Αθλητικά
Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2012 18:33

Formula 1: Κρίσιμο ραντεβού στην Ινδία

Το ταξίδι της Formula 1 στην Ασία συνεχίζεται με επόμενο σταθμό την Ινδία. Η Ινδική πίστα είναι η νεότερη στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Παράλληλα, είναι η πιο σύγχρονη και φιλοξενεί μόλις για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το άθλημα.

Πέρυσι στο ντεμπούτο της απέσπασε πολύ θετικές κριτικές και σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία καθώς περισσότεροι από 95.000 θεατές βρέθηκαν στις κερκίδες της για να παρακολουθήσουν τα μονοθέσια της Formula 1. Η πίστα έχει χτιστεί στη νότια πλευρά του Νέου Δελχί, στο προάστιο Νοΐντα. Η σχεδίαση και η κατασκευή της ανατέθηκε στον γνωστό Γερμανό σχεδιαστή Χέρμαν Τιλκ, όπως άλλωστε αρκετές πίστες του πρωταθλήματος. πολογίζεται ότι για την αποπεράτωσή της δαπανήθηκαν 215 εκατ. δολάρια.

Συνολικά το μήκος της φτάνει τα 5.125 χιλιόμετρα και οι πιλότοι μετά από εξήντα γύρους διανύουν 307.249 χλμ. Αποτελείται από τρεις μεγάλες ευθείες και 16 στροφές, εκ των οποίων οι εννέα έχουν δεξιά φορά και οι επτά αριστερή, αντίστοιχα. Η μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσουν τα μονοθέσια κατά την διάρκεια του αγώνα (χωρίς την χρήση DRS) φτάνει στα 315 χ.α.ω. ενώ η μέση αγγίζει τα 206 χ.α.ω.

Όπως κάθε πίστα του Χέρμαν Τιλκ, έτσι κι αυτή διαθέτει το σήμα κατατεθέν που χαρακτηρίζει τον Γερμανό σχεδιαστή, μία μεγάλη δηλαδή ευθεία που καταλήγει σε μία σφιχτή φουρκέτα. Η ευθεία μεταξύ των στροφών τρία και τέσσερα της Ινδικής πίστας ξεπερνάει το ένα χιλιόμετρο (1,12 χλμ) και είναι η μεγαλύτερη στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα. Στο σημείο αυτό διευκολύνονται άλλωστε αρκετά και οι προσπεράσεις.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό γνώρισμα του σιρκουΐ είναι η στροφή 10 που αποτελεί αντίγραφο της διάσημης στροφής οκτώ στην Τουρκία. Εκεί, τα ελαστικά καταπονούνται αρκετά καθώς για περίπου έξι δευτερόλεπτα δέχονται υψηλά πλευρικά φορτία. Ιδίως το εμπρός αριστερό καθώς η φόρτιση στην έξοδο της στροφής φτάνει τα 4G ενώ παράλληλα απαιτείται η μέγιστη ροπή προκειμένου να διατηρηθεί η αγωνιστική γραμμή.

Θα έλεγε κανείς ότι η Ινδική πίστα αποτελεί ένα αμάλγαμα μεγάλων ευθειών και ενός συνδυασμού γρήγορων, αργών και μεσαίων στροφών που ταλαιπωρούν αρκετά τα φρένα και τα ελαστικά. Παρά τις γρήγορες εναλλαγές, οι πιλότοι δείχνουν να το διασκεδάζουν και θεωρούν ότι η συγκεκριμένη πίστα τους θυμίζει πολύ το Σπα.

Σε ό,τι αφορά στα ελαστικά, η Pirelli επέλεξε ό,τι και πέρυσι, τη μαλακή δηλαδή και σκληρή γόμα με την διαφορά ότι το 2011 οι συγκεκριμένες προτάσεις ήταν πιο μαλακές. Είναι η τέταρτη φορά φέτος που ο Ιταλός κατασκευαστής καταλήγει σε αυτές τις γόμες μετά την Ιαπωνία, τη Βρετανία και την Ισπανία.

