Ξυπνώντας τα δολοφονικά ένστικτα του έρωτα, το σκοτεινό μυθιστόρημα του Εμίλ Ζολά, «Τερέζα Ρακέν», σε διασκευή και σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου, μετά την περσινή επιτυχία, παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν, από την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου, και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Ξυπνώντας τα δολοφονικά ένστικτα του έρωτα, το σκοτεινό μυθιστόρημα του Εμίλ Ζολά, «Τερέζα Ρακέν», σε διασκευή και σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου, μετά την περσινή επιτυχία, παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν, από την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου, και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Πηγή έμπνευσης αμφιλεγόμενης ηθικής
Το διάσημο μυθιστόρημα του Εμίλ Ζολά, «Τερέζ Ρακέν» (πρωτότυπος τίτλος), προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το 1867. Περιγράφοντας έναν παράνομο έρωτα που φτάνει στο έγκλημα, δεν θεωρήθηκε απλά τολμηρό και ακραίο, αλλά χαρακτηρίστηκε ακόμα και ως χυδαίο και πορνογραφικό.
Παρά το γεγονός αυτό, έκτοτε έχει αποτελέσει με την ιστορία του πηγή έμπνευσης για τη λογοτεχνία, το θέατρο και τον κινηματογράφο, καθώς μετατράπηκε σε θεατρικό από τον ίδιο τον Ζολά, έγινε όπερα και θεατρική διασκευή. Πολλές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές βασίστηκαν στην ακριβή ιστορία του συγγραφέα, όπως η βωβή «Τερέζ Ρακέν» του Ζακ Φέηντερ, «Ο Ταχυδρόμος χτυπά δύο φορές» του Τζέημς Κέη και η κορεάτικη «Δίψα» του Παρκ Τσαν Γουκ.
Μια τιμωρία πέρα από τους νόμους
Η Τερέζα είναι χρόνια παντρεμένη με τον ασθενικό Καμίγ. Μένουν στο Παρίσι μαζί με τη μητέρα του, την κυρία Ρακέν, και συντηρούν ένα μαγαζί. Σε μια από τις καθιερωμένες συγκεντρώσεις για ντόμινο στο σπίτι των Ρακέν, εμφανίζεται ο παλιός φίλος του Καμίγ, ο ζωγράφος Λωράν. Ένα άγριο πάθος γεννιέται ανάμεσα στην Τερέζα και τον Λωράν, που οδηγεί στη δολοφονία του συζύγου της. Μετά τον θάνατο του Καμίγ, οι δύο υπεράνω πάσης υποψίας εραστές κατορθώνουν να παντρευτούν, με τις ευλογίες της κυρίας Ρακέν, αλλά και των φίλων τους. Οι δύο εγκληματίες ξεφεύγουν από τη δικαιοσύνη. Όμως υπάρχει μια τιμωρία πιο φριχτή και από τη θανατική ποινή. Μια τιμωρία που την επιβάλλει η ίδια η συνείδηση...
Σύγχρονη διασκευή με πρωτότυπες μεθόδους
Η Αθανασία Καραγιαννοπούλου, διατηρώντας το πνεύμα, την ατμόσφαιρα και την αισθητική του σκοτεινού ψυχολογικού θρίλερ που διαδραματίζεται στο Παρίσι, το 1867, στηρίζεται στην ποιητική περιγραφή των καταστάσεων και χαρακτήρων του Ζολά και δημιουργεί μία σύγχρονη διασκευή του έργου, η οποία χωρίζεται σε δέκα σκηνές, με αυτόνομο τίτλο. Εκτός από τους τέσσερις πρωταγωνιστές, η σκηνοθέτης ανεβάζει στη σκηνή και τα υπόλοιπα πρόσωπα της ιστορίας, επιφυλάσσοντας εκπλήξεις στους θεατές, οι οποίοι -με έναν μαγικό τρόπο- εμπλέκονται σε ένα πρωτότυπο θεατρικό παιχνίδι.
Ταυτότητα παράστασης: μετάφραση – διασκευή – σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια: Αθανασία Καραγιαννοπούλου, σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης, κοστούμια: Ντόρα Λελούδα - Δανάη Κουρέτα, φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος, βοηθός σκηνοθέτη: Έφη Κόντα. Παίζουν: Πέγκυ Σταθακοπούλου, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Θανάσης Κουρλαμπάς, Αλίκη Αλεξανδράκη.
Πληροφορίες
Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν – Υπόγειο, Πεσμαζόγλου 5 – Αθήνα, τηλ.: 210 3228706. Ώρες ταμείου: Δευτέρα - Κυριακή 10.00 - 13.00 και 17.00 - 22.00.