Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 04 Οκτωβρίου 2012 11:58

Προώθηση αναρτήσεων στο Facebook επί πληρωμή

Τη δυνατότητα προώθησης των δημοσιεύσεων με πληρωμή από πλευράς του χρήστη δοκιμάζει το Facebook. Πρόκειται για το «Promote», το οποίο βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστικό επίπεδο και έκανε χθες την εμφάνισή του στους λογαριασμούς μίας μικρής ομάδας Αμερικανών χρηστών.

Τη δυνατότητα προώθησης των δημοσιεύσεων με πληρωμή από πλευράς του χρήστη δοκιμάζει το Facebook. Πρόκειται για το «Promote», το οποίο βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστικό επίπεδο και έκανε χθες την εμφάνισή του στους λογαριασμούς μίας μικρής ομάδας Αμερικανών χρηστών.

Το νέο αυτό χαρακτηριστικό επιτρέπει στον χρήστη να πληρώσει ένα μικρό ποσό στο Facebook (γύρω στα επτά δολάρια) έτσι ώστε η «προωθούμενη» δημοσίευση (φωτογραφία ή ανακοίνωση) να εμφανίζεται σε περίοπτη θέση, στην κορυφή των newsfeeds των φίλων του.

«Κάθε μέρα, το news feed εμφανίζει τις δημοσιεύσεις σας στους φίλους σας. Κάποιες φορές ένας φίλος μπορεί να μην το προσέξει, ειδικά εάν πολλοί από τους δικούς τους φίλους έχουν προβεί σε πολλές δημοσιεύσεις πρόσφατα, και η δική σας δεν βρίσκεται στην κορυφή του feed τους. Όταν "προωθείτε" μία δημοσίευση - η οποία μπορεί να είναι, για παράδειγμα, φωτογραφίες από ένα γάμο, ανακοίνωση πώλησης κάποιων αντικειμένων ή κάποια είδηση- τη «σπρώχνετε» ψηλότερα στο news feed, έτσι ώστε να είναι πιο πιθανό οι φίλοι και συνδρομητές σας να την δουν» αναφέρεται σχετικά σε δημοσίευση στο blog της εταιρείας σχετικά με το «Promote».

Ωστόσο, εάν οι δοκιμές αποδειχτούν επιτυχείς και το «Promote» καθιερωθεί, δεν είναι σε καμιά περίπτωση σίγουρο πως η τιμή θα παραμείνει εκεί, καθώς, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, εντάσσεται και αυτή στο πλαίσιο των δοκιμών: υπό εξέταση βρίσκονται διάφορες τιμολογήσεις που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για το νέο χαρακτηριστικό.

Το «Promote», εάν τελικά εγκριθεί, θα συνοδεύει τα καθιερωμένα Like, Comment και Share. Ήδη έχει δοκιμαστεί μερικώς στη Νέα Ζηλανδία το Μάιο, καθώς και σε περιορισμένο αριθμό χρηστών σε 20 χώρες. Η εταιρεία δεν έχει δημοσιεύσει στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των χρηστών που δοκιμάζουν το νέο χαρακτηριστικό αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ, λέγοντας απλά πως πρόκειται για ένα μικρό υποσύνολο των 166.000.000 Αμερικανών χρηστών, καθώς και ότι πρόκειται για άτομα με λιγότερους από 5.000 φίλους και συνδρομητές.

Αν και το Facebook δίνει εδώ και καιρό τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις να πληρώσουν για να διαφημιστούν στις σελίδες του, το «Promote» εκτιμάται πως μπορεί να αλλάξει το «παιχνίδι», φέρνοντας έσοδα από τους «απλούς», καθημερινούς χρήστες. Παρόλα αυτά δεν είναι σίγουρο πως η νέα δυνατότητα θα κάνει την εμφάνισή της στις σελίδες μας: χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη περίπτωση της ακύρωσης του δοκιμαστικού «εικονικού νομίσματος» του Facebook (Facebook Credits), καθώς και του Facebook Deals μετά από δοκιμές τεσσάρων μηνών.