Το Παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP επιστρέφει στη αγωνιστική δράση και ταξιδεύει για μία ακόμη φορά μέχρι την Ισπανία.
Στην πίστα της Αραγκον, στην Αραγονία, αναμένεται να διεξαχθεί ο 14ος γύρος του θεσμού. Είναι η τρίτη φορά φέτος (από τις τέσσερις σστο σύνολο) που η οικογένεια του MotoGP φιλοξενείται σε Ισπανική πίστα και η 99η συνολικά στην ιστορία της χώρας στο άθλημα.
Η Αραγκον είναι μία σχετικά νέα πίστα που ολοκληρώθηκε το 2009 και υποδέχθηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα έναν χρόνο αργότερα. Είναι το μοναδικό GP που βραβεύτηκε από την IRTA με το έπαθλο του καλύτερου Grand Prix από την πρώτη κιόλας παρουσία του στο καλεντάρι του Παγκοσμίου πρωταθλήματος. Η πίστα βρίσκεται στην επαρχία της Αραγονίας και ειδικότερα πέντε χιλιόμετρα από την πόλη Αλκανίζ, η οποία έχει σημαντικό παρελθόν στους αγώνες.
Οι εργασίες κατασκευής της Μότορλαντ Αραγκον όπως είναι η ακριβής ονομασίας της, ολοκληρώθηκαν το 2009. Με την υποστήριξη τοπικών φορέων το έργο είχε ανατεθεί στον γνωστό Γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τιλκ ενώ χρέη συμβούλου διετέλεσε και ο πιλότος της F1, Πέντρο ντε Λα Ρόσα.
Το μήκος της πίστας ξεπερνά τα πέντε χιλιόμετρα και το πλάτος τα 15 μέτρα. Η φορά της είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού για αυτόν ακριβώς τον λόγο διαθέτει δέκα αριστερές στροφές από τις 17 που υπάρχουν στο σύνολο. Η μεγαλύτερη ευθεία αγγίζει το ένα χιλιόμετρο (968 μέτρα).
Η πίστα είναι σχετικά νέα στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα. Μόλις το 2010 φιλοξένησε τον πρώτο αγώνα, αντικαθιστώντας τότε το το Ουγγρικό Μπαλάτονρινγκ, το οποίο δεν μπόρεσε να ολοκληρωθεί εγκαίρως για να υποδεχθεί αγώνα του θεσμού. Μετά όμως την διεξαγωγή του GP στην Αραγκον, η DORNA υπέγραψε συμφωνία με τους διοργανωτές μέχρι το 2016.
Σχεδιαστικά η πίστα αποτελεί ένα συνονθύλευμα μεγάλων, γρήγορων αλλά και αργών στροφών. Κύριο επίσης σημείο της είναι η πίσω ευθεία ενός χιλιομέτρου (περίπου) που διευκολύνει τις προσπεράσεις. Παράλληλα, παρατηρείται μία υψομετρική διαφορά περίπου 54 μέτρων από το υψηλότερο μέχρι το χαμηλότερο σημείο της. Ετσι υπάρχουν κομμάτια του σιρκουΐ όπου απαιτούνται δυνατά φρεναρίσματα. Η άσφαλτος είναι λεία και με μερικά σημεία γλιστράει σε σχέση με άλλες πίστες. Για αυτό τον λόγο απαιτείται πολύ καλή πρόσφυση.
Μην ξεχνάμε ότι θα είναι η πρώτη φορά που οι 1000αρες μοτοσικλέτες θα αγωνιστούν στη συγκεκριμένη πίστα. Η Bridgestone για να διευκολύνει ομάδες και αναβάτες προτείνει λοιπόν τρεις διαφορετικές γόμες για το εμπρός ελαστικό, τη μαλακή, τη μεσαία και την πολύ σκληρή ενώ για πίσω θα διατίθεται (για πρώτη φορά στην Αραγκον) ασύμμετρο ελαστικό με τη μεσαία και σκληρή γόμα προκειμένου οι μοτοσικλέτες και οι αναβάτες να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της γρήγορης και απαιτητικής πίστας.
Αγωνιστικά πλέον, οι δύο διεκδικητές του τίτλου αναμένεται να δώσουν μία… εντός έδρας μάχη για την κορυφή. Ο Λορένθο ήρθε στην πατρίδα του με έναν αέρα 38 βαθμών αφού εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις απανωτές ατυχίες και την εγκατάλειψη του Πεντρόζα στο Μιζάνο. Στόχος του Ισπανού αναβάτη της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha είναι ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου για πετύχει την έβδομη φετινή του νίκη και συνάμα πρώτη στη συγκεκριμένη πίστα. Η Αραγκον είναι το ένα από τα δύο σιρκουϊ όπου ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής δεν έχει καταφέρει να κερδίσει, το άλλο είναι το Σάχσενρινγκ.
Πάντως αν τα καταφέρει τότε θα μπορεί να «καυχιέται» πως πέτυχε το «δύο στα τρία» μέσα στην πατρίδα του καθώς στα δύο προηγούμενα GP που διεξήχθησαν στην Ισπανία, επικράτησε στην Καταλούνια, αλλά έχασε από τον Στόνερ στη Χερέθ.
Ο Λορένθο κυνηγάει παράλληλα και το ρεκόρ του Μικ Ντούχαν καθώς αν τερματίσει σε αυτόν τον αγώνα σε μία από τις τρεις πρώτες θέσεις θα φτάσει τα 95 πόντιουμ, όσα και ο Αυστραλός πρώην αναβάτης που κατέχει την δέκατη θέση στην ιστορία των GP σε ό,τι αφορά σε παρουσίες στο βάθρο των νικητών.