Την Ιταλική εταιρεία όπως και τις ομάδες ανησυχούν δύο σημεία κατά την διάρκεια του τριημέρου. Το πρώτο είναι οι ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες που αναμένεται να φτάσουν στους 40 βαθμούς Κελσίου το προσεχές τριήμερο. Το δεύτερο είναι η υπερβολική σκόνη στην πίστα. Ένα γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη πρόσφυσης σε αρκετά σημεία. Πέρυσι αυτό ήταν ένα από τα μειονεκτήματα του αγώνα που ταλάνισε όλους του πιλότους κατά την διάρκεια του τριημέρου. Φέτος, οι διοργανωτές ελπίζουν ότι έχουν βρει λύση με την αγορά ειδικού εξοπλισμού.

Στον αγωνιστικό τομέα, το πρωτάθλημα έχει αποκτήσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και νέα τροπή μόλις τέσσερις αγώνες (μαζί με τον συγκεκριμένο) πριν την ολοκλήρωσή του. Η τρίτη συνεχόμενη νίκη του Σεμπάστιαν Φέτελ στη Νότια Κορέα, τον ανέβασε στην κορυφή της γενικής κατάταξης, έξι μόλις βαθμούς εμπρός από τον Φερνάντο Αλόνσο.

Φέτελ και Red Bull έρχονται στην Ινδία με ανεβασμένη ψυχολογία καθώς βλέπουν ότι έχουν τα φόντα να κάνουν τη μεγάλη ανατροπή και να κατακτήσουν τον τρίτο παγκόσμιο τίτλο σε οδηγούς και κατασκευαστές. Ο Γερμανός πιλότος θέλει σίγουρα να επαναλάβει τον περυσινό του θρίαμβο και να γίνει ο πρώτος πιλότος φέτος που έχει σημειώσει τέσσερις συνεχόμενες νίκες και πέντε συνολικά στο πρωτάθλημα. Αν τα καταφέρει, τότε θα είναι η πρώτη φορά που θα επιτύχει τέσσερις διαδοχικές νίκες σε μία σεζόν.

Ο teammate του Μαρκ Γουέμπερ φαίνεται ότι είναι ο μοναδικός που είναι σε θέση να ακολουθήσει το ρυθμό του. Ο Αυστραλός με την πολ ποζίσιον που κέρδισε στη Νότια Κορέα είναι ο ενδέκατος poleman στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα, μία λεπτομέρεια που καταδεικνύει τον έντονο ανταγωνισμό που υπάρχει.

H Ferrari δηλώνει αποφασισμένη να κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει τον Φερνάντο Αλόνσο να κατακτήσει το τρίτο παγκόσμιο πρωτάθλημα και συνάμα πρώτο υπό την σκέπη της. Ηδη, έχει ετοιμάσει σημαντικές αναβαθμίσεις για την F2012 έτσι ώστε να μπορέσει να ανταγωνιστεί μέσα στην πίστα την Red Bull. Το θέμα είναι να φανεί αυτό στην πράξη.

Σύμφωνα με την Scuderia η αποτυχία συσχετισμού των στοιχείων από την αεροδυναμική σήραγγα και την πίστα, είναι το αδύνατο σημείο της ομάδας. Ακόμη και τώρα όμως γίνονται προσπάθειες λύσης του προβλήματος. Μετά από αεροδυναμικά τεστ πάνω στις αναβαθμίσεις που είχε ετοιμάσει η ομάδα αυτή την εβδομάδα, στελέχη της θεωρούν ότι γνωρίζουν πλέον τι έχει πάει στραβά και όλες αυτές οι βελτιώσεις που δοκιμάστηκαν στο παρελθόν πάνω στην F2012 δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.

H Mclaren ταξιδεύει στην Ινδία με το μυαλό στη μάχη για την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των ομάδων. Ηδη, η Ferrari προηγείται με μόλις έξι βαθμούς διαφορά και ακόμη υπολείπονται άλλοι τέσσερις αγώνες (μαζί με αυτόν).

Για τους πιλότους της τα πράγματα είναι απλά. Ο Χάμιλτον μετά την Κορέα ανακοίνωσε ήδη ότι η υπόθεση τίτλος έχει πλέον τελειώσει για εκείνον. Ο Βρετανός βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 153 βαθμούς, τη στιγμή που ο πρωτοπόρος Φέτελ έχει 215.

Στην ίδια μοίρα και ο Τζένσον Μπάτον, ο οποίος είναι ακόμη πιο χαμηλά στην γενική κατάταξη (έκτος). Ο Βρετανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής δεν μπορεί να επικαλεστεί ούτε ένα θαύμα καθώς με τέσσερις αγώνες να υπολείπονται δεν μπορεί να γίνει κάτι. Ετσι και οι δύο πιλότοι της ομάδας του Γουόκινγκ θα παλέψουν για να χαρίσουν όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς στην McLaren, έτσι ώστε να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των ομάδων.

