Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν εισέλθει σχεδόν σε κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής. Όπως είναι φυσικό, ο όγκος των δεδομένων που διακινούνται σε αυτά είναι τεράστιος, με αποτέλεσμα όσοι επιθυμούν να τα χρησιμοποιήσουν για συγκεκριμένους (π.χ επαγγελματικούς) σκοπούς να είναι αναγκασμένοι να έρθουν αντιμέτωποι με μεγάλες ποσότητες άχρηστων δεδομένων, προκειμένου να βρουν αυτά που θέλουν.
Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν εισέλθει σχεδόν σε κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής. Όπως είναι φυσικό, ο όγκος των δεδομένων που διακινούνται σε αυτά είναι τεράστιος, με αποτέλεσμα όσοι επιθυμούν να τα χρησιμοποιήσουν για συγκεκριμένους (π.χ επαγγελματικούς) σκοπούς να είναι αναγκασμένοι να έρθουν αντιμέτωποι με μεγάλες ποσότητες άχρηστων δεδομένων, προκειμένου να βρουν αυτά που θέλουν.
Το «κενό» αυτό έρχεται να καλύψει μία νέα υπηρεσία η οποία ξεκίνησε πρόσφατα τη λειτουργία της σε beta: το Little Bird αποτελεί κατά κάποιον τρόπο έναν «βιβλιοθηκάριο» για τα social media, ο οποίος αναλαμβάνει να αναζητήσει στους κυκεώνες πληροφοριών των κοινωνικών δικτύων τις εταιρείες, το υλικό και τα άτομα τα οποία φαίνονται να έχουν τις περισσότερες γνώσεις πάνω στο επιθυμητό αντικείμενο.
«Πατέρας» του προγράμματος είναι ο Μάρσαλ Κερκπάτρικ, πρώην δημοσιογράφος του TechCrunch και του ReadWriteWeb. H κεντρική ιδέα ήταν η ικανοποίηση της ανάγκης των εταιρειών με τις οποίες συνεργαζόταν να γνωρίζουν ποια άτομα και ποια sites ήταν σημαντικά για τις επιχειρήσεις τους, από πλευράς δημοσίων σχέσεων και marketing. «Όλοι ήθελαν να ξέρουν ποιους θα έπρεπε να έχουν στο ‘ραντάρ’ τους όσον αφορά την παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα» λέει ο Κερκπάτρικ μιλώντας στο Wired.
Το Little Bird - η επίσημη ονομασία του είναι Plexus Engine- «γεννήθηκε» όταν ο Κερκπάτρικ αποφάσισε ότι θα ήταν καλή ιδέα να αυτοματοποιήσει μία διαδικασία την οποία μέχρι τότε έκανε ο ίδιος χειροκίνητα. Ο εν λόγω «ρομποτικός βιβλιοθηκάριος»- όπως χαρακτηρίζει το Little Bird ο ίδιος ο δημιουργός του- αναλύει τις συνδέσεις μεταξύ ατόμων για να βρει ποιος έχει τη μεγαλύτερη επιρροή σε μία συγκεκριμένη κοινότητα ή πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Επίσης, αποκαλύπτει τι διαβάζουν αυτά τα άτομα, καθώς και το ποια από αυτά είναι τα πιο δραστήρια στα κοινωνικά δίκτυα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το θέμα των δρωμένων στον «κόσμο» της Apple. Σύμφωνα με το Little Bird, αυτοί που πρέπει να παρακολουθεί κανείς (βάσει της παρουσίας τους στο Twitter) είναι ο Φιλ Σίλερ, επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ, ο Σκοτ Φόρσταλ (υπεύθυνος για το iOS) και το Unofficial Apple Blog. Αν και οι Σίλερ και ο Φόρσταλ δεν ασχολούνται πολύ με το Twitter, ο «βιβλιοθηκάριος» έδειξε ότι πρόκειται για τα άτομα τα οποία παρακολουθούν οι περισσότεροι «γνώστες» του χώρου.
Το επενδυτικό κεφάλαιο το οποίο έχει συγκεντρώσει ο Κερκπάτρικ για αυτή την ιδιαίτερη μηχανή αναζήτησης ανέρχεται στο ένα εκατομμύριο δολάρια. Ο ίδιος ελπίζει ότι θα μπορέσει να το «πουλήσει» σε εταιρείες δημοσίων σχέσεων και μάρκετινγκ, προσφέροντας συνδρομές.