήματά τους, όπως παρουσιάζονται από τη Google, συμπεριλαμβάνονται η ασφάλειά τους, καθώς δεν υπάρχει το ενδεχόμενο «ανθρώπινου λάθους», καθώς και το γεγονός ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ΑΜΕΑ. Επίσης, οι «αυτόματοι οδηγοί» μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους, συνεννοούμενοι έτσι ώστε η ροή της κυκλοφορίας να είναι ομαλότερη και με μικρότερα προβλήματα. Ο Μπριν επίσης αναφέρθηκε στο θέμα του παρκαρίσματος: χαρακτηρίζοντας τα πάρκινγκ ως «ουλή στο πρόσωπο της Γης» είπε πως τα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα μπορούν να αφήνουν ένα άτομο στον προορισμό του και στη συνέχεια να πηγαίνουν να εξυπηρετήσουν κάποιο άλλο, αντί να κάθονται σε ένα πάρκινγκ- μία πολύ καλή προοπτική για όσους δεν ενοχλούνται από την ιδέα να μοιράζονται ένα όχημα με άλλους.

Του προγράμματος ηγείται ο Σεμπάστιαν Θρουν, ένας εκ των δημιουργών του Google Street View. Τα οχήματα που δοκιμάζονται μέχρι στιγμής είναι το Toyota Prius και το Lexus RX450h.

Η Google δεν είναι η μόνη που κάνει τέτοιες δοκιμές: με τον χώρο των αυτοοδηγουμένων αυτοκινήτων ασχολούνται επίσης το Caltech και το Στάνφορντ, το οποίο έχει δουλέψει με οχήματα της Volkswagen και της Audi.