Αθλητικά
Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2012 10:53

Φόρμουλα 1: Η μεγάλη ανατροπή!

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε τη μεγάλη ανατροπή στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε τη μεγάλη ανατροπή στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1. Με την εύκολη νίκη του, όπως αποδείχθηκε, στη Νότια Κορέα και την πίστα της Γέονγκαμ, ο Γερμανός πιλότος της Red Bull εκθρόνισε από την κορυφή της κατάταξης τον Φερνάντο Αλόνσο και προηγείται πλέον του Ισπανού με έξι βαθμούς!

Ηταν ένας εύκολος αγώνας για τον Φέτελ καθώς αφού ξεπέρασε την πίεση του teammate του Μαρκ Γουέμπερ στις δύο πρώτες στροφές της πίστας, έμεινε πρώτος, δημιούργησε μία καλή διαφορά και ακολούθησε έναν μοναχικό αγώνα μέχρι τη νίκη. Το μόνο που ανησυχούσε προς στο τέλος τους ανθρώπους της ομάδας του ήταν η φθορά των ελαστικών, η οποία αντικειμενικά ήταν μεγάλη, λόγω της συγκεκριμένης επιλογών γομών από την Pirelli. Ετσι, δόθηκε στον Φέτελ εντολή στους τελευταίους γύρους να προσέχει πολύ τα ελαστικά του, ιδίως το εμπρός δεξί και να ελαττώσει λίγο ταχύτητα ώστε να μην βρεθεί προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής ακολούθησε κατά γράμμα την εντολή που του δόθηκε και πανηγύρισε έτσι την δεύτερη συνεχόμενη νίκη στην πίστα της Γέονγκαμ, τρίτη διαδοχική το 2012 και τέταρτη συνολικά στο φετινό πρωτάθλημα.

Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Μαρκ Γουέμπερ πραγματοποιώντας το πρώτο φετινό «1-2» για την Red Bull αλλά και για οποιαδήποτε ομάδα στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα. Πέραν της εκκίνησης όπου ήταν συναρπαστικός και προσπάθησε να πάρει την πρώτη θέση από τον teammate του, o Γουέμπερ αρκέστηκε στο ρόλο του... κομπάρσου, πίσω από τον Φέτελ, διατηρώντας παράλληλα στην τρίτη θέση τον Φερνάντο Αλόνσο.

Ο Ισπανός προσπάθησε αρκετά όλο το Σαββατοκύριακο να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την αναβαθμισμένη F2012. Στον αγώνα ήταν συναρπαστικός, είχε μία εξαιρετική εκκίνηση, μένοντας πίσω από τις δύο Red Bull, αλλά στη συνέχεια δεν κατάφερε να πέρασει τον Γουέμπερ. Ετσι αρκέστηκε στους 15 βαθμούς της τρίτης θέσης, πέφτοντας από την κορυφή της βαθμολογίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πιλότος της Ferrari μετράει φέτος εννέα παρουσίες στο βάθρο των νικητών, περισσότερες από οποιονδήποτε άλλον.

Μεταμορφωμένος στην κυριολεξία ήταν ο Φελίπε Μάσα που τερμάτισε τέταρτος αν και έδειχνε ότι θα μπορούσε να είχε ανέβει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο βάθρο. Ο Βραζιλιάνος όμως δέχθηκε εντολή από την Ferrari να αφήσει το πόδι του από το γκάζι διότι μπροστά του ήταν ο Αλόνσο που παλεύει για τον φετινό τίτλο. Το σίγουρο είναι ότι ισχυροποιεί ακόμη περισσότερο τη θέση του στην Scuderia και τρέφει ελπίδες για ανανέωση του συμβολαίου του που λήγει στο τέλος του χρόνου.

Καταστροφικός ήταν ο αγώνας για την McLaren Mercedes. Αυτό τουλάχιστον φάνηκε από την αρχή με την εγκατάλειψη του Τζένσον Μπάτον στην τρίτη στροφή, όταν είχε μία επαφή με τον Καμούι Κομπαγιάς. Ο Ιάπωνας στριμώχτηκε μεταξύ της McLaren του Βρετανού και την Mercedes του Νίκο Ρόζμπεργκ, χτυπώντας και τους δύο με αποτέλεσμα να βγουν εκτός αγώνα.

Στη συνέχεια ο Λιούις Χάμιλτον βρέθηκε πίσω από τον Φερνάντο Αλόνσο, πιέζοντας αρκετά τον Ισπανό. Μετά το πρώτο πιστόπ όμως έχασε χρόνο με την μαλακή γόμα που έβαλε ενώ αντιμετώπιζε προβλήματα και την ισορροπία του μονοθέσιου του κάτι που ήταν εμφανές. Παράλληλα, ήταν λανθασμένη και η επιλογή των τριών πιτστόπ που ακολούθησε η ομάδα του Γουόκινγκ κάτι που έριξε ακόμη πιο χαμηλά στην γενική κατάταξη τον Βρετανό, με αποτέλεσμα να τερματίσει δέκατος. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, στους τελευταίους γύρους είχε κολλήσει ένα κομμάτι της μοκέτας της πίστα στο πλαϊνό sidepod της McLaren του, αγχώνοντας ακόμη περισσότερο τους ανθρώπους της ομάδας.