Ο Ντάνι Πεντρόζα έχει σίγουρα αφήσει πίσω του το Μιζάνο και θέλει να ξαναμπεί δυναμικά στο κυνήγι του τίτλου. Ηδη, δηλώνει ότι είναι καλά και αναμένει με ανυπομονησία τον αγώνα. Αν καταφέρει να κερδίσει τότε θα κάνει στον εαυτό του το καλύτερο δώρο γενεθλίων καθώς την ημέρα των κατατακτήριων δοκιμών κλείνει τα 27. Ο Ισπανός δεν μπορεί να έχει πάντως κανένα παράπονο από την φετινή χρονιά καθώς παλεύει ήδη για τον τίτλο, όντας δεύτερος στη βαθμολογία ενώ αν επιτύχει να τερματίσει σε αυτό το GP στην πρώτη ή δεύτερη θέση, τότε θα ξεπεράσει το σύνολο των 249 βαθμών στο πρωτάθλημα, συγκομιδή που είχε συγκεντρώσει το 2008 (στο σύνολο της χρονιάς) και ήταν το υψηλότερο στην καριέρα του στην «κορυφαία» κατηγορία.
Προς το παρόν μπορεί να παρηγορείται έναντι του συμπατριώτη του Λορένθο ότι κατέχει τις περισσότερες πολ ποζίσιον μεταξύ των Ισπανών αναβατών στα MotoGP με 23, μία περισσότερη από τον αναβάτη της Yamaha.
Για τον teammate του Λορένθο, Μπεν Σπις τα πράγματα είναι πιο απλά. Ο Τεξανός είναι ευχαριστημένος που κατάφερε να ολοκληρώσει έναν αγώνα, αυτόν στο Μιζάνο, χωρίς προβλήματα και αναποδιές, ακόμη κι αν ήταν δέκατος. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να συνεχίσει τις καλές εμφανίσεις και να λυτρωθεί από τις ατυχίες.
Πέραν των δύο πρωτοπόρων, τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν αναπόφευκτα σε αυτό το GP στην Ducati και τον Βαλεντίνο. Αν δηλαδή θα μπορέσει το Ιταλικό δίδυμο να επαναλάβει την επιτυχία του προηγούμενου αγώνα και να βρεθεί στο βάθρο. Προς το παρόν τα μηνύματα που έρχονται από το Ιταλικό στρατόπεδο είναι θετικά, ιδίως και μετά τις δοκιμές που ακολούθησαν του αγώνα στο Μιζάνο. Για τον «γιατρό» το να αγωνιστεί σε αυτή την πίστα αποτελεί πρόκληση καθώς είναι ένα από τα δύο σικρουΐ του φετινού πρωταθλήματος όπου δεν έχει γευτεί στην καριέρα του τη χαρά της νίκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το άλλο είναι το Σίλβερστοουν.
Με αναπτερωμένο το ηθικό από το πρώτο πόντιουμ στα MotoGP ο Αλβάρο Μπαουτίστα έρχεται στην Ισπανία για να τρέξει εντός έδρας, ευελπιστώντας σε ένα θετικό αποτέλεσμα. Μία ακόμη επιτυχία δηλαδή που ενισχύσει τις μετοχές του στην ομάδα της San Carlo Honda Gresini ενόψει της νέας χρονιάς καθώς η θέση του αρχίζει και κλονίζεται ενώ οι μνηστήρες καραδοκούν.
Ο Στέφαν Μπραντλ έχει δείξει μέχρι στιγμής ότι μπορεί να τα πάει πολύ καλύτερα από την όγδοη θέση στην Ιταλία. Προς το παρόν ο Γερμανός «ρούκι» της κατηγορίας ευελπιστεί ότι έχει ξεπεράσει τα προβλήματα με το εμπρός ελαστικό της Honda.
Ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο θέλει να πάρει εκδίκηση για την απώλεια της τρίτης θέσης στο Μιζάνο αφού έχασε από τον Μπαουτίστα για μόλις 0,003 δευτ. Ο Ιταλός αναμένεται να δηλώσει δυναμικό παρών στην Ισπανία, σε μία πίστα που του πηγαίνει οδηγικά.
Και ο teammate του Καλ Κρούτσλοου θέλει να ξεχάσει τον συγκεκριμένο αγώνα καθώς η πτώση που είχε και η εγκατάλειψη του στοίχισαν αρκετά σε βαθμούς.
Για τις «δορυφορικές» ομάδες της Ducati αυτός ο αγώνας σηματοδοτεί μία νέα αρχή, ιδίως μετά τα άσχημα αποτελέσματα στο Μιζάνο. Αρχικά ήταν τα τεχνικά προβλήματα και έπειτα η πτώση για τον Αμπραχαμ ενώ ο Χέκτορ Μπαρμπερά έγινε η αιτία να εγκαταλείψει ο Πεντρόζα, όταν συγκρούστηκαν.
Σε ό,τι αφορά στις CRT μοτοσικλέτες ο Ράντι ντε Πουνιέ προηγείται στη βαθμολογία του teammate του Αλειξ Εσπαργκάρο, σε μία μάχη που όπως φαίνεται θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.
Οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής ξεκινούν αρχικά στις 11:10 το πρωΐ και έπειτα στις 15:10 το μεσημέρι. Στις 11:10 το πρωΐ επίσης θα διεξαχθούν οι τρίτες ελεύθερες και στις τρεις περίπου το μεσημέρι (14:55) οι κατατακτήριες. Ο αγώνας αναμένεται να ξεκινήσει στις τρεις το μεσημέρι.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]