Μπορεί στη McLaren να μην υπάρχει αισιοδοξία, αυτή ωστόσο είναι διάχυτη στην Lotus και δη στον Κίμι Ραϊκόνεν που διατυμπανίζει ότι εξακολουθεί να έχει πιθανότητες να κερδίσει τον φετινό τίτλο. Ο Φινλανδός ανέβηκε πλέον στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης με 167 βαθμούς, χωρίς ωστόσο να έχει γευτεί ακόμη τη χαρά της νίκης. Η Ε20 πάντως δείχνει ανταγωνιστική και φαίνεται ότι η επιλογή των νέων εξατμίσεων φέρνει θετική αποτελέσματα στην ομάδα του Ενστοουν.

Ο Ρομάν Γκροσεάν από την άλλη πλευρά δείχνει να τα έχει βάλει με τον εαυτό του για τις κακές εκκινήσεις που έχει κάνει μέχρι στιγμής, οι οποίες είναι πράγματι πολλές. Εκκινήσεις που σίγουρα του έχουν στοιχίσει σε θέσεις και αποτελέσματα. Ο Γάλλος ωστόσο από τη Νότια Κορέα έδειξε ότι προσπαθεί να είναι πιο προσεκτικός.

Ελπίδα υπάρχει στο στρατόπεδο της Mercedes ότι επιτέλους θα υπάρξει μία μικρή πρόοδος που θα αντικατοπτριστεί μέσα από ένα θετικό αποτέλεσμα. Ο Νίκο Ρόζμπεργκ θέλει να τερματίσει σε αυτόν τον αγώνα μετά τις δύο εγκαταλείψεις σε Ιαπωνία και Νότια Κορέα, αντίστοιχα ενώ ο Μίκαελ Σουμάχερ φιλοδοξεί να καταφέρει επιτέλους να μπει στην πρώτη δεκάδα.

Στόχος της Sauber για τους εναπομείναντες τέσσερις αγώνες είναι να φτάσει και να ξεπεράσει στη βαθμολογία την Mercedes. Τις δύο ομάδες χωρίζουν είκοσι βαθμοί με την Γερμανική να προηγείται. Για να γίνει αυτό θα πρέπει οι δύο πιλότοι της Sauber, Σέρζιο Πέρεθ και Καμούι Κομπαγάσι να φέρνουν εφεξής καλα΄αποτελέσματα σε θέσεις μέσα στην πρώτη οκτάδα και το σημαντικότερο να μην είναι άτυχοι όπως στα δύο προηγούμενα GP.

Τα φώτα της δημοσιότητας αυτό το τριήμερο θα είναι στραμμένα πάνω στην Force India. Η ομάδα του Ινδού πολυεκατομμυριούχου Βατζάι Μαλάια θα προσπαθήσει νε εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι αγωνίζεται εντός έδρας για να αποσπάσει ένα ακόμη θετικό αποτέλεσμα και να κερδίσει πολύτιμους βαθμούς.

Την παρουσία των χιλιάδων συμπατριωτών του (130.000 άτομα μπορεί να φιλοξενήσει στις κερκίδες η πίστα) θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί και ο Ναράιν Καρθικέγιαν, ο μοναδικός εκπρόσωπος της χώρας του στο κοκπίτ ενός μονοθεσίου. Ο πιλότος της HRT θέλει να καταφέρει κάτι καλύτερο από την 17η θέση που είχε κερδίσει πέρυσι, αποζημιώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τον κόσμο που θα συρρεύσει στην πίστα.

Τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής θα ξεκινήσουν στις 7.30 το πρωΐ (ώρα Ελλάδας) ενώ η δεύτερη περίοδος στις 11:30 (ώρα Ελλάδας). Οι κατατακτήριες του Σαββάτου θα γίνουν στις 11:30 το πρωΐ (ώρα Ελλάδας). Αυτή θα είναι και η ώρα που θα λάβει εκκίνηση ο αγώνα το πρωΐ της Κυριακής.

Ας ελπίσουμε όλοι ότι θα απολαύσουμε ένα συναρπαστικό τριήμερο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]