Πολύ καλός αγώνας για την Lotus με τον Ραϊκόνεν να είναι αρκετά ανταγωνιστικός και να καταλήγει τελικά στην πέμπτη θέση, πίσω από τον Μάσα.

Τα χαμόγελα επανήλθαν στο στρατόπεδο της Force India που είδε τον Νίκο Χούλκενμπεργκ να ολοκληρώνει τον αγώνα έκτος, συγκεντρώνοντας πολύτιμους βαθμούς για την συνέχεια του πρωταθλήματος. Ο Γερμανός πιλότος άφησε όλους άφωνους όταν στον 41ο γύρο έκανε διπλό προσπέρασμα σε στροφή πάνω στους Γκροσεάν και Χάμιλτον.

Υπέροχη ήταν η σημερινή ημέρα για την Toro Rosso μετά από πολύ καιρό. Αν και τα μονοθέσια της ξεκίνησαν από πολύ χαμηλά τον αγώνα κατάφεραν με την σωστή στρατηγική και το πάθος των νεαρών πιλότων της να βρεθούν στην πρώτη δεκάδα. Ο Ζαν Ερίκ Βερνιέ ταλαιπώρησε αρκετά στο τέλος τον Χάμιλτον και τερμάτισε όγδοος, έχοντας πίσω του τον Ντανιέλ Ρικιάρντο.

Για ένα ακόμη GP η Mercedes απογοήτευσε με τον Νίκο Ρόζμπεργκ να εγκαταλείπει νωρίς και τον Μίκαελ Σουμάχερ να είναι... άφαντος μέσα στην πίστα και να τερματίζει μόλις 13ος, πίσω από τους Σέρζιο Πέρεθ και Πολ ντι Ρέστα, αντίστοιχα.

Κύρια χαρακτηριστικά του αγώνα ήταν τα πολλά μπλοκαρίσματα των τροχών, η φθορά των ελαστικών και οι προσπεράσεις. Το σίγουρο είναι ότι ο καλός καιρός συνετέλεσε ώστε να υπάρχει άφθονο θέαμα στην πίστα. Με το πρωτάθλημα να έχει αποκτήσει τεράστιο ενδιαφέρον τη στιγμή που υπολείπονται τέσσερις αγώνες, το GP στην Ινδία στο τέλος του μήνα, θα είναι σίγουρα συναρπαστικό.

Αναλυτικά ατα αποτελέσματα

1. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 1.36:28.651

2. Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault + 8.200

3. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari + 13.900

4. Φελίπε Μάσα Ferrari + 20.100

5. Κίμι Ραϊκόνεν Lotus-Renault + 36.700

6. Νίκο Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes + 45.300

7. Ρομάν Γκροσεάν Lotus-Renault + 54.800

8. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari + 1:09.500

9. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari + 1:11.700

10. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes + 1:19.600

11. Σέρζιο Πέρεθ Sauber-Ferrari + 1:20.000

12. Πολ ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 1:24.400

13. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes + 1:29.200

14. Παστόρ Μαλντονάτο Williams-Renault + 1:34.900

15. Μπρούνο Σένα Williams-Renault + 1:36.900

16. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault + 1 γύρος

17. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault + 1 γύρος

18. Τίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth + 1 γύρος

19. Τσαρλς Πικ Marussia-Cosworth + 2 γύροι

20. Ναράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth + 2 γύροι

Βαθμολογία οδηγών

1. Σ. Φέτελ 215

2. Φ. Αλόνσο 209

3. Κ. Ραϊκόνεν 167

4. Λ. Χάμιλτον 153

5. Μ. Γουέμπερ 152

6. Τζ. Μπάτον 131

7. Ν. Ρόζμπεργκ 93

8. Ρ. Γκροσεάν 88

9. Φ. Μάσα 81

10. Σ. Πέρεθ 66

11. Κ. Κομπαγιάσι 50

12. Ν. Χούλκενμπεργκ 45

13. Π. ντι Ρέστα 44

14. Μ. Σουμάχερ 43

15. Π. Μαλντονάτο 33

16. Μπ. Σένα 25

17. Ζ.Ε. Βερνιέ 12

18. Ντ. Ρικιάρντο 9

Βαθμολογία ομάδων

1. Red Bull-Renault 367

2. Ferrari 290

3. McLaren-Mercedes 284

4. Lotus-Renault 255

5. Mercedes 136

6. Sauber-Ferrari 116

7. Force India-Mercedes 89

8. Williams-Renault 58

9. Toro Rosso-Ferrari 21

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]